کد خبر: ۳۹۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

واکنش فرزند حجازی به حکم تهیه‎کننده فیلم حجازی

آتیلا حجازی پیرامون اینکه خانواده حجازی و تهیه کننده فیلم چه اقدامی پیرامون این حکم خواهند داشت، گفت: فکر کنم تهیه کننده فیلم نسبت به این حکم اعتراض کند اما بعید می دانم وی و ما از بابت حرف های وکیل امیر قلعه نویی یا خود ایشان و اطرافیانش بعد از اکران فیلم در ارتباط با مستند شکایت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
ایلنا نوشت: پس از اعلام حکم محکومیت امیر رفیعی تهیه کننده فیلم " من ناصر حجازی هستم... " به 37 ضربه شلاق تعلیقی و شش هزار تومان جریمه نقدی در پی شکایت امیر قلعه نویی پیرامون این مستند با رفیعی تماس گرفتیم تا نظر ایشان را بدانیم که خیلی کوتاه گفت: گویا این حکم صحت دارد اما با توجه به اینکه هنوز به صورت رسمی به من ابلاغ نشده است، ترجیح می دهم که صحبتی نداشته باشم.
 
فقط در در یک کلام بایستی بگویم هدف من از ساخت این مستند بیان حقایق و وقایع تاریخی زندگی ناصر حجازی بوده است که در این راه از بریده جراید مطبوعات کشور طی سال های گذشته کمک گرفتم. اگر بازنشر تیترهای مربوط به مطبوعات کشور جرم است، من تابع قانون هستم و پای آن چه که ساخته ام می ایستم اما این را نیز بایستی بگویم که همواره قضاوت مردم برایم اهمیت بالایی داشته و دارد.  
 
پس از صحبتهای کوتاه رفیعی، ترجیح دادیم تا با آتیلا حجازی که در ترکیه به سر می برد گفتگویی داشته باشیم که وی در این ارتباط گفت: صدور چنین حکمی بعد از رفع توقیف از سوی قوه قضاییه توسط همین نهاد برایم جای تعجب دارد. به خصوص که بازپرس برای رفیعی نیز قرار منع تعقیب صادر و وی را قبل تر تبرئه کرده بود. اگر وزارت فرهنگ و ارشاد کشور که مجوز نمایش صادر می کند در چنین مسایلی اختیاری از خود ندارد، بهتر است قبل از صدور اجازه نمایش به فیلم ها از قوه قضاییه استعلام بگیرد تا شاهد این اتفاقات نباشیم.
 
فرزند ناصر حجازی که سابقه بازی و مربیگری در استقلال تهران نیز دارد، با اشاره به اینکه چنین احکامی عرصه کار را برای مستند سازان سخت می کند،  گفت: بی شک آنچه در فیلم مطرح شده، حقیقت های تاریخی است و مردم بهترین قضاوت را داشته و خواهند داشت. حال اگر بازنشر بریده جراید و مشابه جرم تلقی می گردد، دلیلی بر عدم رخ دادن وقایعی چون شکایت امیر قلعه نویی از پدرم در کمیته انضباطی یا ... نیست که عبدالرحمن شاه حسینی رییس وقت کمیته انضباطی بهترین شاهد است.
 
ضمن آنکه همه افرادی که فیلم را دیده اند می دانند که از 165 دقیقه زمان فیلم، کمتر از یک دقیقه آن هم به صورت پراکنده به رفتارهای قلعه نویی در قبال پدرم اختصاص دارد که تمام اهالی ورزش به این اتفاقات واقف هستند. خوشحالم رفیعی تاریخ را آن گونه که بوده  به تصویر درآورده است و تحریف نکرده و پای حکمش نیز ایستاده است.
 
آتیلا حجازی پیرامون اینکه خانواده حجازی و تهیه کننده فیلم چه اقدامی پیرامون این حکم خواهند داشت، گفت: فکر کنم تهیه کننده فیلم نسبت به این حکم اعتراض کند اما بعید می دانم وی و ما از بابت حرف های وکیل امیر قلعه نویی  یا خود ایشان و اطرافیانش بعد از اکران فیلم در ارتباط با مستند شکایت کنیم، چون از ناصر حجازی یاد گرفته ایم در ارتباط با چنین مسایلی مرد باشیم و حرف را با حرف و منطق پاسخ دهیم. به خصوص که  معتقدم با توجه به اینکه ریگی به کفش نداریم، بهتر است  قضاوت را به مردم واگذار کنیم.
 
اگر قرار به شکایت باشد  که می توان از هر فردی شکایت کرد چرا که ممکن است وی در طول رفتارهای خود مرتکب جرمی شده باشد. مثلا سیگار کشیدن پشت فرمان جرم است اما آیا راهنمایی و رانندگی از این بابت جریمه می کند؟. ذات مستند یعنی بیان حقایق حال برخی دوست دارند با چنین شکایتهایی سرپوشی بر رفتارهایشان بگذارند، من حرفی ندارم.
 
آتیلا در خاتمه پیرامون رضایت قلعه نویی از کارگردان فیلم گفت: در ابتدا برای نیما طباطبایی کارگردان فیلم که هم اینک در حال مبارزه با بیماری سخت سرطان است،  آرزوی سلامتی دوباره را دارم. تا آنجا که می دانم رفیعی قبل از تشکیل دادگاه از وکیل قلعه نویی خواسته بود شکایت آنها پیرامون وی باشد و نسبت به  کارگردان فیلم با توجه به شرایط جسمانی اش رضایت دهند که با مخالفت آنها روبه رو شده است. روز دادگاه نیز گویا رفیعی مسوولیت محتوای فیلم را بر عهده گرفته و در حضور نیما اعلام کرده که محتوای فیلم ربطی به کارگردان ندارد و  دوباره درخواست رضایت را فقط و فقط پیرامون نیما طباطبایی داشته است که گویا با درخواست قاضی سرانجام این اتفاق از سوی شاکی پرونده رخ داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین