کد خبر: ۳۹۸۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

تماس با میکروب‌ها برای کودکان ضروری است

فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اندکی تماس با میکروب‌ها برای سیستم ایمنی بدن کودکان ضروری است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید آهنچیان امروز پنجم مهرماه در نشست خبری کنفرانس "رویکرد بالینی به پروبیوتیک‌ها و پره بیوتیک‌ها"، تصریح کرد: نباید نگاه تماس با میکروب‌ها برای کودکان ضروری استوسواسی به بهداشت کودکان داشت و در پرورش آنان سخت‌گیری کرد زیرا اندکی تماس با میکروب‌ها برای سیستم ایمنی بدن لازم است تا این سیستم عملکرد دفاعی مطلوبی داشته باشد.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: هنگامی‌که در جامعه نام باکتری مطرح می‌شود، ذهن اکثر افراد به سمت بیماری می‌رود، اما مردم باید بدانند که برخی از باکتری‌ها مفید و برای بدن ضروری هستند. 

این فوق تخصص آلرژی و ایمنی‌شناسی خاطرنشان کرد: بیشتر از تعداد سلول‌های موجود در بدن ما میکروب و باکتری وجود دارد که بخش اعظم این میکروب‌ها در دستگاه گوارش هستند، حتی در مجرای‌های هوایی انسان نیز تعداد بسیاری باکتری مفید وجود دارد. 

آهنچیان با تاکید براینکه باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها جلوگیری کنیم، اظهار کرد: آنتی‌بیوتیک‌ها در دستگاه گوارشی تمام باکتری‌ها را از بین می‌برند و حتی باکتری‌های مفید و مورد نیاز بدن را نابود می‌کنند.

وی عنوان کرد: تمام غذاهای مصرفی ما استریل است و برای کودکان واکسیناسیون کامل انجام می‌دهیم درصورتی‌که سیستم ایمنی اگر بخواهد به طور نرمال رشد کند، باید با میکروب‌ها در تماس باشد وگرنه نتیجه آن بروز آلرژی‌ می‌شود.

این فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی با بیان این مطلب که در ماست‌های پربیوتیک در هر سی‌سی 100هزار میکروب مفید وجود دارد، افزود: در هر سی‌سی از ماست‌هایی که ما مصرف می‌کنیم، 1000میکروب مفید وجود دارد و در گذشته نیز برای جلوگیری از بیماری اسهال از ماست استفاده می‌کردند که دارای پروبیوتیک‌ است؛ امروزه نیز پودرها و کپسول‌های همین محصول در بازار وجود دارد. 

آهنچیان اظهار کرد: مادران باردار اگر در دوران بارداری از پروبیوتیک‌ها استفاده کنند، احتمال بیماری‌های اگزوما و آلرژی‌ها در فرزندنشان کاهش می‌یابد. 

دبیر علمی کنفرانس رویکرد بالینی به پروبیوتیک‌ها و پره‌بیوتیک‌ها از برگزاری این کنفرانس در 8 مهرماه سال جاری در سالن شهید چمران بیمارستان قائم مشهد خبرداد و تصریح کرد: این دومین کنفرانس علمی است که با این موضوع برگزار می‌شود و دارای 3.5 امتیاز بازآموزی است و پیام آن شناسایی باکتری‌های مفید است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین