کد خبر: ۳۹۵۸۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

تجمع بومیان آمریکایی مقابل کاخ سفید +عکس

تعداد زیادی از بومیان آمریکایی در اعتراض به ساخت یک خط لوله نفتی از میان سرزمین خود و همچنین تخریب یک قبرستان قدیمی مقابل کاخ سفید تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز : روز سه‌شنبه (13 سپتامبر) بیش از دو هزار نفر در اعتراض به ساخت خط لوله انتقال نفت و تخریب قبرستان قدیمی در داکوتای شمالی مقابل کاخ سفید تجمع کردند. این معترضان خود را از داکوتای شمالی به واشنگتن رسانده بودند تا در روزهای آتی در چندین تجمع اعتراضی پیوسته شرکت کنند.

به گزارش تسنیم، یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: من از داکوتای شمالی، جایی که بیش از 5 هزار نفر برای مراقبت از آب و مبارزه با آلودگی مواد نفتی درحال تلاش هستند حامل پیام صلح هستم اما در مقابل دولت آمریکا سالهاست که سرزمین ما را به یغما برده و به سوءاستفاده و ظلم علیه مردم این منطقه ادامه می‌دهد.

در ادامه برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات در دور قبل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز شرکت کرد و با اعلام حمایت از این تجمع اعتراضی گفت: زمان آن رسیده که دولت آمریکا سیاستهای ظالمانه خود علیه بومیان آمریکایی را متوقف کرده و توجه جدی به تغییرات آب و هوایی داشته باشد.

وی هشدار داد درصورتی که ساخت خط لوله نفت از ایالت داکوتای شمالی متوقف نشود در آینده مردم شاهد جنگ آب به جای نفت خواهند بود.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع با اعلام حمایت از این بومیان از دولت آمریکا خواست که به رفتار تبعیض‌آمیز خود پایان داده و بومیان را نیز همانند دیگر مردم آمریکا شهروند این کشور تلقی کند.

بیش از 100 خبرنگار و عکاس این تجمع را پوشش دادند و طبق برنامه در روزهای چهارشنبه و شنبه نیز این تجمع مقابل کاخ سفید ادامه خواهد داشت.

 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
اینا ... نمی دونن چیه که جلوی کاخ سفید تجمع اعتراض آمیز تشکیل میدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
صدا و سیمای میلی اونارو مخالف با سیاست های استعمارگری دولت آمریکا اعلام میکنه که در این اعتراضات با پلیس درگیر شده و تعداد زیادی هم دستگیر شدند.!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
2
به نظر من روو همشون اسید بریزن که اثری ازشون نمونه
اینا هیچ سودی به حال بشریت ندارند و فقط خرافات رو ترویج می دن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین