کد خبر: ۳۹۵۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

تشخیص آب‌ سیاه با تلفن همراه

یک شرکت آمریکایی از یک هدست رونمایی کرده که در کنار یک تلفن همراه به کاربر اجازه می‌دهد در خانه به ارزیابی بینایی خود بپردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
هدست Viewi شرکت مشاوران کمبریج به فرد اجازه می‌دهد به جای مراجعه به بیمارستان یا چشم‌پزشک، تنها با متصل کردن تلفن همراه تشخیص آب‌ سیاه با تلفن همراههوشمند از آن برای تشخیص بیماری آب‌ سیاه یا گلوکوم در چشم استفاده کند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت،برای این کار،‌ یک اپلیکیشن موبایل به تولید الگوهای نوری مورد استفاده برای آزمایش گلوکوم زاویه باز می‌پردازد. سپس یک ریموت کنترل بلوتوث به عنوان دستگاه ورودی برای بیماران عمل کرده تا آن را در زمان مشاهده نور فشار دهند.

این آزمایش برای هر چشم تنها پنج دقیقه به طول می‌انجامد و نتایج آن ظاهرا ساده و قابل فهم هستند. همچنین می‌توان این نتایج را با پزشک به اشتراک گذاشت.

آب‌سیاه اصطلاحی برای توصیف گروهی از اختلالات چشمی با علت‌های متفاوت ولی اثری بالینی و مشترک بر روی چشم و عصب بینایی و وابسته به فشار داخل چشمی است. علت این بیماری در حقیقت، افزایش شدید فشار زجاجیه یا همان مایع درون چشم است.

آب‌سیاه را دزد بینایی نیز نامیده‌اند، چرا که تمامی علائم آن بسیار آرام و طی چند سال بروز می‌کند به طوری که درک و تشخیص آن توسط فرد مشکل است. انواع این بیماری شامل گلوکوم زاویه باز و گلوکوم زاویه بسته است.

ایده سازندگان، ارزیابی ساده‌تر پیشرفت بیماری و تقویت آن است و جایگزین روشهای آزمایشی سنتی نمی‌شود. آن‌ها امیدوارند این دستگاه بتواند اثر مثبتی در کشورهای در حال توسعه که دسترسی به روشهای سنتی و امکانات پزشکی مشکل است،‌ داشته باشد.

قیمت این گجت حدود 26 دلار برآورد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین