کد خبر: ۳۹۴۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

تخلفات واحد نظارت فرابورس تمامی ندارد

در معاملات روز جاری (15 شهریور ماه) تخلف دوم فرابورس اتفاق افتاد و در حالی که قیمت پایانی روز گذشته سهم فاهواز 534 ریال بود (تصویر شماره 1) و در معاملات روز 14 شهریور 319172 سهم معامله شد که بیشترین قیمت 564 ریال و کمترین قیمت 523 ریال است
آفتاب‌‌نیوز :
مازیار فتحی-* روز گذشته (14 شهریور ماه) پس از بازگشایی نماد سهم شرکت نورد و لوله‌سازی اهواز بعد از افزایش سرمایه باید قیمت تئوریک سهم هنگام بازگشایی با توجه به افزایش سرمایه 50 درصدی از آورده نقدی 698 ریال می‌بود اما متاسفانه قیمت تئوریک بعد افزایش سرمایه با قبل افزایش سرمایه هیچ تغییری نداشت و به همان قیمت قبل یعنی 548 ریال بازگشایی شد. سهامدارانی هم که قصد شرکت در افزایش سرمایه و حفظ درصد مالکیت خود را دارند زیان 22 درصدی خواهند داشت. 

در خبری که دیروز در آفتاب‌نیوز منتشر شده است(اینجا) شد عدم نظارت صحیح فرابورس در بازگشایی این سهم توضیح داده شد.

اما حالا در معاملات روز جاری (15 شهریور ماه) تخلف دوم فرابورس اتفاق افتاد و در حالی که قیمت پایانی روز گذشته سهم فاهواز 534 ریال بود (تصویر شماره 1) و در معاملات روز 14 شهریور 319172 سهم معامله شد که بیشترین قیمت 564 ریال و کمترین قیمت 523 ریال است. اما صفحه معاملاتی امروز سهم (تصویر شماره 2) قیمت پایانی روز گذشته را 594 ریال نشان می دهد و برای قیمت پایانی روز جاری افت 91 ریالی معادل 15.32 % را به ثبت رسانده است. 

تصویر شماره 1
تخلفات واحد نظارت فرابورس تمامی ندارد

تصویر شماره 2
تخلفات واحد نظارت فرابورس تمامی ندارد
قیمت پایانی روز 14 شهریور ماه در تصویر شماره 1 با تصویر شماره 2 کاملا در تناقض می باشد و ظاهرا فرابورس قصد جبران اشتباه خود در قیمت‌گذاری بعد از افزایش سرمایه را با نشان دادن افت قیمتی شدید در معاملات روز جاری دارد و می‌خواهند نشان دهند که قیمت سهم در بازار دچار افت شدید بیش از 15 درصدی شده است در صورتی که در معاملات امروز سهم 5.8 درصد افت داشته است.  

ظاهراً در بازار سرمایه ما تنها موردی که محلی از اعراب ندارد شفافیت و نظارت صحیح است و روز به روز جو بی‌اعتمادی بر بازار سرمایه در بین سهامداران به علت رفتارهای غلط تعمدی و یا غیرتعمدی سازمانی که تنها وظیفه اش این امر است بیشتر و بیشتر می‌شود.

*کارشناس ارشد مهندسی مالی و تحلیلگر بنیادی بازار سرمایه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین