کد خبر: ۳۹۲۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

ماکرون رفت

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه درخواست کناره گیری امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد این کشور را پذیرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
ماکرون 38 ساله و اصلاح طلب و رئیس پیشین بانک روسچیلد، همزمان با انتشار شایعاتی درباره قصد وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، کناره گیری خود را از هیات دولت فرانسه اعلان کرده بود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از دستیاران ماکرون گفت که وی در نشست هیات دولت گفته است که دولت را پس از تقدیم درخواست کناره گیری خود به رئیس جمهوری در بعدازظهر سه شنبه، ترک خواهد کرد.

ماکرون در پی اشاره ماه گذشته به احتمال رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2017، در ماه گذشته با توبیخ اولاند روبرو شد که تهدید کرده بود، در صورت عدم احترام به همبستگی دولت سوسیالیست که در سال 2014 وارد آن شده بود، از مقام خود برکنار خواهد شد.

ماکرون رفت

ماکرون که در ماه آوریل 2016، جنبش سیاسی خود را به نام «در حرکت» تاسیس کرد، در سخنرانی ماه گذشته ‍(ژوئیه) با وعده رهبری این جنبش به سوی سال 2017 و پیروزی، شکی باقی نگذاشت که آرزوی دستیابی به مقام ریاست جمهوری را دارد.

به گزارش ایرنا، اولاند که درصد محبوبیت وی در پائین ترین سطح یک رئیس جمهوری فرانسه پس از پایان جنگ دوم جهانی است، قول داده که در صورت شکست در کاهش میزان بیکاری بالا که حدود 10 درصد است، برای انتخاب شدن مجدد، نامزد نشود. 

قرار است نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در 23 آوریل 2017 (چهار اردیبهشت ماه 1396) برگزار شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین