کد خبر: ۳۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

چه آسیب‌هایی در انتظار فرزندان طلاق است؟

یک کارشناس اجتماعی گفت: کاهش اعتمادبه‌نفس، اختلالات روانی، گوشه‌گیری و انزوا، بروز رفتارهای پرخاشگرانه، احساس حقارت نسبت به سایر دوستان و افزایش احتمال بزهکاری در آنان از مهم‌ترین ویژگی‌های فرزندان طلاق است.
آفتاب‌‌نیوز :
«ساسان  احمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گذشته طلاق پدیده‌ای مذموم محسوب می‌شد و آخرین گزینه موردتوجه زوج‌ها بود اما امروزه با توجه به سهولت مراحل طلاق توافقی و شکستن قبح اجتماعی آن دادگاه‌های خانواده هر روزه شاهد چندین مورد طلاق هستند.

وی افزود: به‌طورکلی طلاق در دو دوره از زندگی رخ می‌دهد، نخستین دوره حساس برای طلاق هفت سال اول زندگی است به‌طوری‌که نیمی از کل طلاق‌ها در این دوره اتفاق می‌افتد، دومین دوره حساس طلاق نیز میان‌سالی است یعنی زمانی که زوج‌ها فرزند نوجوان دارند.

این کارشناس اجتماعی با تأکید براین‌که زن و شوهرها معمولاً به این دلیل که یکی از آن‌ها یا هر دو نفر فکر می‌کنند که پایان دادن به زندگی مشترکشان آن‌ها را آزاد می‌کند و می‌توانند زندگی شادتر و از نظر احساسی سالم‌تری برای خود و فرزندانشان فراهم آورند از هم جدا می‌شوند خاطرنشان کرد: خیانت یا عهدشکنی زناشویی یکی از علل طلاق است.

وی با بیان این‌که مشکلات اقتصادی، تجمل‌گرایی، بیماری‌های جسمی و روحی، اعتیاد همسر، بی‌توجهی به اصول دینی و مذهبی یکی از زوجین از دیگر علت‌های طلاق است، تصریح کرد: فرزندان طلاق دید خوبی نسبت به زندگی و آینده خود ندارند و کاهش اعتمادبه‌نفس، اختلالات روانی، گوشه‌گیری و انزوا، بروز رفتارهای پرخاشگرانه، احساس حقارت نسبت به سایر دوستان و افزایش بزهکاری در آنان از مهم‌ترین ویژگی‌های فرزندان طلاق است.

این کارشناس اجتماعی مشورت جوانان با خانواده‌های خود و مراجعه به مراکز مشاوره ازدواج پیش از ازدواج، شناخت هر دو طرف از خصوصیات روانی و شخصیتی یکدیگر پیش از ازدواج، ایجاد کلینیک‌های تخصصی در زمینهٔ تربیت و آموزش و درمان مسائل جنسی، روشن کردن اهداف و ارزش‌ها و بیان انتظارات هر یک از طرفین برای دیگری، آموزش مهارت‌های برقراری رابطه مؤثر برای زوجین، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌ریزی امور خانواده و شغل، کنترل فشار روانی توسط زوجین، مشورت کردن با همسر، ازدواج باهم قشر و هم‌طبقه خود، گذشت و بخشش مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از طلاق دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین