کد خبر: ۳۹۶۸۹۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
دلواپسان با «خسارت محض» عليه دولت آمدند

در همايش مخالفان برجام چه‌گذشت؟/اتهامات تند دلواپسان علیه دولت با چاشنی توهین+تصاویر

پاييز سال ٩٢ بود كه با برنامه «ما دلواپسيم» فعاليت‌هاي خود را عليه مذاكرات هسته‌اي آغاز كردند. اگرچه نخستين برنامه‌شان با استقبال رو به رو شد اما در حركت‌هاي بعدي موفق نبودند و سالن‌هاي همايش‌شان خالي ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
اكنون پس از چندين ماه وقفه و درست چند ماه پيش از انتخابات بار ديگر با برنامه‌اي ديگر به صحنه بازگشتند. همان گروهي كه در انتخابات هفتم اسفند ضد برجام‌ترين ليست را در تهران ارايه دادند و حتي يك نفر از آن ليست هم نتوانست به بهارستان راه پيدا كند. گويي اين‌بار ديگر كار براي‌شان از دلواپسي گذشته بود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حالا كه ديگر برجام از پيچ و خم‌هايش گذر كرده و در حال اجراست بهانه‌هاي ديگري را براي حمله به دولت انتخاب كردند. FATF و IPC  كليدواژه جديد مخالفان دولت براي حمله و تخريب است. برنامه «خسارت محض» از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران، صنعتي شريف، خواجه نصير، علم و صنعت، امام صادق(ع)، علامه طباطبايي و امير كبير و در سالن سوره حوزه هنري برگزار شد. سخنرانان اين برنامه از هيچ اتهامي عليه دولت فروگذار نمي‌كردند، از جهالت خواندن برجام و قاجاري خواندن دولت حسن روحاني تا متهم كردن دولت به خيانت و اينكه پروژه ناتوان‌سازي ايران را در منطقه براي جلوگيري از نابودي اسراييل پيش مي‌برد. مخالفان حسن روحاني در حالي از حسن روحاني به خاطر بستن دهان منتقدانش انتقاد مي‌كردند كه سخت‌ترين و بزرگ‌ترين اتهامات را نيز به دولتش وارد مي‌دانستند و آزادانه آن را مطرح مي‌كردند.

وارد حوزه هنري كه شدم تمام در و ديوار پر بود از پوسترهاي برنامه. از پله‌هاي ساختمان به سمت سالن همايش كه مي‌رفتم صداي همهمه به گوش مي‌رسيد. عده‌اي در مقابل سالن بر روي زمين نشسته بودند و روي مقواهاي سفيد با خط درشت عليه برجام، قراردادهاي نفتي و FATF شعارهايي را مي‌نوشتند و به دست كساني مي‌دادند كه براي شركت در برنامه آمده بودند. طبق زمان‌بندي اعلام شده قرار بود ساعت سه و نيم برنامه آغاز شود اما در آن ساعت سالن خالي بود و تنها انتظامات و برگزار‌كنندگان برنامه بودند كه در سالن رفت و آمد مي‌كردند. هر چه به ساعت چهار نزديك‌تر مي‌شديم جمعيت بر تعدادش افزوده مي‌شد اما همچنان رديف‌هاي زيادي از صندلي‌ها خالي بود. پانزده دقيقه از چهار گذشته بود كه ناچار مجري، برنامه را با اين جمله آغاز كرد « سلام بر همه الا بر انقلاب‌فروش». برنامه با پخش كليپي عليه برجام ساخت موسسه فرهنگي اوج ادامه پيدا كرد. شروع برنامه آرام بود و هر چه مي‌گذشت بر شدت حملات بر دولت نيز افزوده مي‌شد. نخستين سخنران حجت‌الله عبدالمالكي استاد دانشگاه امام صادق بود كه مجري او را تحليلگر مسائل اقتصادي نيز معرفي كرد. عبدالمالكي در تمام طول سخنراني تمام سياست‌هاي اقتصادي را اشتباه و بر ضد اقتصاد مقاومتي خواند و گفت دولت به جاي اقتصاد مقاومتي اقتصاد مذاكراتي را در دستور كار قرار داده است. سخنران دوم هم از چهر‌ه‌هاي دانشگاهي بود. درخشان، استاد دانشگاه امام صادق نيز قراردادهاي نفتي را زير سوال برد. با اتمام سخنراني اين دو نفر گويي فاز آرام برنامه به پايان رسيده بود كه حتي مجري برنامه هم تغيير كرد و مجري جديد از پشت تريبون جمعيتي را كه تا آن لحظه تنها با صلوات و تشويق سخنران‌ها را بدرقه كرده بودند با اين جمله دعوت به شعار دادن كرد «من از شما دعوت مي‌كنم شعاري را فرياد كنيد كه فرياد زدنش كمتر از نماز نيست، پس مرگ بر امريكا» حالا ديگر سالن سوره حوزه هنري پر شده بود و حاضرين مشت‌هاي‌شان را گره كردند و شعار مرگ بر امريكا را فرياد مي‌زدند.

براساس گزارش روزنامه اعتماد؛ معاون پژوهش خبرگزاري فارس سخنراني خود را با ابراز خوشحالي از اينكه بيشتر حاضرين در مراسم از نسل سوم انقلاب هستند آغاز كرد و گفت: انقلاب ما را از دست نا اهلاني كه امروز بر صدارت هستند نجات دهيد. ياسر جبرييلي برجام را جهالت خواند و گفت: برخي مي‌گويند كه جايگاهي در دنيا نداريم و براي پيشرفت و توسعه بايد با امريكا در ارتباط باشيم، حال سوال ما اين است كه اگر اين افراد در زمان امامان معصوم بودند با آنها چه مي‌كرديد؟ چرا برخي مسوولان از موضع ضعف و ذلت به دنيا نگاه مي‌كنند. جبرييلي گفت: اعتماد كردن به امريكايي‌ها جهالت بود و تجربه نگرفتن از برجام خيانت است. در برجام امريكايي‌ها چندين راه نفوذ براي خود درست كرده‌اند و برجام به‌گونه‌اي تنظيم شده است كه امريكا تا حذف شوراي نگهبان و سپاه پاسداران پيش برود. وي در ادامه با اشاره به موضوع FATF افزود: نطفه FATF پس از ديدار محرمانه سيف با وزير خزانه‌داري امريكا بسته شد و ايران عضو FATF نخواهد شد ولي فقط مقرراتش را اجرا خواهد كرد.

وي تندترين اتهامات را عليه دولت وارد ساخت و از اعداد قراردادها به اين نتيجه رسيد كه پروژه ناتوان‌سازي ايران براي جلوگيري از نابودي اسراييل كليد خورده است و در پايان هم گفت: همه كساني را كه قراردادهاي قرن نوزدهمي را بر ما تحميل كردند را به جهنم حواله مي‌دهيم. محمد صادق كوشكي در صحبت‌هايش اين موضوع را مطرح كرد كه چرا قراردادهاي نفتي و تعهدات برجام همه ٢٥ و ٣٠ ساله است؟ او اين اعداد را به صحبت‌هاي رهبر انقلاب در مورد اينكه گفته بودند اسراييل تا ٢٥ سال آينده نابود خواهد شد ربط داد و گفت: پروژه ناتوان‌سازي ايران در منطقه در حال اجراست تا از نابودي اسراييل در ٢٥ سال آينده جلوگيري شود. اگرچه در تمام اين ماه‌ها چه پس و چه پيش از برجام در صدا و سيما مناظره‌هاي زيادي درباره برجام و مذاكرات برگزار شده بود اما از عدم تمايل دولت براي مناظره با منتقدان اظهار نگراني كرد و قراردادهاي بين‌المللي دولت را پروژه‌اي طراحي شده دانست. وي گفت: اين قراردادها همگي مكمل همديگر هستند كه يك روز در طرح شفافيت بانك‌ها، يك روز در برجام، IPC  و روزي ديگر در FATF مطرح مي‌شود. ما بايد بدانيم كه امروز پروژه ناتوان‌سازي ايران در تبديل شدن قدرت برتر منطقه در حال تشكيل است آيا همه اين اتفاقات تصادفي نيست؟

حسين شريعتمداري در سخناني با انتقاد از نحوه برخورد دولت يازدهم با امريكا و غرب، گفت: داستان اين روزهاي ما از جايي شروع شد كه دوستان ما جايگاه امريكا را از جايگاه يك شيطان به عنوان يك رقيب سياسي پايين آوردند. وقتي شيطان رقيب سياسي شود، مي‌توان با آن مذاكره كرد و به نتيجه مذاكره هم دل بست. مدير مسوول روزنامه كيهان در بخش ديگري از سخنانش به انتقاد از قرارداد كنوانسيون FATF پرداخت و گفت: ما در تعريف تروريسم در قرارداد با FATF با غرب تضاد فكري داريم كه اين نيز دستاوردش تحقيقا هيچ بوده است. وي با بيان اينكه بايد در نقطه‌اي اين مسير متوقف شود، افزود: خروجي برجام يقين بدانيد كه ورودي داعش است، رهبر انقلاب بارها تاكيد كرده‌اند كه امريكا قابل اعتماد نيست و امروز نيز مي‌بينيم كه با وجود توافق آتش‌بس در سوريه به ظاهر مواضع تروريست‌ها را مورد حمله قرار مي‌دهد اما پس از آن داعش و تروريست‌ها در همان نقطه مستقر مي‌شوند. اين فعال رسانه‌اي اصولگرا گفت: امريكايي‌ها به هيچ عنوان قابل اطمينان نيستند كه مسوولان بايد به آن توجه كنند. شرايط امروز ما خطرناك نيست بلكه خطير است، آنهايي كه بحران نديده‌اند اين روزها را بحران تلقي مي‌كنند. ما روزهاي سخت‌تر از امروز را نيز ديده‌ايم كه با توكل و ايمان به خدا بر دشمنان پيروز شده و امروز هم با همان روحيه بر دشمنان غلبه خواهيم كرد.

لاریجانی هم رودست می‌زند!

خبرگزاری ایلنا هم در گزارشی در همین‌باره نوشته است: «خسارت محض» عنوان همایشی بود که اصولگرایان برای حمله به دولت برگزار کردند؛ همایشی با حضور جوانان از راه رسیده این جریان و چهره های قدیمی تر آنها که حالا نفوذ کلام کمتری بین مردم دارند.

در آستانه انتخابات سال آینده حمله به دولت یازدهم احتمالا تنها نقطه مشترک دو نسل اصولگرایی باشد تا نسل جوان و قدیمی در «حمله به دولت» به بهانه نقد برجام و FATF و موضوعاتی مثل حقوق‌های نامتعارف همصدا شوند.در همین راستا امروز همایشی با عنوان «خسارت محض» برای توقف روند امضای برجام‌های بعدی در تالار حوزه هنری برگزار شد و با وجود اینکه در پوسترها نام ده‌ها سخنران اصولگرا آمده بود، ردیف اول سالن جایگاه سخنرانان خالی بود.

گفته می‌شد بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، تهران، امیرکبیر، امام صادق و بسیج علامه و علم صنعت و خواجه نصیر و شهید بهشتی، دفتر تحکیم وحدت تاسیس شده در زمان احمدی‌نژاد، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار کننده این مراسم هستند.

فقط ما علمی سخن میگوییم!

در حالی که در ورودی سالن همایش کتابی از سعید زیباکلام به فروش می‌رسید، سخنران یکی یکی علیه دولت سخن میگفتند؛ سیدیاسر جبرائیلی خطاب به رئیس جمهور میگفت: مردم انتظار رفع تحریم‌ها را از شما ندارند، به کشور خسارت وارد نکنید.

مسعود درخشان سخنران ناشناخت بود که موضوع صحبتش قراردادهای نفتی بود و تاکید داشت که افردای که از قراردادهای جدید نفتی حمایت می‌کنند عموما احساسی صحبت می‌کنند و مخالفان مثل ما به صورت کارشناسی و علمی سوالاتی مطرح می‌کنند که کسی پاسخگو نیست.

در حالی سخنرانان این برنامه چندان برای حاضران شناخته شده نبودند، مجری مراسم مدعی بود که ای کاش دولت نصف اندازه‌ای که به حرف درگوشی کارشناس غربی توجه می‌کرد، به نظرات این دانشمندان توجه می‌کرد.

قرارداهایی که در مجلس قبلی تصویب شد

هنگامی که محمدصادق کوشکی در حال توضیح قراردادهای نفتی بود، یکی از حضار فریاد زد این قراردادها در زمان مجلس اصولگرای نهم تصویب شده است.

حالا نوبت ماست

کوشکی گفت: هربار که از روحانی انتقاد کردیم به ما گفتند بی سواد و بی شناسنامه، الان نوبت آن است که افرادی را که می‌خواهند قراردادهای قرن نوزدهم را به ایران تحمیل کنند، به جهنم حواله کنیم.قدیری ابیانه سخنران دیگر این برنامه بود که گفت: من امیدی به اصلاح روحانی ندارم و تنها راهی که داریم این است که در سال ۹۶ بر خلاف خواست رئیس سازمان سیا رای دهیم.

شایان ذکر است قدیری ابیانه در انتخابات اخیر مجلس تهران حدود ۵ رای به دست آورد.

رییس مجلس به ما رو دست زد!

حاجی دلیگانی دیگر سخنران این برنامه بود که سخنرانی او علیه زنگنه بود. یکی از حضار فریاد زد چرا استیضاح نمی‌کنید که او‌ گفت در مجلس نهم که از دوستان خودمان بودند، وقتی سوال کردیم رای نمایندگان به زنگنه بیشتر از رای اعتماد اولیه بود.رئیس مجلس در سی و یک مرداد به ما رودست زد و با لابی با دولت مثل بده‌بستان‌های قبلی، شبانه جلسه غیرعلنی گذاشت و اجازه طرح دو فوریتی نمایندگان را نداد که قرار بود اشتباه مصوبه سال ۹۱ مجلس هشتم را اصلاح کند. مجلس هشتم اجازه قراردادهای نفتی را به هیئت دولت داده بود.

در پایان این برنامه نیز در حالیه نوبت سخنرانی فواد ایزدی بود گفته شد که به دلیل عدم فرصت کافی امکان این سخنرانی وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
8
38
به جای این حرف ها پاسخ منتقدین را بدهید!
سراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
3
8
سلام - زماني كه قجري ها خاك كشور را مي بخشيدند، يه عده دلواپس اون موقع هم بودند! حالا مگه چي شده وقتي كوچك كردن دولت خوب است...
الماسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
3
24
بابا شماها برید دنبال ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
7
72
چرا در این کشور تنها اینان میتوانند به قول خودشان منتقد باشند و نقد کنند؟
چرا امکان برگزاری چنین نشست هایی برای دیگران ممکن نیست؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
10
64
زنگنه قویترین وزیر نفت ایت که تاکنون داشتیم و آقایان و آقا زاده ها که از نفت فروشی افتادند حسابی عصبانی هستند و از خرج کردن در تبلیغ علیه وی هیچ کم نمیگذارند و دار و دسته دلواپس و بزن بهادرشان هم دائم جلوی وزارتخانه پلاکارد به دست وایستادن، خدا اجر این بزرگ مرد رو بده که یک تنه جلو همشون ایستاده، اگه امیدی هست از وجود چینین مردانی هست، زنده و موفق باشید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
9
61
از برجام و دولت حمایت می کنیم دولت باید با نهاد هایی که پولشویی می کنند به شدت برخورد کند دولت را تخریب نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
7
78
اجرای fatf مساوی با رو شدن دزدیهای آقایون
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
6
55
سلام
اقای شریعتمداری

شکی نیست به احتمال قوی برجامی که شما به دنبال ان بودییدورودی داعش را محقق می کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
5
37
اینها همه مخالف رهبر و ضد ولایت هستند .رهبری انقلاب بارها موافقت و رضایت خودشان را از برجام صریحاً به مردم اعلام کردند باز این.... دولت باید از اینها بویژه سردمدارانشان شکایت کند و تا محاکمه بشوند .
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
3
40
تو چهره حضار که نگاه میکردم.یه چیزی ته چهره هاشون میدیدم و اونم اینکه خودشونم میدونن دارن دری وری میگن و بازیچه دست آقازاده های نفتی و کاسبان تحریم شدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
2
36
اصلا نمی خواد تحلیل کنید به خدا فقط کافیه به چهره های افراد حاضر توو این جمع نگاه کنید
رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون
این افراد کاسب های تحریم هستند و الان بعد از fatf کلا بازارشون کساده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
3
34
خوشبختانه آنقدر اطلاعات مردم افزایش پیدا کرده بخوبی از خسارت که تحریم به ایران وارد کرد و استفاده برخی از تحریم ها آگاه شدند . البته ناگفته نماند برخی خسارات سوء مدیریت در ایجاد تحریم به ایران معادل به حمله مغول می دانند . حاج حسن شریعتمداری و دوستان وی هر چه تلاش کنند بیشتر فاجعه عملکرد همفکران خود را اشکار می کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
2
35
نیاز به برگزاری همایش توسط نتانیاهو دیگر وجود ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
5
38
اقلیت پر سر و صدای گردن کلفت
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
1
2
دلواپسان نگران جیب خود هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین