کد خبر: ۳۹۸۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
پهلو گرفتن ناو ایتالیایی در ساحل بندرعباس

نخستین دیدار رسمی یک شناور نیروی دریایی غرب از ایران/آسوشیتدپرس: ایتالیا در صدد احیای روابط تاریخی خود با ایران

نیروی دریایی ایتالیا پهلو گرفتن یک ناو خود در بندرعباس را در چارچوب تلاش برای از سرگیری ' روابط تاریخی و عالی ' بین این نیرو و نیروی دریایی ایران دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
این ناو ایتالیایی روزشنبه در ساحل جنوبی ایران در بندرعباس پهلوگرفت و نخستین دیدار رسمی یک شناور نیروی دریایی غرب از این کشور آسوشیتدپرس: نیروی دریایی ایتالیا در صدد احیای روابط تاریخی خود با ایران استطی چند سال صورت گرفت. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نیروی دریایی ایتالیا گفته است ناو پاسور یورو که نام خود را از بادی گرفته که از افریقای شمالی در امتداد مدیترانه می وزد در حال انجام بخشی از یک ماموریت اتحادیه اروپا علیه دزدی دریایی است. 

به گزارش روز یکشنبه آسوشیتدپرس از تهران، نیروی دریایی ایتالیا افزود : این دیدار برای از سرگیری بخشی از ' روابط تاریخی و عالی ' بین دو نیرو صورت گرفته است. این نیرو در صفحه توییتر خود عکسی را چاپ کرده که تصویر یک دختر بچه ایرانی را در حال تقدیم گل به یک افسر ایتالیایی در بندرعباس نشان می دهد. 

آخرین بار که یک شناور نیروی دریایی ایتالیا از ایران دیدار کرد آوریل سال 2001 بود که ناو ' برساگلیر ' در ساحل این کشور پهلو گرفت. ناو یورو در گذشته نیز در سال 1999 از ایران دیدار کرده بود. 

این درحالی است که نیروهای ایرانی طی یک سال گذشته سلسله برخوردهایی با شناورهای نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس داشتند. ایران ده ملوان امریکایی را در ماه ژانویه پس از ورود به آبهای آن به طور موقت توقیف کرد. 

پس از توافق هسته ای با قدرت های جهان که منجر به لغو تحریم ها علیه ایران شد، مناسبات تهران با غرب رو به بهبود گذاشته است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
2
به نظر من رابطه نظامی اصلا اهمیتی نداره نطامی گری برا ما نون نمیشه کشتی تجاری بفرستین تا حد اقل راه تجارت باز بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین