کد خبر: ۳۹۸۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

حق با وزیر ورزش است یا افشارزاده؟

وزیر ورزش حالا در این گرد و خاکی که خودش ایجاد کرده گیر افتاده و بیشتر متهم شده به پرسپولیسی بودن .آن هم در حالی که باید افشارزاده مورد سوال قرار بگیرد که چطور این بازیکنان کم کیفیت را به قیمت گزاف خریده . البته این گرد و خاک مقطعی نباید اصل موضوع را زیر سوال ببرد. استقلال سال جاری را افشارزاده بسته و هر اتفاقی که در پایان سال برای تیم آبی پوش بیافتد حتما مسوولش اوست نه وزیر ورزش.
آفتاب‌‌نیوز :
عصر ایران نوشت: مهدی شادمانی - وزیر ورزش فرد محبوبی برای آبی ها نیست. این گزاره را می شود در سر زدن به فن پیج های آبی یا کامنت های مصاحبه اش با کیهان ورزشی راستی آزمایی کرد. محمود گودرزی در شروع نقل و انتقالات به پرسپولیسی بودن متهم شده و علی رغم فعالیت های فرارنگی اش ، با اشتباه تاکتیکی در این مصاحبه  نتوانست برچسب رنگی بودن را از روی خودش بردارد. 

اشتباه تاکتیکی وزیر در این مصاحبه اینقدر موثر بود که به مدیری با عملکرد بد و ناقص چهره ای موجه بخشید و این فرصت را برای افشارزاده ایجاد کرد که در مقام دفاع از حق صحبت های عجیب و غریب مطرح کند. اشتباه وزیر ورزش در مصاحبه اش اینقدر بزرگ بود که به مدیرعامل سابق استقلال اجازه فرار به جلو داد و به دومدیرعامل دیگر که آرزوی بازگشت به این تیم را دارند اجازه داد که زبان انتقاد بگشایند.اما اشتباه وزیر چه بود؟

محمود گودرزی منتقد عملکرد افشارزاده در نقل و انتقالات است. این انتقادها شامل فصل جاری نمی شود و ریشه هایش از فصل قبل باقی مانده. آن طور که گفته می شود پرداخت چند برابری در استقلال به پرویزمظلومی شروع مشکلات وزیرورزش و افشارزاده بود و عدم شفافیت در مبالغ پرداختی سال گذشته به این وضعیت دامن زده است. یعنی وزیر ورزش از حساب و کتاب های سال قبل استقلال خاطره خوشی ندارد و در نقل و انتقالات این فصل هم موارد زیادی پیدا کرده که در نتیجه آنها با افشارزاده خداحافظی کند. 

وزیر ورزش این طور که گفته می شود از جذب سرمربی تا جذب برخی بازیکنان منتقد عملکرد افشارزاده بوده ، انتقادهایی که شاید از نظر کارشناسان برخی درست و برخی اشتباه باشند.انتقادهایی که اگر بدون بردن نام پرسپولیس مطرح می شد نتیجه درست هم داشت.یعنی اگر وزیر ورزش اشتباه نمی کرد و ماجرای نقل و انتقالات استقلال را با پرسپولیس مقایسه نمی کرد می توانست به انتقادهایش ادامه بدهد. 

استقلال در نقل و انتقالات هزینه های زیادی کرده است که به نظر می رسد تا امروز جواب نداده. در اصل بزرگترین خریدهای استقلال در هر 3 خط مربوط به بازیکنانی بوده که امروز اصلا در ترکیب اصلی استقلال حضور ندارند. حسین کنعانی زادگان ، بختیار رحمانی و آرش افشین 3 خرید مهم استقلال در نقل و انتقالات هستند که علی رضا منصوریان امروز نمی تواند به آنها اعتماد کند. 

اولین نفر که با دوبازی و 3 اشتباه منجر به گل حریف مصدوم شد و کنار رفت، دومی بازی بدی نداشت اما ضعف نمایش اش او را کنار راند و سومی از روز اول موفق نشده جایگاهش را در تیم پیدا کند.در مقابل هرچند کاوه رضایی نمایش خوبی داشته اما همچنان درخشش اصلی آبی ها روی دوش جابرانصاری و اسماعیلی و سایر جوانانی است که در دوره مظلومی به تیم اضافه شده اند. 

شاید جایگاه تیم استقلال در فصل جاری با جایگاه سال گذشته پرسپولیس قابل مقایسه باشد اما اشتباه بزرگ وزیر اینجا بود که در نقل و انتقالاتی دو باشگاه را مقایسه کرد که پر است از حاشیه و شائبه و شایعه. 

اعلام رقم 15 میلیاردی هزینه های پرسپولیس در نقل و انتقالات بزرگترین اشتباهی بود که محمود گودرزی می توانست مرتکب شود و کارنامه سیاه افشارزاده را تطهیر کند.او رقم پرسپولیس را به میان آورد و باب مقایسه را باز کرد و آن وقت افشارزاده بااستفاده از همین مقایسه به وزیر ورزش تاخت. در حالی که برای اثبات اشتباهات افشارزاده اصلا نیازی به مقایسه او با هیچ کسی نبود.

اما به دلیل همین اشتباه ساده افشارزاده که نباید و نمی توانست پاسخگوی مدل نقل و انتقالات و هزینه ها باشد با به میان آمدن نام پرسپولیس به زبان آمد و دوباره وزیر ورزش را به پرسپولیسی بودن متهم کرد. آن هم در حالی که اصلا مساله مساله پرسپولیس نیست. 

تیم قرمزپوش تهرانی هم در مدیریتش اشتباهات عمده دارد و بازیکنان ارزان قیمتی چون دو اوکراینی کشتی گیر طور را گران خریده است. اما این که پرسپولیس اشتباه دارد و مدیریتش در برخورد با فساد عملکرد درستی نداشته که نباید به دست آویزی برای دفاع از عملکرد افشارزاده تبدیل شود. 

وزیر ورزش در اشتباه تاکتیکی خود نام پرسپولیس را به میان آورد و زمین را برای افشارزاده ، فتح الله زاده و واعظ آشتیانی فراهم کرد که در یک شرایط تاریخی و برای اولین بار موضعی مشابه بگیرند. 3 مدیر که مانند مدیران امروز و گذشته پرسپولیس تقریبا هیچ کدام شفافیت مالی نداشته اند و البته کارنامه شان نشان می دهد که چرا باید از سرخابی های ایران کنار گذاشته شوند.
 
وزیر ورزش حالا در این گرد و خاکی که خودش ایجاد کرده گیر افتاده و بیشتر متهم شده به پرسپولیسی بودن .آن هم در حالی که باید افشارزاده مورد سوال قرار بگیرد که چطور این بازیکنان کم کیفیت را به قیمت گزاف خریده و تیم استقلال همچنان اگر امتیازی می گیرد به کمک بازیکنان جوان و ارزان قیمت سال گذشته است نه با خریدهای میلیاردی امسال. البته این گرد و خاک مقطعی نباید اصل موضوع را زیر سوال ببرد. استقلال سال جاری را افشارزاده بسته و هر اتفاقی که در پایان سال برای تیم آبی پوش بیافتد حتما مسوولش اوست نه وزیر ورزش. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین