کد خبر: ۳۹۲۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

روانچی: ظریف به نیویورک می‌رود

این سفر از سی و یکم مردادماه تا هفتم شهریور به طول انجامید و آقای ظریف در این مدت با مقامات شش کشور آمریکای لاتین رایزنی و گفت‌وگو کردند.
آفتاب‌‌نیوز : معاون ظریف در مورد احتمال سفر روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در حال بررسی این موضوع و زمینه‌های آن هستیم تا تصمیم مناسب اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی، با اشاره به سفر هفته قبل وزیر خارجه کشورمان به شش کشور آمریکای لاتین تصریح کرد: این سفر از سی و یکم مردادماه تا هفتم شهریور به طول انجامید و آقای ظریف در این مدت با مقامات شش کشور آمریکای لاتین رایزنی و گفت‌وگو کردند.

او با اشاره همراهی یک هیات بزرگ اقتصادی در این سفر خاطرنشان کرد: این هیات اقتصادی نیز در هر کشوری با همتایان خود در بخش خصوصی و دولتی جهت بررسی زمینه‌های گسترش روابط و همکاری‌های بیش‌تر گفت‌وگو و رایزنی کردند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به برخی دیگر از برنامه‌های ظریف در اولین سفر منطقه‌یی‌اش به آمریکای لاتین گفت: این سفر دستاوردهای خوبی به همراه داشت و ان‌شاءالله در آینده شاهد گشترش هرچه بیش‌تر روابطه‌مان با این کشورها خواهیم بود.

معاون وزیر خارجه با اشاره به عضویت برخی از کشورهای این منطقه در جنبش غیرمتعهدها افزود: علاقه‌مندی برای گسترش روابط از سوی دو طرف وجود دارد و برخی از کشورهای این منطقه تلاش‌ها و اقدامات خوبی برای تسهیل این موضوع انجام دادند با وجود این برخی دوست ندارند روابط ایران با این کشورها ارتقا پیدا کند و در صدد هستند که تصویر نامناسبی از این موضوع ارائه دهند.

روانچی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای گسترش روابط با این منطقه قائل است چرا که زمینه‌های فراوانی در این ارتباط وجود دارد تاکید کرد: تصمیم جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با تمامی کشورهای این منطقه است و ما مانع و مشکلی را نیز در این ارتباط نمی‌بینیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با شبکه رادیویی جوان، در مورد سفر احتمالی ظریف و رییس‌جمهور به نیویورک جهت شرکت در هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آقای ظریف برای شرکت در این مجمع و رایزنی و گفت‌وگو با برخی از همتایان خود از دیگر کشورها به نیویورک سفر خواهند کرد. در مورد سفر آقای رییس‌جمهور نیز در حال بررسی هستیم تا با بررسی این موضوع و زمینه‌های آن، تصمیم مناسب در این ارتباط اتخاذ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین