کد خبر: ۳۹۲۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵

شمار نیروهای لیبیایی کشته شده در نبرد با داعش به 34 نفر افزایش یافت

شمارکشته شدگان لیبیایی در درگیری های روز یکشنبه با گروه تروریستی داعش در شهر ساحلی سرت دست کم به 34 نفر و زخمی شدگان به 180 نفر افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز از سرت ، این تلفات در حالی بر نیروهای لیبیایی وارد شد که آنها به سمت آخرین محل استقرار شبه نظامیان داعش پیشروی کردند.

نیروهای متحد دولت تحت حمایت سازمان ملل در لیبی از اول اوت با پشتیبانی هوایی امریکا شبه نظامیان داعش را به سمت منطقه مسکونی کوچکی در مرکز سرت عقب راندند.
نبردهای سنگین روز یکشنبه پس از یک هفته آرامش از سر گرفته شد.

گردان های لیبی که عمدتا از شهر مصراته هستند، می گویند به پیروزی در سرت نزدیک شده اند ولی آنها در دفاع از خود در برابر بمب گذاریهای انتحاری ، تک تیراندازی و مین گذاریهای داعش به تقلا افتاده اند.

چندین گردان مستقر در نزدیکی سرت روز یکشنبه چند صد متر به سمت شرق پیشروی کردند و در عین حال رزمندگان دیگر بر مواضع داعش در جریان نبردهای خیابانی به سمت جنوب چیره شدند.
نیروهای لیبیایی برای غلبه بر مواضع تک تیراندازان داعش از تانک ، نارنجک انداز و توپهای ضد هوایی استفاده کردند.

در حالی که فرماندهان لیبیایی گفته اند که داعش در جریان نبردهای امروز پنج بار سعی کرده است از حملات انتحاری بوسیله اتومبیل بمب گذاری شده علیه آنها استفاده کند که این تلاش های آنها عقیم مانده است .

به گفته مقامات بیمارستان های صحرایی در لیبی ، با این حال شمار کشته شدگان لیبیایی رو به افزایش است و تاکنون به 34 کشته و
180 زخمی رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین