کد خبر: ۳۹۲۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برای پیشگیری از معلولیت ها آزمایش ژنتیک اجباری می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 2 درصد افراد جامعه توانجو بوده و ناخواسته گرفتار معلولیت شده اند، تاکید کرد: به منظور پیشگیری از بروز معلولیت های ناخواسته برای نوزادان و افراد جامعه، آزمایش ژنتیک اجباری می شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در آئین بهره برداری از مرکز نگهداری سالمندان و توانجویان کافی الملک شهرستان شبستر با اشاره به اجباری شدن آزمایش ژنتیک، اظهار کرد: تمام هزینه های مربوط به این آزمایش که بین 15 تا 50 میلیون ریال برآورد شده است، از سوی دولت تامین می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: دولت و افراد نیکوکار در قبال توانجویان مسئول بوده و باید شغل و خانه مناسب این افراد را تامین کنند.
ربیعی، با بیان اینکه برای انجام کارهای بزرگ همه باید در کنار هم باشند، از خیران جامعه خواست دولت را در کمک به نیازمندان همراهی کنند.
وی، با اشاره به احداث مرکز نگهداری سالمندان و توانجویان کافی الملک شبستر از سوی خیر این شهرستان، گفت: خداوند به برخی افراد، توفیق خدمت به مردم و نیازمندان جامعه را عنایت می کند و این توفیق الهی بالاتر از خدمت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت تدبیر و امید را نماد خیر جمعی دانست و اظهار داشت: این دولت در خدمت افراد جامعه بوده و منشا آثار برای مردم و نیازمندان است.
ربیعی، با تاکید بر اینکه با در کنار هم بودن، انجام کارهای بزرگ ممکن می شود، ادامه داد: اکنون جاده پیشرفت آماده بوده و قطار پیشرفت در ریل خود قرار گرفته است.
وی، اضافه کرد: در زمان کنونی از خود کاهندگی به فزایندگی رسیده ایم و تا پایان سال بیش از پنج درصد رشد اقتصادی محقق می شود و رشد اشتغال نیز بهبود می یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه شایسته جامعه ما نیست که به فکر همنوعان خود نباشیم، یادآور شد: ما نیازمند تغییر هستیم و این تغییر نیاز به همکاری همه دارد.
ربیعی، شایسته جامعه ما همان اقدام خیران در ساخت اماکن و مراکز نگهداری سالمندان و توانجویان بوده که این کار در جامعه باید بیشتر توسعه یابد.

وی، با بیان اینکه رشد و توسعه در جامعه برقرار نمی شود مگر اینکه همه به ارزش ها برگردیم، اظهارداشت: در شهرها و روستاها هنوز این ارزش ها حفظ شده است.
ربیعی، با اشاره به اینکه ایجاد کارخانه های بزرگ، زندگی راحت و خوشبختی برای افراد یک منطقه بوجود نمی آورد، افزود: برای ایجاد اشتغال برای افراد جامعه اگر نخبگان در کنار هم باشند، به ایجاد کارخانه های بزرگ برای حل مشکل اشتغال افراد جامعه نیاز نیست.
وی، ادامه داد: آنچه که ما و افراد جامعه را خوشبخت می کند، همبستگی و در کنار هم قرار گرفتن همه است.

در این آئین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مرکز نگهداری سالمندان و توانجویان کافی الملک شبستر که با 42 میلیارد ریال در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع با زیر بنای سه هزار و 500 متر مربع در سه طبقه به ظرفیت 300 نفر از سوی خیر این شهرستان احداث شده است، بهره برداری شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین