کد خبر: ۳۹۲۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

رایزنی ظریف و ربانی در تهران

وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با وزیر خارجه ایران ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی و درباره تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با وزیر خارجه ایران ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی و درباره تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان که به تهران سفر کرده، امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌گو کرد.

ظریف هم صبح امروز بعد از سفری هشت روزه به شش کشور آمریکای لاتین شامل کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا به تهران بازگشت.

صلاح‌الدین ربانی که دیروز وارد تهران شده، روز گذشته با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط دوستانه ایران و افغانستان بر اهمیت تقویت همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های همکاری خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به ویژه در بحث حمل و نقل، انرژی و نیز اجرای پروژه‌های زیربنایی توسط شرکت ‌های ایرانی در افغانستان وجود دارد که باید از آنها به نفع دو ملت استفاده کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه و تقویت روابط خود با مجالس افغانستان استقبال می‌کند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به خطر تروریسم و توسعه آن در منطقه و افغانستان بر همکاری کشورهای مختلف در مبارزه با این پدیده شوم تاکید و عنوان کرد: نباید اجازه داد که افغانستان حیاط خلوت تروریست‌ها شود، مقابله موثر با تروریسم در افغانستان نیازمند ثبات سیاسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با اشاره به مشکلات مربوط به موضوع آب در دو کشور گفت: این مسئله باید بین دو کشور دوست و برادر به شکل منصفانه حل و فصل شود.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران از حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری، دولت و مجلس ایران در راستای تقویت ثبات و وحدت ملی در افغانستان و مهمان نوازی ستودنی جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان قدردانی کرد.

وی افزود: گرچه دشمنان افغانستان بی ثباتی را در کشور دنبال می‌کنند، اما آرزوی دولت و ملت افغانستان رسیدن به آرامش و ثبات پایدار در کشور است.

صلاح الدین ربانی با تاکید بر سیاست افغانستان در تقویت روابط حسنه با همسایگان گفت: افغانستان هیچگاه اجازه نخواهد داد که از خاکش علیه کشور ثالثی استفاده شود یا محل سوء‌استفاده تروریست‌ها واقع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین