کد خبر: ۳۹۸۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

چهار شهر ایران اعتبارنامه شهر خلاق صنایع دستی دریافت کردند

اعتبارنامه شهر خلاق صنایع دستی از سوی شورای جهانی صنایع دستی به چهار شهر ایران اعطا شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، این اعتبارنامه ها یکشنبه شب در مراسمی در منطقه نمونه گردشگری قلعه سرشیر شهر پیربکران اصفهان ، به شهرداران شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز و لالجین همدان اعطا شد.

شبکه جهانی شهرهای خلاق، معتبرترین شبکه جهانی است که ازسوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) در سال 2004 میلادی پایه گذاری شد و خلاقیت مردم را در کنار صنایع دستی، معماری و طراحی، رسانه، موسیقی و غذا به عنوان شاخصه های شهر خلاق در نظر می گیرد.

شهر اصفهان در تمام رشته های صنایع دستی، تبریز به عنوان شهر خلاق در زمینه تولید فرش، مشهد به عنون شهر خلاق در زمینه تولید سنگ های تزئینی و قیمتی و لالجین همدان نیز به عنوان شهر خلاق در زمینه ساخت سفال انتخاب شده است.

عضو شورای جهانی صنایع دستی درمراسم اعطای اعتبارنامه شهر خلاق صنایع دستی به شهرداران چهار شهر یاد شده کشور گفت: برنامه ریزی برای انتخاب شهرهای خلاق در زمینه صنایع دستی از سال 2014 با همکاری شبکه جهانی شهرهای خلاق انجام شد.

اوشنا کریشنا هدف از اعطای این گواهینامه را بررسی توانایی شهرهای جهان در زمینه تولید صنایع دستی بصورت تخصصی و فراهم کردن زمینه پیشرفت هنرمندان شاغل در این صنایع بیان کرد و افزود: برقراری ارتباط شهرهای تولید کننده صنایع دستی با یکدیگر، شناخت بیشتر ملت ها از صنایع دستی سایر ملل و ایجاد رقابت و بازاریابی صنایع دستی جهان از دیگر اهداف اعطای این گواهینامه است.

وی با اشاره به اینکه در سال 2014 تنها چهار شهر جهان به عنوان شهرهای خلاق صنایع دستی در رشته های مختلف معرفی شدند، افزود: خوشحالیم که اکنون تعداد شهرهای خلاق جهان در زمینه تولید صنایع دستی به 19 شهر افزایش یافته است.
کریشنا ادامه داد: برخی از شهرهای جهان تنها در یک رشته صنایع دستی و برخی شهرها از جمله اصفهان در تمام رشته های صنایع دستی به عنوان شهر خلاق صنایع دستی جهان معرفی شدند.

هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی روز یکشنبه گذشته درمحل مهمانسرای عباسی اصفهان آغاز شد.
در این همایش که تا ششم مهر ادامه دارد ،حدود 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین