کد خبر: ۳۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

جزئیات سفر رییس جمهوری به هاوانا و نیویورک

رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیر متعهدها ، مذاکرات دوجانبه در کوبا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم قاره آمریکا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح جمعه با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهوری و دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، در اولین مرحله از این سفر، به منظور شرکت و سخنرانی در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد عازم ونزوئلا شد.

دکتر روحانی در جریان این سفر بعنوان رییس گروه کشورهای غیر متعهد ضمن ایراد اولین سخنرانی در اجلاس،ریاست دوره جدید آن را به رییس جمهور ونزوئلا تحویل خواهد داد.

دکتر روحانی پس از پایان اجلاس غیرمتعهدها، به دعوت رسمی رییس جمهور کوبا و به منظور دیدار و مذاکرات دوجانبه به هاوانا پایتخت کوبا سفر خواهد داشت. دیدار و گفت و گو با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا و نیز مذاکره با رییس جمهوری این کشور و امضای اسناد متعدد همکاری از جمله محورهای اصلی برنامه سفر دکتر روحانی به کوبا خواهد بود.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین در آخرین مرحله از سفر خود برای سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد داشت.دیدار و گفت و گو با شماری از مقامات ارشد کشورهای جهان ، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی و ملاقات با رهبران ادیان الهی از جمله برنامه های رییس جمهوری کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین