کد خبر: ۳۹۸۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
در بین خبرنگاران در وین;

صالحی : آنگونه که تصور میرفت طرف مقابل تعهدات خود را در برجام عملی نکرده است/ آژانس در حفظ اطلاعات تلاش کند

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی باتاکید براینکه طرف مقابل تعهدات خود را در برجام آنطور که تصورمی رفت عملی نکرده است از آژانس خواست که در حفظ اطلاعات هسته ای ایران تلاش کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا, وی بعد از پایان سخنرانی امروز (دوشنبه) خود در شصتمین نشست سالیانه بین المللی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تا به امروز بعد از توافق هسته ای برجام به تمام تعهدات خود پایبند بوده است و گزارش آژانس نیز نشان دهنده تایید این موضوع است, گفت : طرف مقابل آنگونه که تصور می رفت هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است و ما اینجا نبست به این موضوع هشدار دادیم.

وی افزود : همچنین مطلب دیگری که امروز هشدار داریم این است که ما انتظار داریم آژانس همواره بدون سمت گیری و بدون تاثیر پذیری از قدرت های بزرگ نظارت خود را انجام دهد به خصوص در ارتباط با حفظ اطلاعات صنعت هسته ای ما .آژانس بازرسانی دارد که می آیند و اطلاعات لازم را طبق آن قرار داد های پادمانی و پروتکل الحاقی به دست می آورند .
صالحی تاکید کرد : بنابرین انتظار ما این است که این اطلاعات که ارزش صنعتی،فنی و هم تجاری دارند نبایستی به دلیل محرمانه بود در جایی مطرح شود.
صالحی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست خلع سلاح هسته ای جهانی است , افزود : جنبش عدم تعهد روی این مساله تاکید دارد و مصوبه ای دارند که تا سال 2025 این خلع سلاح هسته ای جهانی انجام گیرد . جمهوری اسلامی ایران نیزهمواره اعلام کرده است که صنعت هسته ای و فناوری هسته ای برای همه ولی سلاح هسته ای برای هیچکس.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص نشست امسال نیز گفت : در اجلاس سالانه آژانس انرژی اتمی معمولا از مسولین تمام کشورهای عضو شرکت می کنند و ما نیز تا به امروز هر ساله توانسته ایم شرکت کنیم. مطابق هر دفعه ما مواضع جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با بکار گیری فناوری صلح آمیز هسته ای در اینجا اعلام می کنیم و امسال نیز بر روی مطالب متعددی از جمله مسائل ایمنی هسته ای , امنیتی و مسائلی از این دست که تخصصی است صحبت خواهیم کرد.

شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضورنمایندگان 168 کشور عضو آژانس از امروز (دوشنبه) در مقر آژانس در وین آغاز شد. کشورهای عضو آژانس نیز در این کنفرانس آژانس در یک سال گذشته را بررسی و اولویت های کاری آژانس را تعیین می کنند.
مسائل بودجه ای و مالی آژانس از جمله کمک های مالی سال 2017 برای «صندوق همکاری فنی» نیز در این کنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد.
بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی آژانس بین المللی انرژی اتمی، نمایندگان کشورهای عضو درباره موضوعات مرتبط با امنیت هسته ای، تقویت کارآمدی پادمان های آژانس ، اجرای توافق های پادمانی بین آژانس و کره شمالی و همچنین اجرای پادمان ها در خاورمیانه بحث خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین