کد خبر: ۳۹۴۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

ریل گذاری اقتصاد درخواف/سفر 8 وزیر و 57مدیر ارشد به نقاط مختلف کشور در هفته گذشته

هفته گذشته 8 وزیر و 57 مدیر ارشد به استانهای مختلف سفر کردند تا با حضور در مراسم بهره برداری طرح های عمرانی اقتصادی، از نزدیک پیگیر روند اجرایی و پیشرفت پروژه ها و توسعه کشور باشند.
آفتاب‌‌نیوز : در ادامه سفرهای استانی مدیران ارشد، هفته گذشته 8 وزیر با حضور میدانی در نقاط مختلف کشور اهداف دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف را پیگیری کردند.
در این راستا وزیر اطلاعات به بوشهر، وزیر راه و شهرسازی به مشهد و تربت حیدریه، وزیر آموزش و پرورش به چابهار، وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرری ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یزد، وزیر کشور به قزوین، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ساری و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هم به شاهرود سفر کرد.

در سفری که وزیر راه و شهرسازی به خراسان رضوی داشت طرح راه آهن خواف - سنگان بهره برداری و عملیات طرح راه آهن خواف - هرات نیز آغاز شد.
عباس آخوندی در مراسم آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن خواف - هرات گفت :جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، برای رسیدن به توسعه متوازن، باید جهت حرکت خود را به سوی اهداف و نقاط مشترک سوق دهند.

وی در این آیین که با حضور استاندار خراسان رضوی و شماری از مقامات افغانستان برگزار شد، افزود: ما همچنین این آمادگی را داریم تا کلیه راه های هوایی، زمینی و دریایی خود را، بدون هیچ محدودیتی، برای استفاده کشور همسایه خود، در اختیارش قرار دهیم.
آخوندی افزود: در ماه های اخیر روند رو به رشد ارتباطات 2 کشور شتاب بیشتری گرفته و چندی قبل نیز توافقنامه چابهار با حضور سران 2 کشور به امضا رسید.
طرح راه آهن خواف - سنگان، بخشی از طرح راه آهن خواف - هرات،به طول 14 کیلومتر است که با صرف 230 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده و از قطعات چهارگانه محور راه آهن خواف- هرات و نخستین خط آهن بین دو کشور ایران و افغانستان است.

ساخت راه آهن خواف-هرات سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می شود و علاوه بر آن عامل توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند و همچنین از طریق ایران به ترکیه و اروپا خواهد بود.
گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت شهر خواف و محدوده مرزی ایران و افغانستان، ایجاد شبکه ریلی مواصلاتی بین ایران و افغانستان و امکان صادرات و واردات بین دو کشور از طریق شبکه ریلی و اتصال افغانستان به آب های آزاد از دیگر مزایای این خط ریلی عنوان شده است.

همزمان با سفر مدیران ارشد به نقاط مختلف کشور، وزیر آموزش وپرورش هفته گذشته سفری به سیستان و بلوچستان داشت.
علی اصغر فانی در این سفر ضمن حضور در برنامه های مختلف، در همایش خیران مدرسه ساز سواحل مکران در چابهار شرکت کرد.

وی در سخنانی در همایش خیران مدرسه ساز گفت: دولت تدبیر وامید از ابتدای فعالیت خود تاکنون افزون بر چهار میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید در کشور ساخته است.
فانی اظهار داشت: آموزش و پرورش لازمه توسعه پایدار در این سواحل را، تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش می داند.
وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع بیش از 200 خیر کشوری در چابهار خاطرنشان کرد: خیران نقش بسزایی در نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دارند.
فانی ادامه داد: هر کشوری با داشتن سه سرمایه انسانی، فیزیکی و طبیعی می تواند به توسعه و پیشرفت دسترسی پیدا کند.
وی گفت: زیرساخت توسعه هر منطقه سرمایه انسانی است که آن را باید در آموزش و پرورش جستجو کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آینده کشور در دست دانش آموزان است و کسانی که می خواهند در آبادانی کشور سهمی داشته باشند باید در دانشگاه و مدرسه سرمایه گذاری کنند.
فانی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری هرگونه هزینه و فعالیت در آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری است، گفت: چهار استان سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی، جنوب کرمان و هرمزگان در بررسی شورای رسیدگی به فضاهای آموزشی، محروم ترین مناطق از نظر سرانه فضای آموزشی شناخته شده اند.
وی گفت: با همکاری و کمک بنیاد مستضعفان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد برکت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت روستایی مناطق محروم، بنیاد علوی که عضو شورای رسیدگی به وضعیت فضاهای آموزشی کشور هستند برای توسعه و ارتقای فضای آموزشی تلاش می کنند.

استان مازندران اما هفته گذشته مقصد شماری از مدیران ارشد بود که بدنبال وقوع طوفان و سیل در این استان برای همدردی و بررسی مشکلات مردم آسیب دیده عازم شهرها و روستاهای سیل زده شدند.
بر اثر طوفان هفته گذشته در مازندران حدود یکهزار و 400 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی ، محصولات کشاورزی و واحدهای مسکونی خسارت وارد شد.
استان البرز نیز هفته گذشته مقصد سفرهای استانی تعداد زیادی از مدیران دولت تدبیر و امید بود که با حضور در شهرهای مختلف این استان از طرح ها و فعالیت های عمرانی بازدید و یا از طرح های آماده بهره برداری کردند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون سیاسی وزارت کشور و معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی هفته گذشته به استان البر سفر داشتند.
حمید کلانتری معاون امور تعاونی های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز هفته گذشته به استانهای مرکزی و چهار محال و بختیاری سفر داشت و معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران و همچنین معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به بیرجند، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به قم ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به تبریز و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن نیز به مشهد سفر داشت.

شهرهای بوشهر، اراک ، مشهد ، انزلی، قزوین و سنندج نیز به ترتیب مقصد معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری،معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، قائم مقام وزارت راه و شهرسازی ، قائم مقام وزارت کشور و معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بود.

ساری هفته گذشته مقصد معاون وزیر اطلاعات بود و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به قم ، معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت به کرمان ، معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به مشهد ، معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به شیراز و قائم مقام وزیر کشور نیز سفری به استان گیلان داشت.
مردم استان یزد نیز در هفته گذشته میزبان معاون مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش بودند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته به زاهدان سفر کرد و معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش به یزد ، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بین الملل به اصفهان ،معاون وزیرکشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ساری ،معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی به مراغه و معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تبریز سفر کرد.

یزد همچنین هفته گذشته مقصد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل به قم ،معاون توسعه مدیریت منابع وزیر کشور به یاسوج ،معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همدان ،معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی به خمین و معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز به زاهدان سفر داشتند و در مشهد نیز 14 پروژه رفاهی معیشتی فرهنگیان با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین