کد خبر: ۳۹۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

انتقاد یک امام‌جمعه از برگزاری پایکوبی و آواز در شب شهادت امام جواد(ع)

امام‌جمعه کرج با اشاره به رقص و پایکوبی شب گذشته در عظیمیه کرج گفت: در مظلومیت امام جواد (ع) همین بس که در شب شهادتش در شهر عده‌ای رجاله و پلید دست به پایکوبی، رقص و آواز زدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نماز جمعه امروز کرج اظهار داشت: وقت نماز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید سعی شود که نماز در بهترین زمان ممکن اقامه شود.

وی افزود: اهمیت نماز به اندازه‌ای است که برای به جا آوردن آن باید از دیگر کارها پرهیز کرد.

امام‌جمعه کرج بیان کرد: اگر مستحبات انسان را از واجبی مانند نماز دور کند یا سبب تاخیر در اقامه نماز شود باید نماز در اولویت قرار گیرد و بعد از آن به مستحبات پرداخته شود.

امام جمعه کرج در خطبه دوم نمازجمعه کرج اظهار داشت: گناه مانند شراب قوه عاقله و درک انسان را از وی می‌گیرد و قوه خوب و بد را از دست می‌دهد و این شخص تمام اعضای درک و تفکر و اندیشه خود را از دست می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تسلیت شهادت حضرت امام جواد (ع) اظهار داشت: دوران خلافت ایشان دوران سختی بود و امام(ع) باید در دو جبهه سیاست و تفکرات و اعتقادات و باورهای شیعی کارها را به پیش می‌بردند.

وی افزود: امام جواد (ع) برای اینکه بتواند اشراف اطلاعاتی کاملی بر جامعه مسلمین داشته باشد وکلایی از طرف خود به بلاد مختلف اسلامی فرستادند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه امام(ع) از هوش و درایت بالایی برخوردار بودند، عنوان کرد: دشمن توسط ام‌فضل جام زهر را در کام امام(ع) ریخت و ایشان در داخل منزل نیز امنیت نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به رقص و پایکوبی شب گذشته در عظیمیه کرج گفت: از مظلومیت امام جواد (ع) همین بس که در شب شهادتش در شهر عده‌ای رجاله و پلید دست به پایکوبی و رقص و آواز زدند و متاسفانه نیروی انتطامی و دستگاه‌های امنیتی در خواب هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان اینکه چرا باید اجازه داده شود در شب شهادت امام جواد(ع) در این شهر عده‌ای مفسد دست به رقص و پایکوبی بزنند، ادامه داد: باید از این دوستان پرسید که مگر خواب هستید؟

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه چقدر باید در زمینه‌های مختلف تذکر بدهیم، افزود: بسیج باید در اینگونه مواقع حواس خود را جمع کرده و دستگاه‌های امنیتی باید در این مواقع هوشیار باشند و مانع از برگزاری چنین حوادثی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تماس‌هایی از سوی برخی افراد از جمله یکی از اعضای شورای شهر با پلیس انجام شده است و در جریان تلاش‌ها و زحمات نیروی انتظامی در استان هستم، گفت: به هر بهانه‌ای یک عده انسان بی‌ربط، بی‌دین و فاسق به خیابان می ریزند و برخی از افراد در بدنه کار را ساده گرفتند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه خانواده‌های متدین و حزب‌الهی در هیچ جا از جمله پارک، مراکز فرهنگی و خیابان امنیت ندارند و عده‌ای با گردن‌کلفتی تمام امیال پلیدشان را به خورد مردم می‌دهند، افزود: باید خطاب به این افراد عرض کنیم که تحمل نیز اندازه‌ای دارد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اگر کسی حرام را ببیند و سکوت کند دین ندارد، گفت: عده‌ای اینگونه القا می‌کنند که ما عصبانی هستیم و باید خطاب به این دوستان عرض کنم که به این عصبانیت خود افتخار می‌کنیم چون این روحی است که حسین (ع) در دل ما می‌ریزد و اگر میزان کمی از خون امام حسین(ع) در رگ ما وجود داشته باشد هرگز تحمل گناه و حرام را نمی‌کنیم و در مقابل آن می‌ایستیم.

وی با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) گفت: این ازدواج ساده برای ما درس‌هایی به همراه دارد و باید به روش همان بزرگان در ازدواج نگاه ویژه‌ای انجام گیرد و لازم است که به عنوان الگو و اسوه مورد استفاده قرار گیرند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نمونه‌ای بارز از یک ازدواج ساده برای الگوگیری جوانان در هنگام ازدواج است، گفت: تجملات و ریخت و پاش زائد، بسیاری از ازدواج‌های جوانان را به تاخیر می‌اندازد و سن بالای ازدواج و ایجاد مشکلات رفتاری از آثار آن است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه "کفو" و همتا بودن یکی از ارکان مهم ازدواج است، افزود: بزرگتر و کوچکتر بودن عروس و داماد و مسائل اینچنینی نیز باید مور توجه قرار گیرد و یکی از روایات از قول رسول خدا(ص) این است که از بد قدمی دختر این است که مهریه زیاد داشته باشد.‌

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: ازدواج و تشکیل خانواده از آیات خداوند است و به ازدواج نباید فقط از بعد ارضای غرایض انسانی نگاه کرد بلکه دیگر جنبه‌های ازدواج نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه زیبایی و مسائل اینچنینی در ازدواج نباید به جای مسائل اصلی و مهم مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مهریه‌های سنگین و قابل توجهی از سوی خواستگاران حضرت زهرا(س) پیشنهاد داده شده بود و در همان موقع نیز این مهریه‌ها وجود داشت که در حال حاضر نیز وجود دارد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه در حال حاضر با وضعیت فرهنگی جامعه اگر کسی مسیر ازدواج آسان را طولانی کند نزد خدا پاسخگو نیست و سنگ‌اندازی و رسوم که شرایط را برای زوجین سخت می‌کند جز سخت شدن راه و بالا بردن سن ازدواج چیزی ندارد، ادامه داد: لازم است که از ابتدا با کم کردن توقعات در راه ترویج ازدواج قدم برداشت.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر کسانی که با سنت ازدواج آسان مخالفت می‌کنند لعنت فرستاده‌اند، بیان کرد: این موضوع توسط برخی از دستگاه‌ها ترویج می‌شود که لازم است با آنها مقابله شود و زبان به لعن گشودن نشان از اهمیت این موضوع دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به جنایت‌های آمریکا از گذشته‌های دور در اقصی نقاط جهان بیان کرد: متاسفانه عده‌ای با انواع حیل تلاش می‌کنند این آلوده دامن را تطهیر کنند و به او اعتماد کرده و جنایاتش را از خاطره‌ها پاک کرده و به خصوص جوانان و نوجوانان را نسبت به آینده امور بی‌توجه کنند.

وی با بیان اینکه باید دائما جنایات این کشور بیان شود تا عزیزان دچار آسیب اشتباه نشوند و دشمن را به جای دوست نگیرند که البته اینگونه هستند،گفت: عده‌ای در بیان و روشنگری کم کاری عمدی دارند اما بحمدالله جوانان انقلابی و پرشور و آگاه به مسائل در هر برهه‌ای از زمان با روحیه انقلابی آمادگی دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب را دارند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی و مخالفت با جریان‌های انحرافی امروز کمتر از دیروز نیست و نشانه آن شهدای مدافع حرم هستند که با رشادت و دلاوری از مرزهای کشور دفاع می‌کنند اگر چه برخی افراد کوتاه‌فکر این سخنان را نمی‌فهمند و داستان‌سرایی می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه وحدت بین نیروهای ارزشی و حزب‌الهی خار چشم دشمنان است، گفت: شعار "مرگ بر آمریکا" شما نمازگزاران کرجی خواب عده‌ای را پریشان می‌کند و امروز نیز با صدای بلند اعلام می‌کنیم که "مرگ بر آمریکا" و سگ تعلیم دیده آن "اسرائیل" را فراموش نمی‌کنیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای برای کاسه‌لیسی خود را منفور مردم و شهدا می‌کنند، تصریح کرد: دشمنی‌های آمریکا و انگلیس با ایران دائمی است و تمامی ندارد و باید همیشه در مقابل آنها آماده بود و توان نظامی و دفاعی یکی از راه‌های مقابله است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان پدافند خاتم الانبیاء اظهار داشت: این دیدار مهمی بود که نیاز به تحلیل دارد و بیان رهبری بسیار دقیق و قابل تحلیل بود که لازم است توان دفاعی کشور در راستای تاکیدات معظم له افزایش یابد.

وی ادامه داد: برخلاف تاکید جدی رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمت‌رسانی و تلاش برای رفع مشکلات مردم در روز‌های پایانی توسط دولت، رگه‌هایی دیده می‌شود که با جدیت تمام در حال فعالیت‌های انتخاباتی هستند و در این مسیر احتیاج به تذکرات جدی است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه فرهنگ را وسیله‌ای برای رسیدگی به اهداف خود در نظر گرفته‌اند، گفت: مسلم بدانید هر چند یک بار جریانی را به راه می‌اندازند.

وی ادامه داد: بعد از سه سال مسئول محترمی اذعان به مشکلات و ولنگاری فرهنگی کرده است که همین اعترافات و و فهمیدن این مشکلات جای خوشحالی دارد و اگر نیاز به کمک دارند اگر در راستای ترویج فحشا و منکرات نباشد از مردم می‌توانند کمک بگیرند و ما نیز در این راستا کمک می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به طرح تهدید نظامی و دلایل این موضوع برای مذاکره و توافق و امضای برجام تاکید کرد: موضوع برجام و امضای آن ربطی به تهدیدات نظامی نداشت.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: عده‌ای در حال حاضر اینگونه القا می‌کنند که برجام سایه جنگ را از روی کشور برداشت این در حالی است که تهدید نظامی از ابتدای پیروزی انقلاب بود و تا مقداری نیز که می‌توانستند در این راستا قدم برداشتند و مابقی را نتوانستند کاری کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای ذائقه و فکر مردم را تغییر ندهند،گفت: هدف برجام بحث اقتصادی و تحریم‌ها بود و لازم است که در این‌باره اطلاعات دقیق ارائه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مشکلات محیط زیستی ناشی از فعالیت معادن در البرز گفت: معادن در حال خراب کاری در استان هستند که باید مسئولان متولی در این‌باره پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین