کد خبر: ۳۹۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

اصولگرایان به محمود احمدی‌نژاد اعتماد می‌کنند؟

روز گذشته خبر غیر رسمی در فضای مجازی منتشر شد که ارسال پیغام از سوی احمدی‌نژاد برای اصولگرایان را خبر می‌داد.
آفتاب‌‌نیوز : احمدی‌نژاد به اصولگرایان پیغام داده بود در صورتی که از او حمایت کنند در روزهای منتهی به انتخابات تشکیلاتی عمل کرده و در صورتی که کناره‌گیری او تصمیم نهایی باشد تبعیت خواهد کرد.

به گزارش فرهیختگان، این خبر گرچه با تایید و تکذیب‌هایی هم همراه بود اما درنهایت این سوال را ایجاد می‌کرد که آیا اصولگرایان حاضرند بار دیگر به محمود احمدی‌نژاد اعتماد کنند. فرهیختگان این سوال را با سه فعال سیاسی اصولگرا در میان گذاشت. آنها در عین حال که معتقد بودند این خبرسازی‌ها از سوی تیم احمدی‌نژاد و مشایی برای تست جامعه است مطرح کردند که اصولگرایان هیچ تمایلی برای بازگشت احمدی‌نژاد ندارند و بار دیگر به او اعتماد نخواهند کرد. البته این فعالان سیاسی معتقدند که نه‌تنها در میان جریان اصولگرایی رغبتی به حضور مجدد احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی وجود ندارد بلکه بدنه اجتماعی هم بار دیگر او را نخواهد پذیرفت

محال است اصولگرایان بپذیرند

ابوالقاسم رئوفیان، عضو جبهه ایستادگی: چنین سخنانی از سوی محمود احمدی‌نژاد بسیار ساده‌انگارانه و دور از ضعیف‌ترین پیش‌بینی‌ها است. ضمن اینکه بعید می‌دانم آقای احمدی‌نژاد چنین صحبتی داشته باشد. باید تاکید کنم که این‌گونه اظهارنظرات و سخنان بیشتر شرط وشروط تعیین کردن برای یک جبهه و جناح سیاسی و فکری بزرگ است، به همین دلیل مفروض بر اینکه چنین اظهاراتی وجود داشته باشد از محالات است که اصولگرایان این موضوع را بپذیرند. از سویی به نظر می‌رسد که با مطرح کردن این صحبت‌ها، برخی می‌خواهند برای جامعه دورویی کنند که اصولگرایان متکی به احمدی‌نژاد هستند و حتی اگر کاندیدای اصولگرای دیگری رای بیاورد به خاطر لطف و کناره‌گیری او بوده است. با این‌گونه اظهارات می‌خواهند به جامعه القا کنند که اصولگرایی فاقد ظرفیت‌های سیاسی و پشتوانه مردمی است. به نظر من در گذشته هم اصولگرایان به احمدی‌نژاد اعتماد نکردند. قاطبه اصولگرایان در دوره نهم ریاست‌جمهوری در مرحله دوم و در شرایطی که باید بین آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یا احمدی‌نژاد انتخاب می‌کردند، احمدی‌نژاد را ترجیح دادند. در دوره دهم هم که احمدی‌نژاد خود را از اصولگرایان مبری کرد و حتی کسانی که در آن دوره به او اعتماد کردند بعدا متوجه خطای استراتژیک خود شدند.

پیشنهادش منطقی نیست
محمدجوادآرین‌منش، عضوحزب موتلفه اسلامی: این پیشنهادی که مطرح شده است پیشنهادمنطقی نیست وباعث سلب اعتمادمردم نسبت به تشکل‌های سیاسی واحزاب خواهد شد. اینکه احزاب ابتدا ازفردی حمایت کنند و مردم راپای کار بیاورند و بعدا کناره‌گیری کنند ومردم را به سمت دیگری سوق دهند مردم رابی‌اعتماد می‌کند. ازسوی دیگرحضور احمدی‌نژاد درانتخابات ریاست‌جمهوری تنش‌زا خواهد بود و بین مردم شکاف ایجادخواهدکرد وامنیت ملی باحضور ایشان به خطر می‌افتد. علاوه براین باتوجه به اطلاعاتی که بنده دارم احمدی‌نژاد نامزد تشکل‌های رسمی اصولگرا مثل جامعه روحانیت وجبهه پیروان خط امام ورهبری وجامعه مدرسین نیست. اگرچه ممکن است برخی ازنیروهای مردم و اصولگرا طرفدارشان باشند اما ایشان نامزد مورد حمایت اصولگرایان نخواهد بود. از سوی دیگر ایشان عدم وابستگی خودبه احزاب را برای خود امتیازتلقی می‌کند.

هیچ اصولگرایی از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کند
احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار: تا جایی که من اطلاع دارم و با سایر دوستان اصولگرا صحبت کرده‌ایم، هیچ اصولگرای واقعی که اصول و چارچوب داشته باشد و از ولایت تبعیت کند از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کنند البته بخش تندرو اصولگرایان که البته همواره مایه زحمت این جناح بوده‌اند و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند ممکن است تمایلاتی به احمدی‌نژاد داشته باشند اما در میان جامعه اصولگرایان سنتی اصلا چنین تمایلی وجود ندارد. عملکرد او کاملا مشخص است و اصولگرایان بار دیگر به او اعتماد نخواهند کرد. چنانچه احمدی نژاد هوس کند که دوباره وارد عرصه سیاسی و مدیریتی شود قطعا مخالفان سرسختی خواهد داشت. البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که در چنین شرایطی ما هم ساکت نمی‌نشینیم و ممکن است خیلی از ناگفته‌ها را بیان کنیم. در این شرایط هم حیثیت و آبرویی برای احمدی‌نژاد باقی نمی‌ماند. تیم نزدیک به مشایی و احمدی‌نژاد با بیان چنین پیغام‌هایی در تلاش هستند تا جامعه و سیاسیون را تست کنند و براساس آن حرکات بعدی‌شان را مشخص کنند. در میان اعضای جبهه پیروان و جامعتین اما تمایلی به بازگشت او وجود ندارد و البته مردم هم طبیعتا تمایلی به روی کار آمدن احمدی‌نژاد ندارند. بنابراین این احتمال در حد صفر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین