کد خبر: ۳۹۸۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران:

توصیه رهبری به احمدی‌نژاد یک ماه پیش به وی ابلاغ شده بود

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران گفت: رهبری حدود یک ماه پیش توصیه خود درباره‌ی حضور آقای احمدی‌نژاد در انتخابات را به ایشان ابلاغ کردند، اما ای کاش فضایی فراهم نمی‌شد که این توصیه خصوصی به صورت علنی طرح شود.
آفتاب‌‌نیوز : حسین قربانزاده در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به سخنان اخیر رهبری درباره‌ی جلوگیری از ایجاد شکاف و دو قطبی شدن جامعه گفت: معضلی که همیشه و به ویژه در زمانی که نزدیک به انتخابات می‌شویم در جامعه بروز پیدا می‌کند این است که نزاع‌ها و دعواهایی شکل می‌گیرد که اساسا هیچ نسبت و ارتباطی با ماهیت انتخاب مردم برای آن جایگاه مشخص ، ندارد.

وی ادامه داد: اگر قرار است برای قوه مجریه شخصی در قامت رییس جمهور انتخاب شود حتما نیاز هست که به توانایی‌ها و توانمندی‌های آن فرد و برنامه آن فرد برای اداره کشور توجه شود و معیاری برای انتخاب قرار گیرد. اما ما در نمونه‌های مشابه در دوره‌های گذشته بسیار دیده‌ایم که بعضا این نزاع‌ها به جای این که به این امور و مباحث سوق پیدا کند به سمت مسائلی چون مخالفت فلان کاندیدا با رهبری و یا موافقت او با رهبری و مسائلی از این دست کشیده می‌شود.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، اظهار کرد:‌ رسانه‌ها و کسانی که با اصل نظام مشکل دارند، و نسبت به این انقلاب کینه به دل گرفته‌اند طبیعتا در چنین آتشی می‌دمند تا دعوایی شکل دهند، که به جای اینکه مردم را به سمت یک انتخاب صحیح بکشانند به سمت زاویه داشتن یا نداشتن فلان کاندیدا با رهبری و نظام بکشانند و فرمایش امروز رهبری نیز برای جلوگیری از ورود  به چنین نزاع‌های بی حاصلی بیان شد.

وی با بیان اینکه دو قطبی شدن جامعه در آستانه انتخابات هیچ فایده‌ای برای هیچ کس ندارد، اظهار کرد:‌رهبری به عنوان بالاترین مقامی که امورات کشور را رصد می‌کند، و بر همه نظارت دارند، و تصمیمات و توصیه‌هایی نیز در این زمینه در ذهن دارند، حتما تلاش می‌کنند که فضا به سمتی پیش رود که مردم انتخاب آگاهانه و با درایتی را داشته باشند.

قربانزاده در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای به محمود احمدی‌نژاد برای  ورود یا عدم ورود به انتخابات آتی دارد، اظهار کرد:‌ آقای احمدی‌نژاد از آنجایی که فرد غیر قابل پیش بینی و غیر قابل پیش گیری است، به عنوان یک سیاست‌مدار نمی شود چندان پیش بینی کرد که ایشان چه رفتاری را با توجه به سخنان امروز رهبری پیش خواهند گرفت.

وی با بیان این که  احمدی‌نژاد خودش از رهبری تقاضای مشورت برای ورود به انتخابات را داشت، اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد خودش مطالبه استنتاج نظر رهبری را داشته است و طبیعتا کسی که خودش بیش از حد علاقه‌مند است  نظر رهبری را درباره‌ی کاندیداتوری خودش در انتخابات بداند، می‌داند که باید به این توصیه به هر شکلی که شده عمل کند. اما باید بدانیم که توصیه رهبری متفاوت از امر  و نهی است  و ایشان به افراد توصیه می‌کند و آن افراد یا خودشان  به آن توصیه عمل می‌کنند یا عمل نمی‌کنند.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ادامه داد:‌ رهبری پیش از این نیز به آقای هاشمی در انتخابات 92 پیشنهاد کردند که در انتخابات شرکت نکنند اما ایشان به این توصیه عمل نکردند.

قربانزاده در پایان با بیان اینکه ای کاش آقای احمدی نژاد فضایی را فراهم نمی‌کرد که رهبری از پشت تریبون  این نکات را مطرح کند اظهار کرد:‌ توصیه رهبری به آقای احمدی‌نژاد حدود یک ماه پیش به ایشان رسیده است اما ای کاش آقای احمدی نژاد فضایی را فراهم نمی‌کرد که این توصیه ، توصیه‌ی خصوصی از سوی رهبری به صورت علنی و از پشت تریبون مطرح شود. و البته در این زمینه برخی هواداران احمدی‌نژاد نیز فضا سازی‌ها و شائبه‌هایی را وجود آورده بودند که در نهایت منجر به موضع گیری علنی رهبری شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
6
جالبه از یک ماه قبل اعلام شده بود ..اما در روزهای اخیر سفرهای تبلیغاتی ایشون بیشتر شده!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین