کد خبر: ۳۹۶۳۵۲
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
رييس دولت سابق اين‌بار در گرگان سخنراني كرد

مجادله يک جانباز با احمدی‌نژاد بر سر «دو دقيقه وقت»

حالا ديگر كار از جوانان معترض گذشته است. اگر تا پيش از اين در برنامه‌ها و سخنراني‌ها منتقدان جوانش با پلاكاردها به استقبالش مي‌رفتند، حالا ديگر معترضان و منتقدان ديگري نيز لب به اعتراض باز كردند و در صف اول مخاطبانش صدا بلند مي‌كنند و سبب وقفه در سخنراني‌اش مي‌شوند و حتي تلاش‌هاي جوانفكر هم براي آرام كردن‌شان راه به جايي نمي‌برد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود احمدي‌نژاد در جديد‌ترين سفر استاني خود به گرگان سفر كرد تا به خوبي متوجه شود از اين پس سخنراني‌هايش بي‌دردسر انجام نخواهد شد. روز پنجشنبه مسجد جامع گرگان شاهد سخنراني رييس دولت نهم و دهم بود، برنامه‌اي تحت عنوان جشن ولايت. فيلم‌هايي كه از مراسم استقبال احمدي‌نژاد در شبكه‌هاي مجازي منتشر شده است نشان از اين دارد كه مردم گرگان چندان استقابل گرمي از او نداشتند تا در حلقه‌اي كوچك كه اطراف اتومبيلش جمع شده‌اند و برايش شعار مي‌دهند وارد محل سخنراني‌ش شود.

 اين‌بار اما همراهان ديگري نيز داشت. اگر تا پيش از اين چهره‌هاي نزديك به او كه هر كدام‌شان در دفتر ولنجك حكم و مسووليتي گرفتند همراهي‌اش مي‌كردند در اين سفر اما برخي حاميان بهارستان نشين سابقش نيز او را همراهي مي‌كردند، نمايندگاني كه در هفتم اسفند بزرگ‌ترين بازندگان انتخابات نام گرفتند. از جمله كساني كه رييس دولت نهم و دهم را در سفر به گرگان همراهي مي‌كردند، مهدي كوچك‌زاده، نفر شصت و چهارم تهران در هفت اسفند بود. به نظر مي‌رسد هر چه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم حاشيه‌هاي سخنراني‌هاي احمدي‌نژاد بيشتر مي‌شود. اگرچه مردان نزديك به او انتخاباتي بودن فعاليت‌هايش را تكذيب مي‌كنند و چهره‌هاي سياسي هم حضور او در انتخابات را جدي نمي‌دانند اما گويي آنچه كه در ميان سياستمداران و كف جامعه ايران وجود دارد زمين تا آسمان متفاوت است. سياستمداران حضور او در انتخابات را بعيد مي‌دانند و چهره‌هاي نزديك به او نيز تكذيب مي‌كنند اما در جامعه اين حساسيت روز به روز بيشتر مي‌شود، گروهي كه حضور او را جدي مي‌پندارند و در حمايت از حضورش شعار مي‌دهند و البته گروه ديگر هم به همان اندازه جدي مي‌پندارند و عليه او و براي انتقاد از عملكرد ٨ ساله‌اش پاي در سخنراني‌هايش مي‌گذارند و از همين‌روست كه چند سخنراني اخير احمدي‌نژاد بدون حاشيه نبوده است.

جنجال براي ٢ دقيقه وقت

«وقتت آنقدر ارزش دارد كه نمي‌تواني ٢ دقيقه از آن را در اختيار يك جانباز بگذاري»؛ اين جمله‌اي بود كه يكي از حاضرين در سخنراني احمدي‌نژاد خطاب به او فرياد مي‌زد. در حالي كه تمام محوطه مسجد جامع گرگان پر شده بود و عده معدودي هم در ساختمان بيرون مسجد انتظار مي‌كشيدند تا سخنراني رييس دولت سابق را از طريق ال سي دي كه تعبيه شده بود گوش كنند، داخل مسجد اما اتفاق ديگري در حال رخ دادن بود. پيش از شروع سخنراني احمدي‌نژاد مردي ميانسال كه خود را جانباز جنگ معرفي مي‌كرد درخواست داشت تا ٢ دقيقه تريبون را در اختيار بگيرد. وقتي درخواستش با مخالفت برگزار‌كنندكان برنامه مواجه شد در حالي كه احمدي‌نژاد پشت تريبون قرار گرفته بود تا سخنراني خود را آغاز كند صداي اعتراض مرد ميانسال در محوطه مسجد پيچيد. « من جانباز جنگم و فقط از شما ٢ دقيقه وقت خواستم تا مساله‌اي را بيان كنم.» صداي او به قدري بلند بود كه حتي احمدي‌نژاد با بلندگو هم نتوانست حريف او شود و به ناچار علي اكبر جوانفكر به سمت او رفت تا آرامش را به جلسه بازگرداند؛ تلاشي كه البته تا دقايقي بي‌نتيجه ماند تا احمدي‌نژاد سخنراني خود را پس از يك تنش چند دقيقه‌اي و با تاخير آغاز كند. مشخص نيست كه آن مرد جانباز براي گفتن چه حرف‌هايي تريبون مسجد جامع گرگان را درخواست مي‌كرد اما به هر ترتيب اجازه استفاده از تريبون را پيدا نكرد تا حاشيه سفر احمدي‌نژاد به گرگان اينگونه رقم بخورد و سخنراني‌اش را با يك تنش آغاز كند.

صحبت‌هايي كه بوي گذشته را مي‌دهد

از روز عرفه سال گذشته بود كه برنامه‌ها و سخنراني‌هايش روند جدي شدن به خود گرفت و براي نخستين‌بار در مسجد محمديه دروازه دولاب تهران تعدادي از كارمندان دفترش مقابل مسجد و هنگام خروجش از مكان سخنراني شعار بازگشت او به قدرت را در دهان مردم گذاشتند تا امروز يكي از شعارهاي هوادارانش همين باشد كه «شعار هر چي مرده، احمدي بر ميگرده». شعاري كه در همه سفرهايش ورد زبان هوادارانش است. اما به همان اندازه كه هوادارانش شعار انتخاباتي مي‌دهند، صحبت‌هاي او اما رنگ و بوي انتخاباتي ندارد. پيش از اين انسان كامل سوژه سخنراني‌هايش بود كه البته در خلال آنها گاهي كنايه‌ها و متلك‌هايي را نيز حواله دولت و منتقدانش مي‌كرد. اكنون اما چند وقتي است كه مديريت الهي سوژه جديد سخنراني‌هايش است؛ موضوعي كه شايد بيش از گذشته خاطره پاستور‌نشيني‌اش را در ذهن‌ها زنده مي‌كند. در زمان رياستش بر دولت بود كه واژه مديريت جهاني به يكي از كليدواژه‌هاي صحبت‌هايش تبديل شده بود و امروز مديريت الهي خاطرات گذشته را در ذهن‌ها زنده مي‌كند؛ خاطراتي كه براي برخي تلخ و براي برخي شيرين است.
به گزارش مهر، محمود احمدي‌نژاد ضمن تاكيد بر بنيان‌هاي غيرانساني صهيونيسم گفت: هدف مديريت‌هاي الهي، ساختن جهان انساني و انسان جهاني است و تمام فداكاري‌هاي انبيا در همين مسير بوده است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به لطف خدا امروزه ملت‌ها به سرعت به سوي آرمان‌هاي انبيا در حال حركت هستند و فلسفه مهم دو عيد بزرگ قربان و غدير در حال تحقق و جاري شدن در عالم انساني است. احمدي‌نژاد به تبيين آرمان‌هاي انبيا و انقلاب اسلامي پرداخت و اظهار كرد: آرمان انقلاب همان هدف خداوند از خلقت انسان و جهان و همان آرمان پيامبران الهي به ويژه خاتم‌الانبيا است. وي افزود: همه پيامبران براي احيا و دفاع از حقوق انسان‌ها، اصلاح مديريت‌هاي جهان و تبديل حاكمان غيرالهي به حاكمان مردمي مبعوث شده‌اند.

 وي به بيان جايگاه مردم در نظام جمهوري اسلامي پرداخت و خاطرنشان كرد: از منظر انقلاب، مردم مالك دولت و حكومت هستند و حق تعيين سرنوشت يك حق الهي و در اختيار انسان است و هيچ فردي نمي‌تواند اين حق را از مردم سلب كند. رييس دولت‌هاي نهم و دهم در ادامه به بيان نكاتي درخصوص نقش مديريت در زندگي فردي و اجتماعي پرداخت و تصريح كرد: مديران صالح و خدمتگزاران واقعي كساني هستند كه نخست خود را به خوبي مديريت كرده‌اند و سپس در جامعه كار مثبتي ارايه كردند. احمدي‌نژاد افزود: مديران الهي به دنبال گسترش توحيد، عزت، عدالت و بسط آگاهي مردم هستند به همين علت در فرهنگ ما به جاي واژه حكومت و فرمانروايي از واژه ولايت و امامت استفاده شده كه عمقش عشق به مردم است. وي تصريح كرد: هراندازه كه ميزان مطالبات و خواسته‌هاي مردم گسترده باشد باز هم مورد رضايت مديريت‌هاي الهي است و از آن حمايت مي‌كنند. وي به بيان ويژگي‌هاي مديريت‌هاي غيرالهي پرداخت و گفت: در نقطه مقابل مديريت‌هاي مردمي، مديريت‌هاي غيرالهي هستند كه بستر استمرار آن شرك و ظلم است و تنها زماني مي‌تواند مستقر شود كه خواسته‌ها و آگاهي‌هاي مردم محدود باشد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان كرد: مديريت‌هاي غيرمردمي، بدبيني، اختلاف، دشمني و كينه‌ورزي را بين مردم گسترش مي‌دهند و به دنبال تسلط بر مردم هستند و از اختلاف بين مردم استقبال مي‌كنند و آن را ترويج مي‌دهند.

محمود احمدي‌نژاد افزود: پايه‌هاي امپراتوري امريكا و صهيونيسم بر همين اساس ساخته شده است و چنانچه با فريب و تبليغات دروغ بين مسلمانان دشمني ايجاد نمي‌كردند شاهد اين فجايع در منطقه نبوديم. احمدي‌نژاد به ديگر ويژگي مديريت‌هاي غيرانساني اشاره و اظهار كرد: فردگرايي، بخل، خودبيني و خودخواهي در جامعه ديگر ويژگي اين نوع مديريت‌ها است كه همه‌چيز را پاي منافع خود قرباني مي‌كنند. وي درباره مديريت‌هاي مردمي نيز گفت: مديران مردمي و الهي عاشق مردم و ارزش‌هاي الهي‌اند و احساس مسووليت اجتماعي آنها برآمده از عشق به مردم است و به دنبال عزت، آسايش، آزادي و عدالت هستند. وي خاطرنشان كرد: هدف مديريت‌هاي الهي، ساختن جهان انساني و انسان جهاني است و تمام فداكاري‌هاي انبيا به خاطر همين اصل بوده كه مستكبران و شياطين مخالف ساخته شدن اين دو اصل مهم هستند. رييس سابق دولت در ادامه به ويژگي مردم استان گلستان اشاره و اظهار كرد: گلستان مهد فرهنگ، تمدن، تلاش، برادري و ايثار با تاريخي سرشار از افتخار براي ايران عزيز است. احمدي‌نژاد افزود: ميل يا برج قابوس بن و شمگير گنبدكاووس يكي از مظاهر برجسته هنر و ميراث فرهنگي استان گلستان است كه در سازمان يونسكو ثبت جهاني شده است.

منبع: اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
59
10
نویسنده رفته جاده خاکی، بدجور هم رفته، عزیز اینکه یک جانباز به ایشون میگه وقت بده یعنی امیدش بوده فقط گلایه از این بوده که چرا وقت نمیده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
چقد جالبه.چرا اينقد از احمدي نژاد مي ترسيد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
9
82
همه بدبختی ومصیبتمون از همین آقاست.دلاری که اینقدرگران شد تا ما مردم عادی نتوانیم حتی خانه ای برای خودداشته باشیم
پاسخ ها
یک اصلاح طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
دوران احمدی نژاد به خاطر رکود و تورم بالا فلاکت بار بود نه گران شدن دلار. اساسا دلار باید با نرخ تورم گران بشه و گرنه تولید داخل ورشکست می کنه. الان هم دلار را ارزان نگه داشتن، به ضرر تولید داخلیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
33
8
سلام
با این پیام هایتان چه کسی رو میخواهید خراب کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
9
75
دولت صدقه پرور، فساد پرور،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
بله درست است سر مردم را با صدقه گرم کرده بودند تا اسوده خاطر اختلاص و دزدی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
5
46
باز هم یک مشت بازنده راه افتادند این طرف وآنطرف با کاسه گدایی توی 8 سال کم .......الان باز به فکر سابقش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
ببخشید دوست عزیز شما غارت کردن مملکت را گدایی میگید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
3
37
البته توقع از احمدی نژاد برای کوش دادن به سخنان دیگران با توجه به شخصیت او توقعی بدون اجابت از سوی اوست او بیشتر میگوید و کمتر میشنود او رسالتش را در گفتن تعیین کرده نه در استماع اگر بنابود بشنود 11 روز در مقابل عالی ترین مقام این نظام خانه نشینی نمیکرد او برای شنیدن آراء مراجع معظم تقلید گوش شنوایی نداشت دوستان احمدی نژاد دم و بیدم در شیپور بی نظیر بودنش می دمند آنها قوم متوهمی هستند معروف بود در هیات دولت صندلی برای حضرت حجت می گذاشت توهم تا این درجه را با چه میخواهید او و یارانش را از خیال پردازی منع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
نمک خوردن و نمکدان شکستن شیوه اقای احمدی نژاد است شما خودتان را ناراحت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
5
35
اولا نمی دانم ایا افتاب این پیام من را درج میکند یا خیر که امیدوارم ان را درج کند
دوما ایا اقای احمدی نژاد انرا میخواند یا خیر که باز هم امیدوارم انرا بخواند
اقای احمدی نژاد بند بعد از پایان دوره ریاست جمهوریتان احتمال خودکشی شما را میدادم چراکه بخاطر گند های که زدید و یک ذره انسانیتی که داشتید این احتمال را میدادم و من و شما میدانیم که این درست بود هرچند شهامت این کار را نداشتید ولیکن بخاطر همان یک ذره وجدان سکته کردید واین عین واقعیت است. ولیکن امروز گرگ باران دیده ای شده اید و دیگر خبری از ان یک ذره وجدان هم دیگر نیست امروز شما به قصد انتقام عمل نکرده از این مردم بی گناه وارد میدان شدید خدا اخر و عاقبت من و شما را بخیر کند.ولیکن در هر صورت شما بازنده بزرگ این میدان خواهید بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
5
37
موندم كه ما ايراني ها غيرتمان كجا رفته !!!!!!
ملعوني كه دستش به خون جوانان اين اب وخاك اغشته است و جمعيتي بزرگ را با كمال وقاحت خس و خاشاك ناميد به جاي اينكه به عنوان امر قاضي مرتضوي محاكمه شود ! سخنراني برگزار ميكند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
غیرت داریم
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
4
26
احمدی نژاد اولین کاری که کرد آن بود که سازمان برنامه و بودجه را منحل کرد! چرا؟ چرا؟ چرا؟ بدیهی است! چون می‌خواست ویران کند و رد پای کمتری به جا بگذارد. درست مثل یک دزد حرفه ای که همه نشانه‌های دزدی را از بین می‌برد... او فقط اقتصاد ما را ویران نکرد. او با دروغهای بی شرمانه‌اش، نه تنها دین و مذهب را آسیب زد بلکه حتی انسانیت را هم نابود کرد! بودند ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
4
18
میخواستم جمله ای بنویسم ولی دیدم که قبل از من بسیار عالی نوشتند :
ملعونی که دستش .....
درود بر انشای شما ناشناس حرف حق را گفتید
ولی این را باید اضافه کنید که متاسفانه مردم کاری نمیتوانند بکنند .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
29
11
چقدر میسوزی آفتاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
افتاب میسوزه وروشنایی میده، اما دلواپسها سوزششون بوی گند راه میندازه بوی ...
رضا الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
28
13
به کوری چشم دشمنانش....
به جون هرچی مرده، احمدی برمی گرده
536
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
8
26
سرمربی تیم اختلاسگران
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
4
25
یادت باشه روی اسب زمین خورده در مسابقه دوباره شرط نمی بندند.
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
5
16
چقدربیچاره اید اوحرف هیچکس را گوش نداد برای مشایی 11روز قهر کرد ساده لوح نباشید
بندر گزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
19
6
چقدر شما ها دروغگو هستید این جانباز از دوستداران احمدی نژاد هستند شما چقدر از احمدی نژاد می ترسید که این همه دروغ از خود تولید می کنید البته شما هم حق دارید محبوبیت دکتر احمدی نژاد شما را به این روز انداخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
21
8
درود بر احمدی نژاد حامی مستضعفین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
1
6
کدام محبوبیت ؟؟؟؟؟؟؟
چندتا روزنامه بسته شد تا مردم نفهمن چه بلایی داره سرشون میاد مگه مردم یادشونه میره؟؟؟؟؟

چقدر همه چی سیاه بود اون روزا
چقدر ایران عزیزتر از جانم خار شد اون روزا
چقدر دستاوردها پایمال شد؟؟؟؟؟

چه محبوبیتی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین