کد خبر: ۳۹۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

مشاور رئیس جمهوری: ایران کانون تعیین کننده تحولات منطقه خاورمیانه شده است

مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، گفت: با تلاش های انجام شده امروز کشور ایران کانون تعیین کننده تحولات منطقه خاورمیانه شده و این دستاورد بزرگی برای کشور است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری عصر یکشنبه در همایش هفته دولت و تبیین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش رودبارقصران از توابع شمیرانات افزود: علاقه مندی به نظام مهم ترین انگیزه خدمات دولت مردان است و دولت برای خود هیچ شانی به جز خدمت به مردم قائل نیست.

وی دولت را دولتی انقلابی توصیف و عنوان کرد : انقلابی بودن به معنای تامین مصالح و منافع ملی و از خود گذشتن برای رفع مشکلات مردم است.

مشاور رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: هرکسی که کمک می کند تا کشور یک قدم به سمت رفاه مردم حرکت کند، انقلابی است.

صالحی امیری با اشاره به شرایط کشور در زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: از بیان بسیاری از مسائل به دلیل این که مردم آزرده می شوند، معذور هستیم.

وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید کشور را در شرایطی تحویل گرفت که اگر آن شرایط بازخوانی شود موجب یاس و ناامیدی و دغدغه مردم می شود.

مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد: در شرایطی که تورم به بالاترین سطح و بد اخلاقی سیاسی به اوج رسیده بود و رئیس جمهوری وقت با فشار دادن یک دکمه در مجلس شورای اسلامی افشاگری می کرد، دولت تدبیر و امید کشور را تحویل گرفت.

وی با بیان این که مردم بداخلاقی ها را نشانه بی ثباتی در نظام می دانستند، گفت: دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که بد اخلاقی و انتقام جویی امری واجب شده و هیچ کس احساس امنیت نمی کرد.

وی ادامه داد: جامعه منسجم ایران در حال تجزیه بود و عده ای با بهانه های مختلف از قطار انقلاب پیاده شده و عده ای محدود خود را صاحب انقلاب می دانستند.

وی با تاکید بر این که اگر دولت تدبیر و امید مسیر دولت قبل را می پیمود، سایه جنگ بر کشور حاکم می شد، افزود: عوام فریبی در کار دولت یازدهم نیست و اساس حرکت دولت تدبیر و امید، عقلانیت، صداقت، شفافیت و اخلاق مداری است.

وی با اشاره به تلاش های دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: با تلاش دولت یازدهم، امروز تصویر دنیا نسبت به ایران تغییر کرده و دولت نه تنها خود وارد مناقشه نشده بلکه سایه جنگ را از کشور دور کرده است.

صالحی امیری تاکید کرد: با تلاش های انجام شده امروز کشور ایران کانون تعیین کننده تحولات منطقه خاورمیانه شده و این دستاورد بزرگی برای کشور است.

مشاور رئیس جمهوری با بیان این که عده ای اصرار دارند دولت را وارد حاشیه کنند، یادآور شد: دولت آگاهانه وارد حاشیه نشده و از خدمت رسانی به مردم منحرف نمی شود.

وی با بیان این که دولت یازدهم، دولت ملی است و متعلق به هیچ جناحی نیست خاطر نشان کرد: از همه جناح های سیاسی در دولت حضور داشته و برای رسیدن به قله های توسعه باور ملی دارند.

وی در ادامه با تاکید بر این که دولت پرچمدار وحدت و انسجام ملی است، اظهار کرد: جامعه ایرانی متکثر است که صدها نحله فکری و 6 هزار گویش در آن زیست می کنند و پرهیز از تجزیه ملت از دغدغه های دولت است.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید با بیش از 2 هزار میلیارد ریال بدهی فعالیت خود را آغاز کرد، یادآور شد: دولت با تمام کاستی ها و نفت 20 دلاری کشور را اداره کرده و حتی یک ریال نیز استقراض نکرد.

صالحی امیر در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود امنیت در کشور گفت: امنیت امروز ما محصول مجموعه تدابیر، عقلانیت و مدیریت دولت است که تلاش دارد وارد جنگ نشده و کلید رفع مسائل خاورمیانه باشد.

وی با بیان این که دولت به دنبال رضایت مقطعی مردم نیست خاطر نشان کرد: برجام آغاز راه است و در آغاز پاره شدن زنجیر تحقیر و تحریم را به همراه داشت.

صالحی امیری با اشاره به برخی انتقادات نسبت به مساله برجام گفت: سوال من از منتقدان و تخریب کنندگان این است که چه گزینه ای را برای برجام داشتید؟

وی افزود: اگر گزینه شما، همان گزینه دولت قبل بود، اکنون تعداد قطعنامه ها علیه کشور افزایش یافته، نفت در برابر غذا مبادله می شد و ملت به سمت تاریکی و جنگ هدایت می شدند.

وی با بیان اینکه تخریب گران بدانند که تنها زحمت و رنج ملت را اضافه می کنند، افزود: تخریبگران به نتیجه ای نمی رسند چرا که دولت دکتر روحانی محصول اعتماد مردم و صداقت و شفافیت است.

بخش رودبارقصران یکی از بخش های اصلی شهرستان شمیرانات در استان تهران است که بالغ بر هفت هزار نفر جمعیت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین