کد خبر: ۳۹۸۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

افزایش شمار کشته شدگان قایق واژگون شده مهاجران مصری به 168 تن

وزارت بهداشت مصر روز یکشنبه اعلام کرد که شمار افرادی که در نتیجه واژگون شدن قایق حامل مهاجران غیر قانونی در سواحل این استان کشته شده اند، به 168 نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزارت بهداشت مصر تاکید کرده است: این قایق با 450 مهاجر غیر قانونی در سواحل منطقه کفر الشیخ استان البحیره واقع در شمال مصر واژگون شد.

وزارت بهداشت مصر پیشتر شمار کشته های این حادثه را 42 تن اعلام کرده بود، درحالی که آمار اولیه این افراد در ابتدا 20 نفر بوده است.

بر اساس گزارش پلیس محلی، موج جدید مهاجرت های غیر قانونی به ایتالیا با بهبود شرایط جوی از سرگرفته شده و کارشناسان بر این عقیده اند که قاچاقچیان انسان٬ از تجهیزات جدید برای مدیریت این نوع استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،سازمان بین المللی پناهجویان، سال 2015 میلادی را سال هشداردهنده برای پناهجویان دانست که در این سال بیش از یک میلیون نفر از طریق مسیر دریایی وارد اروپا شدند.

در همین حال، آژانس مرزی اتحادیه اروپا موسوم به فرانتکس اعلام کرد که بیش از 12 هزار مهاجر از ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی (دی 1394 تا شهریور سال جاری) از مصر وارد ایتالیا شده اند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی هفت هزار نفر بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین