کد خبر: ۳۹۶۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

هشدار وزیر ورزش درمورد ظهور یک اندیشه زرد در جامعه با هدف خاص

وزیر ورزش و جوانان روز یکشنبه نسبت به آنچه 'ظهور یک اندیشه زرد در سطح کشور با قصد هدایت جامعه و افکار عمومی به سوی بی اخلاقی ' خواند، هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : محمود گودرزی هجدهمین وزیر کابینه دولت تدبیر و امید که روز یکشنبه و همزمان با پایان پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک ریو مهمان خبرگرازی جمهوری اسلامی (ایرنا)بود در نشست صمیمانه و گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران ایرنا به تشریح موضوعات کلان حوزه ورزش در ابعاد مختلف آن پرداخت.
رئیس دستگاه ورزش کشور در بخشی از این گفت و گو به اتهام های ناروا و نادرست از سوی برخی رسانه در عملکرد وزارت ورزش وجوانان دردولت یازدهم اشاره کرد و گفت: دولت با مضیقه جدی برای هزینه های اجتماعی و خدماتی چون ورزش با توجه به مشکلات اقتصادی کشور مواجه است اما متاسفانه بیش از هرچیز رفتار ناجوانمردانه برخی رسانه ها آزار دهنده است.
گودرزی اضافه کرد: متاسفانه با وجود تمام تلاش ها و زحمات طاقت فرسا و محدودیت های مالی اغلب یک نادان سنگی را در چاه می اندازد که صد عاقل توانایی جبران آنرا ندارند.
وی درباره تبلیغات دور زمین ورزشگاه ها بویژه آزادی که به محل اختلاف فدراسیون فوتبال ،سازمان لیگ با باشگاه های استقلال و پرسپولیس و شرکت توسعه تبدیل شده است توضیح داد: این دوباشگاه در دوسال اخیر که با استفاده از برند دو تیم توانستند حامیان مالی جذب کنند و علاوه بر خودکفا شدن در آمدزا شوند اما درست یک روز مانده به برگزاری شهرآورد 83 فدراسیون فوتبال برخلاف تعهدات و توافقات صورت گرفته عمل کرده و مسیری را در پیش گرفت که ضرر هنگفتی به این دو باشگاه وارد شد.
وزیر ورزش و جوانان در عین حال تاکید کرد که امیدوارم فدراسیون فوتبال به تعهدات خود براساس توافق های صورت گرفته در این باره عمل کند و بدنبال ایجاد حاشیه و فضاهای این چنینی نباشد زیرا درغیر این صورت ما به شیوه قانونی برای حل این مساله ورود خواهیم کرد.
گودرزی در بخش دیگری از این گفت و گو به اظهار نظرها درمورد پیش بینی وزارت ورزش درباره تعداد مدال های کسب شده از سوی ورزشکاران در المپیک اشاره کرد و گفت: ما در صحبتی که شش ماه قبل از آغاز المپیک ریو داشتیم، پیش بینی کسب 8 مدال بود که همین تعداد مدال بدست آوردیم اما یک تفکر زرد در برخی رسانه ها عدد هشت را حذف و 4 را اعلام کردند و گفتند که وزیر ورزش تخم ناامیدی می کارد.
ارزیابی از عملکرد ورزشکاران دربازیهای المپیک و پارالمپیک ریو و میزان اعتبارات در این بخش؛ تبلیغات ورزشگاه آزادی و اختلاف فدراسیون فوتبال با باشگاه های استقلال و پرسپولیس و شرکت توسعه، سرانجام ورزشگاه نقش جهان اصفهان پس از 22سال و دیگر طرح های نیمه تمام، وضعیت کسب کرسی بین المللی برای ورزش ایران ، تفکیک حوزه ورزش از حوزه جوانان و بی اخلاقی در حوزه رسانه موضوعات مطرح شده در گفت وگوی اختصاصی ایرنا با محمود گودرزی است که متن آن در زیر می آید:
وزیر ورزش و جوانان در جمع مدیران و سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی در ابتدای سخنان خود با تسلیت درگذشت بهمن گلبار نژاد، دوچرخه سوار جانباز پارالمپیکی ایران،افزود: این اتفاق تاثر برانگیزی بود که در آخرین روزهای پارالمپیک شاهد آن بودیم.
محمود گودرزی گفت: در مورد نحوه درگذشت بهمن گلبار نژاد مسایل مختلفی را مطرح می کنند که به نظر می رسد موارد درخصوص ضربه مغزی و ایست قلبی درست باشد، اما درگذشت وی به هر صورتی که باشد ضایعه ای بزرگ برای جامعه ورزشی است زیرا این ورزشکار جانباز هدفی جز اعتلای نام ایران در عرصه جهانی ورزش نداشت.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود از عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمینه اطلاع رسانی به جامعه تقدیر کرد و گفت: این خبرگزاری با تهیه و تولید اخبار صحیح و عاری از اغراض سیاسی و حب و بغض هایی که این روزها شدت گرفته در امر اطلاع رسانی در حوزه ورزش و شفاف سازی عملکرد قابل تقدیری داشته است.
گودرزی ادامه داد: در روزهایی که غرض و مرض های سیاسی و حب و بغض ها در فضای کشور به اوج رسیده و همگی شاهد انحطاط خبری هستیم، اشاعه اخلاق در مقابله با بی اخلاقی و حتی سقوط اخلاقی را از سوی مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی شاهد هستیم و در واقع این مجموعه خبری توانسته سره را از ناسره جدا کرده و چشم اندازی را برای جامعه ترسیم کند که جای تقدیر دارد .
وی افزود: در شرایطی که تهاجم های یک مجموعه رسانه ای اعم از تصویری ، مکتوب و شنیداری غوغای کاذبی به راه انداخته به گونه ای که حق و باطل با هم در آمیخته اند این مجموعه در نقطه حساسی ایستاده و خوراک سالم به جامعه ارائه می کند جامعه ای که متاسفانه در آستانه این باور قرار دارد که جز خوراک مسموم چیز دیگری وجود ندارد که البته شرایط موجود جای تاسف دارد .
وزیر ورزش و جوانان در ادامه اضافه کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی در جبهه حق از مظلومیتی به نام دولت دفاع می کند که امروز تحت بدترین تهاجمات ، زشت ترین و نارواترین اتهاماتی که همگان در این زمینه مطلع هستند و شرایطی که برای دولت ایجاد شده است قرار دارد.

** ورزش کشور عاری از خطوط قرمز است
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود درخصوص فضای حاکم بر ورزش کشور نیز گفت: متاسفانه هیچ خط قرمزی در این فضا وجود ندارد و فرد یا افراد به خود اجازه می دهند به سایرین تهمت زده و یا ضربه بزنند و در حقیقت فضای ورزش کشور به میدانی برای تسویه حساب ها تبدیل شده است.
وی افزود: اینجا یک مساله ساده می تواند به یک معضل یا بحران اجتماعی تبدیل شود و باید دید برنده این اتفاقات چه کسی یا کسانی هستند ، و به باور من اگر کسی به ارزش های دینی ، اصول اخلاقی پایبند باشد یا عرق ملی داشته باشد اینگونه نمی اندیشد .
گودرزی به ظهور یک اندیشه زرد در سطح کشور اشاره کرد که قصد هدایت جامعه و افکار عمومی را به سوی یک نگاه بی اخلاق ، غیر علمی و منطقی دارد ، تصریح کرد: در فضایی که هیچ خط قرمزی وجود ندارد ، اهمیت نقش خبرگزاری ایرنا به خوبی مشخص می شود .
وی اضافه کرد : در چنین شرایطی جا دارد از کسانی که در مسیر تقابل با چنین افکار زرد و سطحی نگر، نگاهی افشاگرانه و روشنگرانه دارند و برخلاف آنچه در فضای بی اخلاقی ایجاد شده در زمینه بازنشر و باز تولید اخبار قلم می زنند تا نشان دهند که در ورزش ما همچون دیگر عرصه ها از جمله اقتصادی اتفاقات خوبی در حال روی دادن است، قدردانی کنیم.
وی ادامه داد: درخصوص این اتفاقات خوب با نگاهی آماری صحبت می کنم و البته قصد آمار سازی ندارم زیرا یکی از ویژگی های دولت یازدهم این است که بر اخبار و ارقام مجازی و کذب تکیه نکند برای اینکه نیازی به ایجاد مقبولیت یا مشروعیت ندارد زیرا این دو را براساس آرای مردم بدست آورده است.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصل برای ضرورت صداقت و راستگویی است، گفت: یکی از این اتفاقات خوب در دولت یازدهم افزایش فعالیت ورزشی مردم است ، زیرا براساس تحقیقات دانشگاهی انجام شده در سالهای 90 و 91 ، میانگین فعالیت ورزشی مردم در کشور 10 درصد از کل جمعیت کشور بود و حال آنکه امروز نزدیک به 21 درصد مردم یعنی معادل 16 میلیون نفر از جمعیت کشور فعالیت های ورزشی دارند.
وی خاطر نشان کرد: البته این یک آمار خوب نیست، زیرا در کشورهای پیشرفته چون اروپای غربی یا آمریکا و کانادا بیش از 50 درصد مردم فعالیت ورزشی می کنند و این آمار در جزایر اسکاندیناوی بیش از 70 درصد مردم فعالیت های ورزشی دارند.
گودرزی گفت: ورزش نه تنها موجب افزایش سلامت که در کاهش آسیب های اجتماعی نیز تاثیر بسزایی دارد و عدد بالا نشان می دهد که تمایل مردم به سوی فعالیت های ورزشی افزایش یافته است .
وی روند توسعه و فعالیت های ورزشی در حوزه قهرمانی را نیز قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: در حوزه قهرمانی نیز اتفاقات خوبی را شاهد بوده ایم زیرا با توجه به 16 دوره حضور ایران در المپیک(هفت دوره پیش از انقلاب و 9 دوره پس از انقلاب ) رتبه دوم را از نظر عملکرد در ریو کسب کرده ایم ، این درست است که با توجه به ظرفیت های بالای کشور عملکرد مطلوبی نیست اما شناسایی ، حمایت و هدایت رشته های ورزشی هزینه بر است و باید جزو اولویت های حاکمیت در تمامی قوا قرار گیرد .
وزیر ورزش و جوانان افزود: کل حاکمیت باید این اولویت را بپذیرد تا برنامه ریزی و اجرا توسط قوه مجریه صورت گیرد و مشکلات کشور در بخش ورزش در حد قابل توجهی کاهش یابد.
به گفته گودرزی در حوزه قهرمانی عملکرد ورزشکاران در سال 93 نسبت به سال 92 یک و نیم برابر مدال آوری در عرصه های بین المللی افزایش داشته و ظرفیت مدال آوری در سال 94 نسبت به سال 93 بیانگر رشدی دو برابر است.

** وزارت ورزش و جوانان از آذر 94 تاکنون یک ریال اعتبار عمرانی دریافت نکرده است
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود درخصوص طرح های نیمه تمام ورزشی در کشور گفت: با توجه به محدویت های اعتباری دولت ، وزارت ورزش و جوانان از آذر ماه 94 تاکنون یک ریال اعتبار عمرانی دریافت نکرده است و این مساله موجب شده تا ما در سال 94 با مشکل اقتصادی جدی درخصوص تکمیل طرح های نیمه تمام مواجه شویم .
گودرزی با اشاره به وجود بیش از چهار هزار طرح ورزشی نیمه تمام در کشور ، گفت: کلنگ زنی بسیاری از این طرح ها نه براساس آمایش کشور بلکه برپایه نفوذ افراد صاحب قدرت مناطق یا استان ها صورت گرفته که گریبان وزیر یا رئیس سازمانی را گرفته و کلنگ یک طرح ورزشی را در منطقه ای زده اند که هیچ استعدادی در آن زمینه وجود ندارد و نهایت کار را تا برپاکردن چند ستون از طرح ورزشی جلو برده و کار را به امان خدا رها کرده اند.
به گفته گودرزی از آنجا که کارها براساس آمایش ورزشی کشور صورت نگرفته در جایی که استعداد فوتبالی وجود دارد برای سالن کشتی کلنگ زنی شده و در شهری که استعداد شنا و رشته های آبی وجود دارد برای ورزشگاه فوتبال کلنگ زنی شده که همه این ها تبدیل به یک مطالبه و نگرانی برای مردم این مناطق شده است .
وزیر ورزش و جوانان گفت: باید برای طرح های ورزشی اولویت ها در کشور مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات حل شود و این درحالی است که اگر مدیری یا مسئول ورزشی نتواند در منطقه ای یا استانی کارهای لازم را برای تکمیل یک طرح ورزشی نیمه کاره به خوبی پیش برد وی را متهم به ضعف و ناتوانی می کنند.
*هر چقدر هزینه کنیم ، نتیجه خواهیم گرفت
وزیر ورزش و جوانان درخصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک و پارالمپیک 2016 ریو گفت: در این خصوص یک کار تحقیقی درخصوص عملکرد برخی کشورهای موفق در این المپیک صورت گرفت که در این خصوص روند آماده سازی و هزینه کرد کشورهای انگلستان ، استرالیا و کانادا را مورد بررسی و توجه قرار دادیم.
وی ادامه داد: کشور انگلیس که توانست با کسب 66 مدال پس از آمریکا عنوان دومین کشور را در جدول مدال های المپیک ریو 2016 از آن خود کند ، 350 میلیون پوند برای آماده سازی کاروان ورزشی اش هزینه کرده است و این درحالی است که ما مبلغ 150میلیارد تومان برای کل ورزش کشور هزینه کردیم که سر جمع هزینه ما برای کاروان المپیک کمتر از 100 میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: کشور استرالیا نیز چیزی نزدیک به هزینه های انگلیس برای کاروان ورزشی المپیک خود هزینه کرده است بنابراین هر قدر پول بدهید به همان اندازه نتیجه می گیرید و اگر ما هم به صورت گسترده و تحت کنترل هزینه کنیم به طور یقین نتیجه لازم را کسب خواهیم کرد.
رئیس دستگاه ورزش کشور با بیان اینکه قصد توجیه ندارم یادآوری کرد: دولت با مضیقه جدی برای هزینه های اجتماعی و خدماتی چون ورزش مواجه است و در این زمینه نیاز به پول داریم و متاسفانه چیزی که بسیار آزار دهنده است برخی ناجوانمردی ها در حوزه رسانه در این خصوص است .
وزیر ورزش و جوانان در ادامه نشست با مدیران و سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی به سوالات مطرح در حوزه ورزش کشور پاسخ داد که در زیر می آید:

**ایرنا : تبلیغات در ورزشگاه ها بویژه آزادی در سال های اخیر محل اختلاف بین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با باشگاه های استقلال و پرسپولیس و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بوده است، راهکار وزارت ورزش برای برون رفت از این مساله چیست؟
* گودرزی: استقلال و پرسپولیس در گذشته هر کدام سالی 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی استفاده می کردند تا بتوانند بازی های خود را برگزار کنند .این دوتیم که از هواداران پرشماری هم برخوردار هستند و ما به علایق آن احترام می گذاریم اما این ارقام از جیب ورزش به جای سرمایه گذاری در زیر ساخت ها و تقویت تیم های پایه صرف این دو تیم پایتخت می شد.
وزیر ورزش با بیان اینکه براساس یک بند قانونی مبنی در ممنوعیت کمک به ورزش حرفه ای دولت نباید در این بخش حمایت مالی انجام دهد، افزود: در گذشته در بسیاری جاها این قانون را دو زدند و مشکلاتی برای این دو تیم ایجاد شد اما از زمانی که من وارد وزارت ورزش وجوانان شدم تصمیم گرفته شد تا به این بند قانونی احترام گذاشته شود و اعلام کردم این دو باشگاه و تیم هایی که از برند قوی برخوردارند با این ظرفیت می توانند خودکفا شوند.
گودرزی ادامه داد: با اجرای این بند قانونی دو تیم استقلال و پرسپولیس روی پای خود ایستادند و مدیرانی که در راس این دو باشگاه بویژه باشگاه پرسپولیس قرار گرفتند با توانمندی و فهم اقتصادی خوب خود توانستند حامیان مالی مناسبی جذب کنند تا جایی که سال گذشته این باشگاه و حتی باشگاه استقلال تهران حتی یک ریال از دولت اعتبار دریافت نکرد.
به گفته وزیر ورزش؛ حال که این دو باشگاه در درآمدزایی موفق عمل کرده اند فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مدعی شدند که این پول خوبی است پس ما هم باید سهمی از آن ببریم. این ها آمدند با ارتباطات و مذاکراتی که با رسانه ملی داشتند مانع ایجاد کردند.
گودرزی با بیان اینکه نمی خواهیم به این اقدام فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بدبینانه نگاه کنیم،گفت: اگر فرض را بر این بگذاریم که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دنبال کسب درآمد هستند، بهتر این است که راه های دیگری برای کسب درآمدزایی پیدا کنند و مسیری که این دو باشگاه برای رسیدن به خود کفایی برگزیده اند را برای درآمدزایی خود هدف نگیرند.
وزیر ورزش خاطر نشان کرد: در گذشته جلسه هماهنگی درمورد تبلیغات دور زمین وزشگاه آزادی برگزار و طی آن صورت جلسه تنظیم شد و براین اساس توافقاتی در این امر حاصل شد مبنی براینکه استقلال و پرسپولیس سهم خود را از همان راهکاری که پیش بینی شده دنبال کنند و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز سهم خودش را از مسیری دیگر کسب کند اما با وجود چنین توافقاتی درست یک روز مانده به برگزاری شهرآورد 83 فدراسیون فوتبال به تعهدات خود عمل نکرد و مسیر دیگری را در پیش گرفت که ضرر هنگفتی به این دو باشگاه وارد کرد.
گودرزی ابراز امیدواری کرد: فدراسیون فوتبال به تعهدات خود براساس توافق های صورت گرفته عمل کند و بدنبال ایجاد حاشیه و فضاهای این چنینی نباشد زیرا درغیر این صورت وزارت ورزش به شیوه قانونی برای حل این مساله ورود خواهد کرد.

**ایرنا: با توجه به اقدامات زیرساختی انجام شده در حوزه ورزش کشور از جمله استاندارد سازی ورزشگاه آزادی ،تکمیل ورزشگاه نقش جهان اصفهان پس از دو دهه و زیرسازی زمین چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز برغم محدودیت های مالی و اعتباری طی سال های گذشته، وزارت ورزش برای اتمام دیگر طرح های کلان ورزش از جمله ورزشگاه 50هزار نفری شیراز و رونق سرمایه گذاری بخش خصوصی در اماکن ورزشی کشور چه برنامه ای دارد؟
*وزیر ورزش و جوانان: ورزشگاه نقش جهان طی 22سال اخیر عقده ای برای مردم اصفهان و ورزش کشور بشمار می رفت و ما دیدیم که دولت توان پرداخت 500میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح ورزشی بزرگ را ندارد به همیمن خاطر ازطریق بخش خصوصی اقدام کردیم و طی تفاهنامه ایی که بین شرکت فولاد اصفهان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشوربه امضا رسید، با حمایت های استاندار اصفهان توافق شد تا این طرح به بخش خصوصی واگذار شود و خوشبختانه شرکت فولاد توانسته کمک قابل توجهی برای تکمیل این طرح داشته باشد و خوشبختانه طی دو هفته آینده این ورزشگاه افتتاح می شود.
گودرزی افزود: همچنین با توجه به کمبود منابع مالی از ابتدای شروع دولت یازدهم تاکنون بیش از 600 طرح نیمه تمام ورزشی در کشور افتتاح شد و البته معادل اعتبارات دولتی در بخش عمرانی که به ما پرداخت شد از بخش خصوصی آورده داشتیم و وزارت ورزش تلاش کرد تا با راهکارهایی از طریق بخش خصوصی ،خیرین ورزش یار، کمک های دولت و اعتبارات عمرانی، بخشی از این طرح های نیمه تمام ورزش کشور را تکمیل و افتتاح کند.
وزیر ورزش ادامه داد: ما در بخش خیرین ورزش یار 200 طرح نیمه تمام ورزشی را شناسایی و مجوز لازم را از دولت برای بخش خصوصی جهت جذب این مشارکت گرفتیم که در دو سه سال اخیر نزدیک به 200 تا 300 میلیارد تومان آورده خیرین بوده است . با این وجود اقدامات خوبی در تکمیل این طرح ها صورت گرفت.

**ایرنا: باتوجه به اتمام بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو برنامه وزارت ورزش برای حضور موفق ورزش ایران در المپیک 2020 توکیو با توجه بیشتر به رشته های ورزشی پایه و پرمدال چیست با توجه به اینکه به صورت سنتی همچنان همچنان بار مدال آوری روی یک یا دو رشته خاص مانند کشتی و وزنه برداری ؟
*وزیر ورزش و جوانان: نتایجی که ورزشکاران کشورمان در بازی های المپیک و پارالمپیک و حتی جهانی گرفت دارای نوسان زیادی بوده و دامنه نوسان کسب مدال گسترده است. در برخی دوره های المپیک 2 تا 6 مدال و در لندن 12 مدال کسب کردیم که این نوسان کسب مدال منطقی نیست .
گودرزی افزود: البته پیش بینی ما در صحبتی که شش ماه قبل از آغاز المپیک ریو داشتیم کسب 8 مدال بود که همین تعداد مدال بدست آوردیم اما تفکر زرد حاکم بر برخی رسانه ها عدد هشت اشاره شده را حذف و 4 را اعلام کردند و گفتند که وزیر ورزش بذر نا امیدی می کارد.
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: این نوسان در کسب مدال از سوی ورزشکاران ما به دلیل آن است که پشتوانه دقیق، منطقی و فنی نداشته و استعدادیابی وجود ندارد و در هر دوره به صورت گلخانه ای تعدادی استعداد ورزشی ظهور می کنند و در دور بعد همین ورزشکاران اگر حضور نداشته باشند تعداد مدال ها افت می کند؛ مگر آنکه برویم ورزشکاران با استعداد را شناسایی کنیم.
در همین راستا وزارت ورزش و جوانان آمایش سرزمینی ورزش را در حال اجرا دارد و امروز می دانیم که در هر نقطه از این کشور چه استعداد ورزشی وجود دارد اما این استعدادیابی باید تداوم یابد و در عرصه قهرمانی نیز باید با نگاه آمایش سرزمینی انجام شود ،برهمین اساس تمام فدراسیون ها ملزم شدند تا برنامه و ساختار جامعی طبق رشته تخصصی خود را تبین کنند.
گودرزی با ابراز امیدواری به اینکه بعد از این استعدادیابی ادامه داشته باشد تا نوسان مدال آوری ورزشکاران کشورمان در عرصه بین المللی و به خصوص المپیک و بازی های المپیک کمتر شود،گفت: اگر به یاد داشته باشیم 9 ماه قبل از آغاز بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی، ستاد عالی بازی های آسیایی تشکیل شد و این ستاد برای المپیک ریو نیز فعالیت داشت و هفته آینده نیز قرار است همین ستاد برای بازی های المپیک 2020 توکیو نیز تشکیل جلسه دهد و برنامه ریزی ویژه ای برای موفقیت ورزشکاران ارائه شود.
البته بخش دیگر برای موفقیت ورزشکاران اختصاص اعتبارات لازم از سوی دولت و کمک های مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم اتفاق های خوبی در این عرصه رخ دهد.

** ایرنا: کسب کرسی های بین المللی برای ورزش ایران می تواند نقش مهمی در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری های بین المللی به ویژه مقابله با نادآوری های داشته باشد آیا برنامه ای برای فعال شدن دیپلماسی ورزشی با هدف تقویت حضور بین المللی ورزش ایران در دستور کار قرار دارد؟
*وزیر ورزش: دیپلماسی ورزشی هم تابعی از همان دیپلماسی عمومی است که انجام می شود و در این خصوص به صورت جزیره ای و تنها نمی توانیم کاری کنیم. در همین راستا دفتر روابط بین الملل وزارت ورزش اقدامات خوبی را انجام داده اما در عین حال گرفتن کرسی های بین المللی تابع شرایط خاص است.
گودرزی افزود: اصلی ترین مساله در این امر برقراری ارتباط فدراسیون ها با کنفدراسیون ها و مراکز بین المللی و جهانی و همچنین پول است.
وی ادامه داد: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با وجود اینکه در ورزش و جمعیت از توانمندی لازم برخوردار نیستد اما بیشترین کرسی های بین المللی ورزشی را دارند. برای مثال یک شیخ عرب با صرف میلیون ها دلار بسیاری از عناصر در سطح جهان را برای کسب کرسی بین المللی خود بسیج می کند.به طوری که یکی از شیوخ عرب در کمیته بین المللی المپیک 207 نماینده از سراسر جهان را به یک اجماعی رساند تا در نهایت رای گرفت.
وزیر ورزش افزود:اما ما نمی توانیم و نمی خواهیم هزینه کنیم و البته نگاه ایدئولوژیک ما نیز به ما اجازه چنین کاری را نمی دهد. همین جایگاهی که رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در هیات رئیسه اتحادیه جهانی طی ماه اخیر به دست آورد به واسطه ارتباطات و مسافرت های هزینه بر بود که رخ داد و اتفاقا هم خیلی خوب بود و وزارت ورزش و جوانان نیز در حد توان خود در این زمینه نمایندگان کشورمان را کمک می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مسعود مصطفوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
امروز باز هم طبق معمول وزیر ورزش حرفش را عوض کرد....؟؟!! که نمی توانیم و و ما اصوا دمکراتیک را رعایت خواهیم کرد و باید تا اتمام دوره روسای فدراسیون ها صبر کنیم و مواردی از این دست که قصه تکرار است آری فدراسیون نشین ها خصوص روسای چندین هزار ساله فدراسیون های اعلام شده هم برای دفاع و حضور مجدد خود در مقابل برخورد وزیر نسبت به کنار گذاشتن شان و یا استعفای اجباری بیکار ننشسته و با اشاراتی خاص به وزیر وقت ورزش موضوعاتی را برای ارائه به مجلس متذکر شدند به همین دلیل هم شور و اشتیاق دمکراسی در وزیر ورزش ناگهان شعله ور شد عجب ..
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین