کد خبر: ۳۹۶۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

احتمال تعطیلی مدارس در فصل پاییز و زمستان

پيشنهاد تعطيل شدن مدارس و دانشگاه‌ها در روزهايي كه جدول‌هاي شاخص آلودگي هوا نشان از آلوده‌ترين روزها مي‌دهد، ‌قرار است با هدف در نظر گرفتن سلامت دانش‌آموزان و دانشجويان، ‌بار ترافيك شهري چون تهران را هم كاهش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش اعتماد؛ اين پيشنهاد كه از سوي دفتر بررسي آلودگي هواي سازمان حفاظت محيط زيست به دولت داده شده است، در حال بررسي و واكاوي است، ‌تا با در نظر گرفتن نظر سازمان‌ها و نهادهايي چون محيط زيست، ‌آموزش و پرورش و ارگان‌هاي مرتبط نهايي شود و به مجلس فرستاده شود.

 پاييز و زمستان هر سال، ‌با سرد شدن هوا و وقوع پديده اينورژن يا همان وارونگي دمايي، ‌حجم هواي آلوده‌اي كه از منابع مختلف به اتمسفر مي‌رود، ‌به خاطر سنگيني هواي سرد در پايين‌ترين ارتفاع خود قرار مي‌گيرد و اهالي شهرها را دچار مشكلات مختلف قلبي تنفسي مي‌كند.

 جدول‌هاي شاخص‌هاي آلاينده و روزهاي آلوده سال نشان از اين دارد خاكستري‌ترين روزها اواخر پاييز و اوايل زمستان است، روزهايي كه دايما از سوي متوليان هواي شهرها، ‌خبر تعطيلي مدارس و هشدار براي خارج نشدن گروه‌هاي حساس از خانه‌ها شنيده مي‌شود.

دفتر بررسي آلودگي هواي سازمان حفاظت محيط زيست در اين پيشنهاد، ‌علاوه بر در نظر گرفتن سلامت گروه‌هاي حساس دانش‌آموزي و دانشجويي، ‌كم كردن بار ترافيك شهري را هم درنظر گرفته است، ‌ترافيكي كه با آغاز سال تحصيلي ٣٠ درصد به آن افزوده مي‌شود. اما شايد اين راهكار، ادامه راهكارهاي موقتي براي حل معضل آلودگي هوا به نظر برسد.

مديركل اداره محيط‌زيست استان تهران، ‌با درنظر گرفتن اينكه اين راهكار فرعي در كنار بقيه راهكارهاي اصلي حل معضل آلودگي هوا قرار دارد، ‌به «اعتماد» گفت: از آنجايي كه در اواخر آذر و اوايل دي اوج آلودگي هوا را داريم، مي‌خواهيم با اين تعطيلات زمستانه هم به كاهش بار ترافيك كمك كنيم، چون هدف كنترل و كاهش بار ترافيكي ٣٠ درصدي افزوده شده از اول مهر است و هم سلامت گروه‌هاي حساس چون دانش‌آموزان و دانشجويان را در نظر گرفته باشيم.

 محمدهادي حيدرزاده در ادامه به شروع مدارس از نيمه شهريور اشاره كرد و گفت: از سويي ديگر در اين پيشنهاد، مدارس از ١٥ شهريور باز مي‌شوند، گرچه به امسال نرسيد، اما اگر اين طرح عملي شود از سال آينده اين اتفاق مي‌افتد.

 اگر ‌امسال مجلس اين لايحه را قبول كند، امتحانات خردادماه هم دو هفته ديرتر برگزار مي‌شود و به تيرماه مي‌كشد.

 حيدرزاده در خصوص تاريخ در نظر گرفته شده براي تعطيلات زمستاني گفت: تحقيقات و جداول تهيه شده در يك پريود ده ساله نشان داده هرساله اواخر آذر يا اوايل دي اوج اينورژن را داريم، ‌تاريخ دقيق اين تعطيلات هنوز مشخص نيست، ‌اما در صورت تصويب در مجلس، ‌در همين حدود از سال خواهد بود.

 اين روش، ‌روشي است كه در بسياري از كشورهاي دنيا تجربه شده است. به گفته حيدرزاده، ‌از آنجايي كه ادارات، ‌هيچ تعطيلات تابستانه‌اي ندارند، لذا نمي‌توان تعطيلات زمستانه براي‌شان درنظر گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
انگار فقط کشور خلاصه میشه توی تهران,اونوقت جنوبیهای بدبخت چه خاکی با این گرما توی سرشون بریزن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین