کد خبر: ۳۹۲۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

انتقام‌جویی نامزد سابق با انتشار عکس در فضای مجازی

با تلاش ماموران پلیس فتا فردی که قصد اخاذی اینترنتی از دختر جوان شیرازی را داشت، شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : رئيس پليس فتا استان فارس گفت: زنی جوان ساکن شیراز با ارجاع یک دادخواست به پلیس فتا فارس اعلام كرد که از طریق نرم افزار شبکه اجتماعی اینستاگرام شخصی ناشناس با آیدی (شناسه کاربری) مردانه اقدام به ارسال پیامهای غیراخلاقی و تهدیدآمیز و به حیثیت فردی و اجتماعی بنده لطمه وارد کرده و با اشاعه اکاذیب و توزیع عکس های شخصی در برنامه بی تالک تهدید به اخاذی کرده که در این رابطه خواستار رسیدگی به پرونده هستم.
سرهنگ سيدموسي حسيني ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند.

وي افزود: طی بررسی های فنی و تخصصی به عمل آمده، ماموران در اندک زمانی موفق به شناسایی متهم شدند. رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: زمانی که شاکی با اسم متهم روبرو می شود او را نامزد غیررسمی خود معرفی می کند که مدتی به علت اختلاف در عقیده، متارکه کرده اند و از او خبری در دست ندارد.
سرهنگ حسيني بيان كرد: شاکی مدعی شد در زمان دوستی با متهم مطمئنم هیچ اطلاعات شخصی و عکسی از خودم در اختیار او قرار ندادم و نمی دانم چطور به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده است.

وي افزود: در نهایت ماموران پلیس فتا در اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم در یکی از پارک های شهرستان شیراز شدند.
رئيس پليس فتا استان فارس گفت: متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی اعتراف می كند، متهم عکس ها و اطلاعات شاکی را در زمان دوستی با وی، هنگامی که به تفریح رفته بودند از تلفن همراه از طریق سیستم بلوتوث برداشته و بر روی گوشی خود ذخیره می کند تا در فرصتی مناسب به نقشه شوم خود جامع عمل بپوشاند.

سرهنگ حسینی گفت: شهروندان باید از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی محافظت کنند. وی افزود: تبلت ، تلفن های هوشمند، رایانه های قابل حمل، شبکه های اجتماعی و رایانه های عمومی به هیچ عنوان ، مکان مناسبی برای نگهداری عکس های شخصی و اطلاعات محرمانه نیستند.
وی تاکید کرد: چه در فضای مجازی چه در دنیای واقعی به هیچ کس اعتماد بی جا نداشته باشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین