کد خبر: ۳۹۷۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

فانی: 33 هزار کلاس درس جدید در دولت یازدهم ساخته شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: 33 هزار کلاس درس جدید با چهار میلیون و 600 هزار متر مربع زیربنا در دولت یازدهم احداث و بهره برداری شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در مراسم آغاز سال تحصیلی 96 - 95 که با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری، در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس (س) برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار کرد: آموزش و پرورش تلاش دارد تا سند تحول بنیادین را به عنوان گفتمان غالب و نهاد آموزش و پرورش را به عنوان یک دغدغه همگانی برای کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه سند تحول، مبنای اقدامات آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه است تصریح کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده است، آموزش و پرورش کتابی را با همین عنوان برای دانش آموزان در نظر گرفته تا بتواند اقتصاد مقاومتی را به دانش آموزان آموزش دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اجرای برنامه جامع کارآفرینی، کسب رتبه نخست آموزش و پرورش در بین نهادهای دولتی و غیردولتی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، احیای حدود 750 دارالقرآن در کشور، اقامه نماز جماعت در بیش از 55 هزار مدرسه و اعزام 700 هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور بخشی از اقدامات آموزش و پرورش دولت یازدهم در سه سال گذشته بوده است.

فانی با اشاره به اینکه 30 درصد فضاهای آموزشی جدید در دولت تدبیر و امید به همت خیرین ساخته شده است، خاطرنشان کرد: امروز و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، دبیرستان دخترانه حضرت نرجس (س) توسط مصلی نژاد خیر نیک اندیش به بهره برداری می رسد و وی تاکنون 54 پروژه فاخر آموزشی، پرورشی و ورزشی را تقدیم آموزش و پرورش کرده است.
وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید با 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز و 950 هزار معلم و فرهنگی در 107 هزار مدرسه آغاز می شود که برای این دانش آموزان تاکنون 134 میلیون جلد کتاب درسی با 100 هزار عنوان آماده شده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای اولین بار در نظام آموزشی کشور چهار درس تفکر و سواد رسانه ای، کارآفرینی و فناوری، انسان و محیط زیست و انسان و سلامت پیش بینی شده و امید است با تدریس این دروس بخشی از خلاهای موجود نظام آموزشی حل شود.

همزمان با افتتاح دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس (س)، یکهزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی دیگر به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح و بهره برداری می شود.
زنگ بازگشایی مدارس ساعتی قبل با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و شماری از مسئولان در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه نرجس (س) واقع در منطقه ششم تهران به صدا درآمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
ما که میدونیم به اونا که کور و کرند باید گفت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین