کد خبر: ۳۹۶۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

عارف: تلاش‌های زیادی برای از بین بردن وحدت اصلاح طلبان می‌شود

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید صبح امروز به همراه ۶ عضو دیگر این فراکسیون به بخش فشافویه حسن آباد از توابع شهرستان ری سفر کرد.
آفتاب‌‌نیوز : در این سفر یک روزه علیجانی، سلحشوری، اولادقباد، سعیدی، سیاوشی و ذوالقدر رئیس فراکسیون امید را همراهی می‌کردند.

عارف در بدو ورد به فشافویه در مزار شهدای گمنام این منطقه حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی سپس با حضور در شهرک صنعتی شمس آیاد که بزرگترین شهرک صنعتی کشور محسوب می‌شود ضمن دیدار و گفت وگو با مدیران این مجموعه صنعتی از یکی از کارخانه‌های آن بازدید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنان کوتاهی در جمع مدیران شهرک صنعتی شمس آباد بر لزوم مشخص شدن راهبرد توسعه صنعتی کشور از سوی دولت تاکید کرد و گفت: متاسفانه با موانع رشد صنعت برخورد جدی نکردیم و به همین دلیل رکود نگران کننده‌ای در بخشهای مختلف بویژه در صنعت حاکم است.

وی با بیان اینکه به مشکلات کشور نگاه جامعی وجود ندارد و تصمیمات مقطعی گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مانع در برابر توسعه صنعت در کشور برخی فوانین دست و پاگیر است. متاسفانه تولید در کشور ما قابل رقابت با کشورهای جهان نیست و با وضعیت فعلی حاکم بر صنعت کشور خود اتکا بودن با مشکل رو به رو می‌شود.

عارف بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و با انتقاد از سطح کیفیت کالاهای تولیدی در کشور گفت: می‌توان با همکاری دولت، مجلس و بخش خصوصی توسعه کشور را در شرایط مطلوب قرار داد.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه علت رکود در کشور ریشه یابی نمی‌شود، تصریح کرد: یکی از رسالتهای مهم مجلس دهم اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و مهمترین بخش اقتصاد مقاومتی مروبوط به معیشت مردم و اقتصاد دانایی محور است.

وی از مدیران شهرک صنعتی شمس آباد خواست پیشنهادهای سازنده‌شان برای رونق و توسعه صنعت را با مجمع نمایندگان تهران در میان بگذارند.

نباید در خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ کرد

عارف همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به بخش فشافویه حسن آباد در جمع فرهنگیان این منطقه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب بویژه شهدای دفاع مقدس از تلاش‌های ارزنده فرهنگیان در انتخابات مجلس دهم قدردانی کرد و گفت: مردم شهر تهران در انتخابات هفتم اسفند کاری کارستان کردند و مطمئناً الگویی برای دیگر مناطق کشور در انتخابات‌های آینده خواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران متکی بر مردم توانست به پیروزی دست یابد و مهمترین راهبرد انقلاب هم پاسخگویی به مطالبات مردم است به همین دلیل وظیفه همه مسئولان رسیدگی به خواسته‌های به حق مردم است و نباید در خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر استفاده بهینه از منابع انسانی کشور، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور منابع انسانیان است و باید از نیروی انسانی در اجرای قوانینی که منبعث از آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی است به نحو مطلوب استفاده کرد.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهمترین دوران زندگی نوجوانان و جوانان ما در مدارس سپری می‌شود، خاطرنشان کرد: اهمیت مدرسه در شکل دادن به شخصیت نوجوانان و جوانان و آماده کردن آنها برای پذیرش مسئولیت بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل معلمان نقش کلیدی در تعلیم و تربیت نسل جوان کشور دارند که البته نباید به دلیل اهمیت تعلیم از تربیت دانش آموزان غافل شد.

وی به نقش محوری فرهنگیان در پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: معلمان یکی از مراجع اصلی تولید علم و فرهنگ در کشور محسوب می‌شوند و اگر معلمان بتوانند نقش ملی خود را به خوبی ایفا کنند مسیر توسعه و پیشرفت کشور به خوبی طی خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت توجه مسئولان به منزلت معلمان تاکید کرد و گفت: اگر معلم در جایگاهی که درشان او است قرار بگیرد بهتر می‌تواند به وظیفه خود عمل کند. غافل شدن مسئولان از مشکلات معلمان بخصوص مشکلات معیشیتی این قشر تاثیرگذار، در سطح کیفی آموزش در کشور تأثیر نامطلوبی خواهد گذاشت.

عارف با اشاره به اسناد بالادستی در کشور بخصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای اسناد بالادستی مربوط به آموزش و پرورش را میثاق ملی همه فرهنگیان برشمرد و تاکید کرد: شرط تحقق اسناد بالادستی مرتبط با آموزش و پرورش ارتقاء منزلت معلمان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در پایان با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان تهران وظیفه خود می‌داند از اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات معلمان استفاده کند اظهار امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت گام‌های موثری در ارتقاء منزلت معلمان بردارد.

تلاش‌های زیادی برای از بین بردن وحدت اصلاح طلبان می‌شود

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین در جمع شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان ری با اشاره به انسجام شکل گرفته در بین نیروهای اصلاح طلب، بر ضرورت حفظ این انسجام تاکید کرد و گفت: علی رغم تبلیغات سویی که رقیب جریان اصلاحات در جریان انتخابات مجلس دهم انجام داد، اصلاح طلبان نشان دادند راهبرد اصلی‌شان منافع ملی است و علی رغم رد صلاحیت چهره‌های متدین و شاخص این جریان، اصلاح طلبان با حضور حداکثری خود در انتخابات نشان دادند منافع ملی بر منافع جریانی ترجیح دارد.

وی با بیان اینکه حفظ انسجام شکل گرفته در بین خانواده بزرگ اصلاحات باید حفظ شود تاکید کرد: نباید بخاطر برخی کدورتها دستاورد ارزشمند شکل گرفته در بین مجموعه اصلاح طلبان که انسجام و وحدت است را از بین برد.

عارف با بیان اینکه تریبون‌های اصلی در اختیار رقیب جریان اصلاحات است، گفت: تلاش‌های زیادی می‌شود که وحدت شکل گرفته در خانواده اصلاحات را با انتشار برخی اخبار دروغ تحت الشعاع قرار دهند. باید مراقب بود تحت تأثیر برخی شیطنت‌ها قرار نگیریم و روند آغاز شده از خرداد ۹۲ را با جدیت ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به اعتماد مردم پاسخ مناسبی داده شود، خاطرنشان کرد: از مشکلات مردم شهرستان ری و توابع آن آگاه هستم و به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران به مردم خوب و بزرگوار این مناطق می گویم که تمام تلاش نمایندگان مجمع استان تهران رسیدگی به مشکلات مردم این استان است و امیدواریم با همراهی دولت بتوانیم برخی از مشکلات اساسی تهران به ویژه مناطق محروم آن را با اولویت بندی حل کنیم.

عارف در جریان سفر خود به منطقه فشافویه با برخی از خانواده‌های معظم شهدا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین نماز ظهر و عصر را در آرامگاه شیخ کلینی اقامه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین