کد خبر: ۳۹۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

مشارکت «علی دایی» در ساخت خانه ایتام

استاندار اردبیل گفت: متأسفانه شاهد افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی در این استان هستیم که سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند برای رفع وکاهش این آسیب‌ها کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، «مجید خدابخش» در نشست با سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: در این استان انسان‌های خیر و نیکوکار زیادی هستند که توانستند کارهای ماندگار را به نام خود ثبت کنند و حتی ورزشکاران و قهرمانان این استان هم در سال‌های اخیر در امور خیر مشارکت جدی داشتند که یک نمونه آن مشارکت علی دایی در ساخت خانه ایتام است.

وی با بیان این‌که سازمان‌های مردم نهاد هم می‌توانند در کار خیر مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: در دولت روحانی بستر و زمینه برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فراهم شده هر چند این سازمان‌ها مشکلات و دغدغه‌های زیادی را دارند اما تلاش می‌شود این معضلات و دغدغه‌ها برطرف شود.

استاندار اردبیل گفت: سازمان‌های مردم نهاد براساس اساسنامه تشکل سیاسی نیستند و برای این‌که وابستگی به دولت در سازمان‌های مردم نهاد کم شود لازم است این سازمان‌ها استقلال خود را داشته باشند.

خدابخش یادآور شد: در آینده یکسری از سازمان‌های دولتی کاهش یافته و یا به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر ادغام می‌شوند که قطعاً پاره‌ای از امور سازمان‌ها به سمن‌ها واگذار می‌شود و هدف دولت هم در این راستا واگذاری کارها به مردم است اما باید برای تحقق این امر ذهنیت‌ها تغییر یابد.

وی با بیان این‌که معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان زیاد است، افزود: متأسفانه شاهد افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی در این استان هستیم که سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند برای رفع و کاهش این آسیب‌ها کمک کنند.

استاندار اردبیل ادامه داد: مأموریت امسال دولت برای استان‌ها و مدیران دولتی ایجاد اشتغال است و سه سال است در این زمینه اقداماتی را پیگیریم و توانستیم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را هم برای سرمایه‌گذاری در استان جلب کنیم که هدف بیشتر ایجاد اشتغال برای جوانان است.

خدابخش افزود: دولت در تلاش است کارها را به خود مردم واگذار کند تا اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور اجرایی شود البته نقش دولت هم در این دو مقوله بسیار کارساز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین