کد خبر: ۳۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

هشدار رم به سوئیس در مورد تبعیض در استخدام

مقام های ایتالیایی روز دوشنبه به سوئیس هشدار دادند که اگر سوئیسی ها نتیجه همه پرسی برای ترجیح شهروندان خود هنگام استخدام را اجرا کنند، باید منتظر پیامدهایش باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
 58 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی روز یکشنبه در ایالت تِسین سوئیس، به ترجیح سوئیسی ها هنگام استخدام در این کشور رای هشدار رم به سوئیس در مورد تبعیض در استخداممثبت دادند. 

'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: بدون گردش آزاد نیروی انسانی، روابط سوئیس و اتحادیه اروپا تهدید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،جا به جایی آزاد شهروندان اتحادیه اروپا، بخشی از تفاهمِ این اتحادیه است که سال 1999 تصویب شد.

در اقدامی جالب توجه، یکی از کسانی که امروز به سوئیس اعتراض کرد، 'روبرتو مارونی' رهبر حزب ضدمهاجرت 'اتحادیه شمال' بود. وی گفت همه پرسی در 'تِسینو' به ایتالیایی هایی که در آن ایالت کار می کنند، آسیب خواهد زد. وی قول داد که از حقوق این افراد دفاع کند.

'مارگاریتیس شیناس' سخنگوی کمیسیون اروپا نیز امروز در واکنش به همه پرسی سوئیس، بر 'چهار آزادی اساسی در اروپا' شامل آزادی آمد و شد، آزادی سرمایه، آزادی خدمات و آزادی تبادل کالا اشاره کرد و گفت هرگونه توافق میان سوئیس و اتحادیه در آینده، باید مبتنی بر این چهار اصل باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین