کد خبر: ۳۹۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

وزیر تجارت استرالیا: ایران منبع بالقوه رشد اقتصادی است/ مسیر درست حرکت تهران

استیون چیوبو' وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا که در صدر یک هیات اقتصاد و تجاری روز سه شنبه در تهران است، ایران را منبع بالقوه رشد اقتصادی در آینده دانست و گفت که ایران در مسیر درستی در حال حرکت است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا و هیات همراه در این سفر بازسازی مناسبات تجاری بین دو کشور که مدت زمان زیادی دچار وقفه شده را در دستور کار دارند.

وی روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری 'ای.بی.سی'، با اشاره به فرصت های اقتصادی زیادی برای استرالیا در تجارت با ایران، گفت: با توجه به از بین رفتن تحریم ها و تعامل بیشتر ایران با جامعه جهانی، فرصت های تجاری زیادی در ایران برای ما وجود دارد.
استیون چیوبو تصریح کرد: فرصت های زیادی از کشاورزی و صنایع غذایی گرفته تا آموزش و مدیریت آب در ایران وجود دارد و واقعیت غیرقابل انکار این است که ما در واقع سابقه بسیار خوبی در زمینه منابع و انرژی داریم، چیزی که در ایران به وفور یافت می شود.

وی با اعلام اینکه ایران در مسیر درستی حرکت می کند، گفت: اقدامات اخیر در قالب برنامه جامع اقدام مشترک به ثمر نشسته و در حال نتیجه دادن است. ما شاهد از بین رفتن تحریم ها علیه ایران هستیم و استرالیا و دیگر کشورها نیز به ایران به عنوان کشوری با 80 میلیون جمعیت و کشوری دارای ظرفیت های بالقوه برای رشد اقتصادی در آینده نگاه می کنند.
وی در این گفت وگو به موضوع حقوق بشر و پناهجویان ایرانی در استرالیا اشاره کرد و گفت: ما موضوعات مرتبط با حقوق بشر و پناهجویان ایرانی که ترجیح می دهیم به ایران بازگردند، پشت نخواهیم کرد.

وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا تصریح کرد: موضع کانبرا در خصوص اسکان مجدد پناهجویان ایرانی در کشورشان کاملا مشخص است. ترجیح و اولویت ما بازگشت پناهجویان غیرواقعی ایران به کشورشان است. آنها باید به ایران بازگردند چون شهروند ایران هستند.
وی در همین حال در تارنمای این وزارتخانه اعلام کرد هفته جاری در یک ماموریت تجاری و اقتصادی برای بازسازی روابط تجاری کشورش با یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه به ایران سفر می کند.

وی تصریح کرده بود: من در یک ماموریت کسب و کار و تجارت برای آغاز بازسازی روبط تجاری استرالیا با یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه به ایران می روم.
استیون چیوبو از بازگشایی دفتر کمیسیون تجارت خارجی استرالیا (آسترید) در تهران طی این سفر خبر داد که از سال 2010 میلادی تعطیل شده است و تاکید کرد این دفتر نقش مهمی در کمک به افزایش مناسبات تجاری استرالیا و بازاریابی را بازی می کند.
وی قرار است در تهران با 'محمدرضا نعمت زاده' وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان کلیدی تجارت و بازرگانی کشورمان دیدار و رایزنی کند.

اتاق ایران در نظر دارد روز سه شنبه همایش اقتصادی با سخنرانی وزیر تجارت استرالیا با حضور تجار و فعالان اقتصادی دو کشور در محل این اتاق برگزار کند.
استرالیا 12 اسفند ماه سال گذشته به طور رسمی پس از اجرایی شدن برجام، تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو و اعلام کرد تجار و بازرگانان این کشور برای معاملات بالای 20 هزار دلار استرالیا (معادل 14 هزار و 436 دلار آمریکا) نیازی به مجوز ندارند و این شامل تجار ایرانی نیز می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین