کد خبر: ۳۹۸۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

وجود ۳ هزار چاه غیرمجاز در تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه ۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز در تهران وجود دارد، گفت: شهرداری تهران ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌کند در حالی که تنها ۱۳۰ میلیون مترمکعب آن مجاز است.
آفتاب‌‌نیوز :
خسرو ارتقایی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات ‌آب و فاضلاب، گفت: در تهران ۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم که از این تعداد توانستیم هزار حلقه چاه در ۶ ماه اول سال مسدود کنیم که اگر اعتباربیشتری اختصاص یابد می‌توانیم تمام چاههای غیر مجاز استان تهران را مسدود کنیم.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات برای بستن چاه‌های غیرمجاز بر اساس بضاعت مالی شرکت آب منطقه‌ای و درآمدهای آن بوده است، گفت: در سالهای قبل ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد که این عدد در سال گذشته به ۳ برابر افزایش یافت و امسال هم قرار بر این شد تا ۳ هزار حلقه چاه مسدود شود که تاکنون توانسته‌ایم تنها هزار حلقه چاه را مسدود کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تأکید کرد: با این شتاب اگر بتوانیم حرکت کنیم می‌توانیم از برداشت آب از منابع زیرزمینی جلوگیری کنیم و میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم. 

ارتقایی با اشاره به اینکه امسال باید ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این اقدامات اختصاص پیدا می‌کرد که هنوز مبلغی در این خصوص تخصیص پیدا نکرده است، گفت: پروژه ساماندهی آب‌های حومه تهران از جمله برنامه‌هایی است که قرار است با حضور بخش خصوصی انجام شود و اعتبار لازم برای این منظور با حضور شرکت‌های خارجی و داخلی به شکل BOT با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در حال مذاکره است. 

به گزارش فارس، وی همچنین گفت: ۲ هزار میلیارد تومان نیز برای طرح علاج‌بخشی سد لار و جلوگیری از فرار آب از این سد با کمک بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین از معلق ماندن تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری لواسان برای ساماندهی اراضی کنار رودخانه جاجرود صورت گرفته است، خبر داد و گفت: با شهرداری لواسان تفاهم‌نامه‌ای داشتیم تا اراضی کنار رودخانه جاجرود را ساماندهی کنیم که متأسفانه قوانین ‌آن رعایت نشد و معلق ماند و به همین دلیل جلساتی با استاندار داشتیم و به دنبال این هستیم که اطراف رودخانه جاجرود را فضای سبز ایجاد کنیم تا از تصرف‌های بعدی جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
سه هزار مورد دلالی بین نهاد مسول و ذینف چاه صورت گرفته
به امید روزی که حرام خواری ها به جای حلالش بر گردد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین