کد خبر: ۳۹۲۳۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

بهزیستی: 60 درصد کودکان خیابانی خارجی هستند

سرپرست بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر 1048 کودک خیابانی در استان تهران شناسایی شده‌اند که از این تعداد 60 درصد آنها خارجی و غیرایرانی هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، اکبر باقری در نشست خبری امروز خود که به مناسبت هفته دولت در محل بهزیستی استان تهران برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 12 هزار مرد و 3000 زن معتاد متجاهر در استان تهران شناسایی شده‌اند.

تدوین دستورالعمل مراکز ماده 16 در دستور کار بهزیستی

وی در ادامه ضمن اشاره به آنکه اخیرا تولیت مراکز ماده 16 نیز به بهزیستی واگذار شده است گفت: سازمان بهزیستی به تعهد خود در خصوص ساماندهی مراکز ماده 15 عمل کرد و در خصوص مراکز ماده 16 نیز به علت آنکه این مراکز پیش از این زیرمجموعه بهزیستی نبوده‌اند باید دستور العمل آنها به طور مدون تدوین شود که در حال حاضر به این مسئله ورود کرده و در ابتدای راه قرار داریم.

سرپرست بهزیستی استان تهران ادامه داد: تا دو الی سه ماه آینده شاهد آن خواهیم بود که مراکز ماده 16 نیز از تمامی امکانات و شرایط مربوط به مراکز ماده 15 اعم از امکانات بهداشتی، درمانی و ... برخوردار خواهند شد که این کار بزرگی است.

باقری در ادامه تاکید کرد: بهزیستی با تمام دستگاه‌های مربوطه از جمله استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه ساماندهی مراکز ماده 16 همکاری خواهد کرد تا این بخش روی زمین مانده در کشور ساماندهی شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به آنکه چندین سال پیش تولیت بیماران روانی مزمن نیز به بهزیستی سپرده شد در حالیکه در آن زمان این سازمان در خصوص این قشر هیچ تجربه‌ای نداشت گفت: در زمینه بیماران روانی مزمن موفق عمل کردیم و امیدواریم با وجود آنکه بهزیستی در حوزه اعتیاد دارای تجربه‌های گرانبهایی است بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صحیح شاهد آن باشیم که تفاوتی میان مراکز ماده 15 و مراکز ماده 16 وجود نداشته باشد.

سرپرست بهزیستی استان تهران در ادامه به مراکز اقامتی میان مدت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 200 مرکز اقامتی میان مدت در سازمان بهزیستی تهران وجود دارد که 13 هزار و 815 نفر را تحت پوشش خود قرار داده و از این تعداد 267 نفر آنها زنان بوده که در شش مرکز اقامتی میان مدت نگهداری می‌شوند.

باقری در ادامه به مراکز اقامتی بلندمدت (TC) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو مرکز TC در استان تهران وجود دارد که 114 نفر مرد معتاد را تحت پوشش دارند.

بهره‌مندی 43 هزار و 588 نفر از خدمات مراکز مشاوره تلفنی بهزیستی تهران


وی در ادامه به مراکز مشاوره تلفنی دولتی این سازمان در استان تهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 43 هزار و 588 نفر از خدمات مراکز مشاوره دولتی تلفنی بهزیستی استان تهران استفاده کرده‌اند. این در حالیست که 1649 نفر نیز از خدمات مراکز مشاوره حضوری دولتی و حدود 14 هزار نفر در استان تهران از خدمات مراکز مشاوره غیر دولتی استفاده کرده‌اند.

سرپرست بهزیستی استان تهران همچنین اظهار کرد: 137 مرکز درمان سرپایی معتادین در استان تهران وجود دارد که از ابتدای سال تا کنون 2377 نفر از خدمات آنها بهره مند شده‌اند. علاوه بر آن پنج مرکز بستری غیر دولتی نیز در استان تهران وجود دارد که 276 نفر از خدمات آنها بهره مند شده‌اند.

باقری در ادامه به ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی اشاره کرد و گفت: بهزیستی اقدام به ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی در محیط‌های کاری، محلات و غیره کرده و از ابتدای سال تا کنون 120 هزار و 347 نفر از این خدمات بهره مند شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون 27 هزار و 249 نفر از آموزش‌های پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی نیز، بهره مند شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
خارجی نیستند
پدرشان معلوم نیست کیه
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
خارجی نیستند
پدرشان معلوم نیست کیه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین