کد خبر: ۳۹۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

پاسخ پلیس به اعتراض‌ها برای پلمب چایخانه‌ها: بر اساس قانون عمل می‌کنیم

ما از فعالان صنوف مختلف و نیز مردم کشور می‌خواهیم به موارد تعیین شده قانونی از سوی شورای اصناف دقت کرده و به آن عمل کنند.
آفتاب‌‌نیوز : فرمانده نیروی انتظامی گفت: برخورد با صنوف مختلف براساس قانون صورت می‌گیرد و نیروی انتظامی در حدود تعیین شده قانونی اقدام به پلمب واحدهای صنفی می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم دانش آموختگی فراگیران آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا و در جمع خبرنگاران، درباره انتقادات چایخانه داران از پلمب چایخانه‌هایی که قلیان عرضه می‌کردند، اظهار کرد: برخورد با صنوف مختلف براساس قانون صورت می‌گیرد و نیروی انتظامی در حدود تعیین شده قانونی که توسط شورای اصناف یا وزارت بهداشت یا مراجع ذی صلاح قانونی تعیین می‌کنند، اقدام به پلمب واحدهای صنفی می‌کند.

وی افزود: ما از فعالان صنوف مختلف و نیز مردم کشور می‌خواهیم به موارد تعیین شده قانونی از سوی شورای اصناف دقت کرده و به آن عمل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش چهار درصدی جرائم در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 خبر داد و در عین حال گفت: همچنین مقایسه شش ماه نخست سال 95 نسبت به همین مدت در سال 94 با کاهش حدود هشت درصدی جرائم روبروست. به عبارت دیگر گرچه در برخی شاخص‌ها شاهد افزایش بوده‌ایم، اما در اکثریت شاخص‌ها کاهش جرائم مشهود است.

اشتری در توضیح میزان تغییرات آماری در خصوص میزان کشفیات، اضافه کرد: کشف جرائم توسط نیروی انتظامی با رشد قابل توجهی روبرو بوده است به طوری که آمار کشف 15 درصد افزایش و به تبع آن میزان جرائم کاهش یافته است. در حوزه مواد مخدر نیز میزان کشفیات نسبت به سال گذشته با رشد 20 درصدی همراه بوده و پروسه مقابله و مبارزه با کالای قاچاق نیز نسبت به سال 94 با بهبود 40 درصدی روبرو شده است.

وی از کاهش دو درصدی آمار تلفات جاده‌ای در تابستان امسال خبر داد و گفت: البته هنوز زمان برای جمع بندی اعداد و ارقام ناجا و هماهنگ سازی این آمار با پزشکی قانونی و اورژانس زود به نظر می‌رسد با این حال به مردم توصیه می‌کنیم که سفارشات همکاران راهور ما را جدی گرفته و مقررات رانندگی را به خوبی رعایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ارتقای توان حرفه‌ای پلیس را از اولویت‌های ناجا دانست و افزود: ارتقای توان حرفه‌ای پلیس متکی بر آموزش‌های مختلف از اصلی‌ترین مأموریت‌های ماست که هدف آن رسیدن به نیروی پلیس حرفه‌ای و دانش محور است. برای این منظور نیروی انتظامی از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز مدد گرفته و تلاش کرده تا مأموریت‌های خود را با رعایت ملاحظات مدنظر به خوبی انجام دهد.

اشتری در عین حال ارتقاء سطح انقلابی نیروی انتظامی را مهم ارزیابی کرد و گفت: پیشگیری اجتماعی برای ما مقدم بر اقدامات انتظامی است بنابراین علاوه بر نهاد خانواده، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نیز باید برای راهنمایی جامعه به سمت کاهش جرائم اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام داده و دست به فرهنگ سازی بزنند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: "همه با هم برای امنیت و مشارکت در نظم و امنیت" شعاری است که امسال نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است. امیدواریم که در این هفته ارتباط نیروی انتظامی با مردم بیشتر شده و ناجا بتواند همچون گذشته یار مهربان مردم در ارائه خدمات به آنها باشد. همچنین تقدیر از تلاش‌های همکاران نیروی انتظامی و خانواده‌های آن ها و نیز استفاده از نقطه نظرات مردمی به منظور ارتقاء سطح فعالیت‌های ناجا از دیگر برنامه‌هایی است که برای این هفته درنظر گرفته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین