کد خبر: ۳۹۸۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

انتقاد مدیرعامل موج از فیلترینگ ادامه‌دار این خبرگزاری

مدیرعامل خبرگزاری موج نسبت به ادامه‌دار شدن فیلترینگ این خبرگزاری و اینکه پس از گذشت 20 روز همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد، انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : محمودرضا امینی توضیح داد: فکر می‌کنیم روندی که قوه‌ی قضاییه پیش گرفته است، روند صحیحی نیست. واقعیت این است که مجموعه‌ای از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از سوی قوه قضایی فیلتر شدند و برای اینکه پی ببریم چرا این اتفاق افتاده است ۲۴ ساعت پیگیری ما به طول انجامید که در نهایت متوجه شدیم بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای فیلتر شده‌ایم. اما زمانی که به قوه قضایی مراجعه کردیم از سوی بازپرس اعلام شد فیلتر سایت ما به دلیل پیشگیری از وقوع جرم بوده است، در حالی که قانون پیشگیری برای سال ۱۳۳۹ است و شامل حال کسانی می‌شد که مرتکب جرایم قبلی و خطرناکی شده‌اند و شامل حال ما نمی‌شد و ما از قبل محکومیتی نداشتیم. زمانی که مطرح کردیم به چه علت این حکم صادر شده است، اینگونه تفهیم اتهام شدیم که این اقدام به دلیل شکایاتی است که دو وزارت‌خانه از این خبرگزاری داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، امینی با انتقاد از اینکه اکنون کسی پاسخگوی رفع فیلتر شدن ما نیست، توضیح داد: مابقی سایت‌هایی که فیلتر شده بودند رفع فیلتر شدند، ولی کسی پاسخگوی ما نیست و باور ما این است که در مورد ما تخلف قضایی صورت می‌گیرد. ما خبرگزاری هستیم، نکته‌ای که وجود دارد این است که قانون مطبوعات باید بر ما حاکم شود. درست است که شکایتی از خبرگزاری ما صورت گرفته است اما تا برقراری روز دادگاه شاید ما موفق شدیم طرف مقابل را محکوم کنیم، بنابر این نباید خبرگزاری که ارزشی است و منویات مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کند و عملا ۱۵۰ نفر نیرو فعال دارد، بلاتکلیف بماند و کسی پاسخگو نباشد.

مدیرعامل خبرگزاری موج در ادامه این پرسش را مطرح کرد که کجا باید مراجعه کرد تا این رفع فیلتر انجام بشود و در عین حال گفت: تاکنون کسی چیزی به ما ابلاغ نکرده است؛ در حالی که هر احضاری که صورت گرفته است به دادگاه رفته‌ایم و پیگری کرده‌ایم. حتی برای فیلتر شدن هم ابلاغیه‌ای برای ما ارسال نشد. در حال حاضر با وجود اینکه این مساله را پیگری می‌کنیم و برخی از مسؤولان پیگیر آن هستند، هنوز کسی پاسخگو نیست که ما چگونه رفع فیلتر شویم؛ در حالی که بنا نیست طبق قانون مطبوعات خبرگزاری اینگونه بسته باشد.

او همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه خبرگزاری موج لغو مجوز نشده است و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: متاسفانه با این روند احساس ما این هست که اتفاق دیگری از موضع دیگری صورت گرفته است؛ به نوعی که حتی کسانی که در جایگاه حقوق و قضا بوده‌اند معتقدند که این برخورد نامناسب است. خبرگزاری که برای نظام است، برای انقلاب اسلامی است و خطری برای کسی ندارد، حتی اگر خطایی هم صورت گرفته باشد فضا باید باز باشد؛ چرا که این بسته بودن قابل جبران نخواهد بود.

امینی در پایان گفت:‌ دغدغه و گله ما از ساختن چنین فضایی برای خبرگزاری رسمی کشور است که با ۱۵۰ نفر نیرو به تعطیلی کشیده می‌شود به ویژه در این ایام که اخبار زیادی از نقاط مختلف وجود دارد و مسدود شدنش کار درستی نیست. در حال حاضر خسارت‌های مالی فراوانی به ما وارد شده است که قابل تامل است.

دامنه mojnews.ir از 14 شهریور ماه فیلتر شده است اما mojnews.com همچنان برقرار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین