کد خبر: ۳۹۲۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره موضوع مطرح شده پیرامون پرستاران

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: حجاب وظیفه شرعی و قانونی است و اختصاص به زن ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دادستان تهران اخیرا اعلام کرده که باید در مورد نحوه پوشش پرستاران تحقیق شود؛ ورود دادستان به این موضوع بر چه اساسی بوده است ؟ گفت: امروز از آقای جعفری این موضوع را پرسیدم که وی این موضوع را تکذیب کرد و گفت موضوع این شکل که مطرح شده نیست.

وی اعلام کرد که در رابطه با عفاف و حجاب و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، دستگاه های مختلف وظیفه دارند که جلساتی برگزار کنند و یکی از موضوعات در این جلسات این بود که برخی از بیمارستان های خصوصی هزینه های گزافی را برای آرایش پرستاران در نظر می گیرند و بودجه ای برای این موضوع اختصاص داده می‌شود و این مبلغ در فیش حقوقی آن‌ها آمده است.

محسنی اژه‌ای  تصریح کرد: بر همین اساس از دادستان می خواهند که به این موضوع ورود پیدا کند و ایشان هم می‌گوید این موضوع به ما ارتباطی ندارد و باید از ناحیه وزارتخانه مربوطه موضوع بررسی شود که پس از آن در برخی از سایت ها مطرح می‌شود که گشتی را برای بیمارستان ها گذاشته اند که اصل مطلب هم صحت ندارد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه حجاب وظیفه شرعی و قانونی است و اختصاص به زن ندارد و همه ما اعم از زن و مردم موظفیم آن را رعایت کنیم ، گفت:‌ حجاب زن و مرد هم یکسان نیست و چیزی که بالاتر از حجاب داریم رعایت عفاف است. گاهی هم ممکن است کسی حجاب داشته باشد، اما حرکاتی را انجام دهد که خلاف عفت و عفاف است که باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: توصیه همگان این بوده و هست که این موضوع را ما از خودمان شروع کنیم اعم از فردی و اداری. اگر من در قوه قضاییه مسائلی را  خلاف قانون در خصوص عفاف و حجاب می بینم باید از خودمان شروع کنم.

محسنی اژه‌ای  در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتشار فایل صوتی منتظری و اینکه آقای مطهری گفته آقایان نیری و پورمحمدی و رئیسی که در آن زمان بودند در مورد ابهامات این موضوع توضیح دهند، آیا قوه قضاییه آمادگی دارد ابهامات را تشریح کنند؟ گفت: اگر ابهامی است باید آن را مطرح کنند، نگفته اند که ابهام در این موضوع چه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین