کد خبر: ۳۹۲۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
رئیس سازمان ثبت احوال :

10میلیون کارت هوشمند ملی صادر شد/ صدور 22میلیون کارت تا پایان سال

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت : تا کنون 10میلیون عدد کارت هوشمند ملی صادر شده است و هدف گذاری شده است تا پایان امسال نیز این تعداد به 22میلیون عدد برسد .
آفتاب‌‌نیوز : حمید درخشان نیا به مناسبت هفته دولت در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود :تسریع در صدور کارت هوشمند ملی، ارائه خدمات پس از آن و تحویل در حداقل زمان ممکن از اولویت های سازمان ثبت احوال است.
وی، تقویت پایگاه جمعیتی کشور، ارتقای امنیت و دسترسی به اسناد با هدف صیانت از حقوق مردم را از جمله اولویت های سازمان ثبت احوال برشمرد.

درخشان نیا گفت: همچنین تولید و انتشار آمار حیاتی(تولد ،وفات ،ازدواج و طلاق) و مهاجرت برای استفاده تصمیم گیران و همچنین استفاده مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از دیگر اولویت های این سازمان به شمار می آید.

وی بیان کرد: دیدار از ایرنا و مسئولان این رسانه می تواند نقطه عطفی در همکاری این دو سازمان در زمینه انتشار آمار وقایع حیاتی و اطلاعات جمعیتی باشد .
وی تاکید کرد:ایرنا با بهره گیری از خبرنگاران کار آشنا بهترین فرصت برای اطلاع رسانی خدمات سازمان ثبت احوال و همچنین ارائه و انتشار آمار جمعیتی برای افراد تصمیم ساز است .

**97 درصد از آمار حیاتی در زمان قانونی ثبت می شود
درخشان نیا با تبریک هفته دولت به تمامی دولتمردان و همچنین کارکنان و خبرنگاران ایرنا گفت:97 درصد از آمار وقایع حیاتی در کشور در سال گذشته و همچنین امسال در زمان قانونی ثبت می شود.
وی خاطر نشان کرد:در ایران زمان قانونی برای ثبت ولادت 15 روز و برای ثبت وفات 10روز است .
رئیس سازمان ثبت احوال گفت : پایگاه اطلاعات جمعیتی این سازمان به 120 وزارت خانه ،نهاد و دستگاه متصل است و در 200هزار نقطه کشور نیز کار احراز و تصدیق هویت را انجام می دهد .
همزمان با هفته دولت، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور روز گذشته (یکشنبه) به همراه معاونان این سازمان با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از بخش های مختلف ایرنا دیدن و با محمد خدادی مدیرعامل این سازمان گفت و گو کرد.
وی از بخش های مختلف ایرنا همچون اخبار خارجی و اخبار داخلی دیدن کرد و در جریان روند تهیه و تولید اخبار و گزارش های خبری، تصویری و انتشار آن ها بر روی خروجی های مختلف این سازمان قرار گرفت.

درخشان نیا و هیات همراه پس از این بازدید، باشرکت در یک نشست خبری به پرسش های مختلف خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در باره وضعیت ثبت احوال و نحوه صدور کارت هوشمند ملی و دیگر خدمات این سازمان پاسخ گفتند. مشروح این نشست متعاقبا منتشر می شود.
درتقویم رسمی کشور دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. محمدعلی رجایی دومین رئیس جمهوری ایران و محمدجواد باهنر نخست وزیرهشتم شهریور 1360 در انفجار تروریستی منافقین در تهران به شهادت رسیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
1
مدت خيلي زيادي جهت صدور وتحويل از طرف اداره شناسنامه طول ميكشه براي همين هم مردم استقبال نمي كنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین