کد خبر: ۳۹۲۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

ارتش ترکیه به عمق 7 کیلومتری خاک سوریه رسید/ 35 روستایی در اثر بمباران ترکیه کشته شدند

ارتش ترکیه در پنجمین روز از نبرد در شمال سوریه، مناطق بیشتری از سرزمین‌های تحت کنترل کردها را به دست گرفته و یک گروه ناظر، از کشته شدن 35 روستایی در اثر این حملات خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جنگنده‌ها و توپخانه ارتش سوریه، شعاع آتش خود را گسترده‌تر کرده و مناطق بیشتری از شمال خاک سوریه را بمباران کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از رویترز، ارتش ترکیه اعلام کرده سرزمین‌هایی که مورد بمباران قرار گرفته‌اند، تحت کنترل شبه‌نظامیان مدافع خلق، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک کردها قرار دارد. در همین حال، گروه ناظران حقوق بشر سوریه، از گروه‌های متعلق به مخالفان بشار اسد اعلام کرده که بمباران مناطق شمالی سوریه در نزدیکی دو روستا در این منطقه انجام شده است.
دولت ترکیه در واکنش به خبر کشته شدن 35 روستایی مدعی شده که این موضوع صحت ندارد و تنها 25 شبه‌نظامی کُرد در اثر این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

بنا به این گزارش، ارتش ترکیه که همزمان در حال نبرد در خاک ترکیه با شبه‌نظامیان کُرد است، از روز چهارشنبه، تانک‌های خود را به حمایت از شورشیان نزدیک به خود روانه شمال سوریه کرده است.

در اثر نبرد ارتش ترکیه با داعش و شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه، شهر جرابلس از کنترل داعش خارج شده و در اختیار شبه‌نظامیان نزدیک به ترکیه قرار گرفته است.

در همین حال، گروه ناظران حقوق بشر اعلام کرده که ارتش ترکیه، دست کم دو روستا در جنوب جرابلس، یعنی جبل الکوسا و الامرانه را که پیشتر تحت کنترل ارتش دموکراتیک سوریه بود، تصرف کرده است. این روستا در فاصله 7 کیلومتری از مرز مشترک سوریه و ترکیه قرار دارند.

ارتش دموکراتیک سوریه، گروهی ائتلافی از مخالفان بشار اسد است که علاوه بر شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق، شامل گروه‌هایی می‌شود که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

گروه ناظران حقوق بشر گفته است که 20 غیرنظامی در جبل الکوسا و 15 غیرنظامی دیگر در الامرنه کشته شده‌اند. این گروه همچنین گفته است که شمار نامعلومی از افراد نیز در اثر حملات ارتش ترکیه زحمی شده‌اند.

منبع: آنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین