کد خبر: ۳۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

کاخ سفید: تحویل «اس‌‌۳۰۰» به تهران نقض قطعنامه‌ها نیست

مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا با تأکید بر اینکه فروش سامانه‌های موشکی اس‌ــ‌۳۰۰ روسیه به تهران ناقض هیچ‌یک از قطعنامه‌های بین‌المللی نیست، افزود: ما از افزایش قابلیت‌های نظامی ایران نگران هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : و به نقل از راشاتودی، کاخ سفید تأکید کرد، به‌رغم نگرانی ایالات متحده از افزایش قابلیت‌های نظامی ایران، تحویل سامانه موشکی اس‌ــ‌300 روسیه به تهران نقض قطعنامه‌های بین‌المللی محسوب نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، «بن رودز» مشاور «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد: روسیه باید تحویل سامانه‌های اس‌ــ300 به ایران را «برای یک مدت بسیار طولانی به تأخیر می‌انداخت»، این سامانه‌ها «صرفاً دفاعی هستند و تحویل آنها با هیچ‌یک از قطعنامه‌های بین‌المللی در تضاد نیست».

رودز افزود: افزایش قابلیت‌های نیروهای مسلح ایران نگرانی ایالات متحده آمریکا را برانگیخته است ولی سخن درباره سلاح دفاعی تهدید محسوب نمی‌شود. این موضوع برای واشنگتن اهمیت دارد که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای، پایبند بماند.

روسیه در سال 2007 قراردادی را برای ارائه پنج سامانه موشکی اس‌ــ‌300 به ایران با هزینه 800 میلیون دلار امضا کرد ولی اجرای آن تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی و به‌بهانه تحریم‌های ضدایرانی، در سال 2010 به حال تعلیق درآمد. آوریل 2015، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ممنوعیت فروش اس‌ــ300 به تهران را لغو کرد و از آن زمان، این قرارداد وارد مرحله اجرایی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین