کد خبر: ۳۹۸۴۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
پنهان‌کاری دونالد ترامپ درباره اظهارنامه مالیاتی‌اش

حمله ترامپ به ایران و برجام در مناظره با کلینتون/بازندگان و برندگان مناظره چه‌کسانی بودند؟

«کلینتون در این مناظره کامل نبود. در برخی از مواقع بیش از اندازه رباتیک و مصنوعی عمل می‌کرد. با این حال او یک سرو گردن از ترامپ بالاتر بود. جای تعجبی ندارد که او به خوبی آماده بود تا با استفاده از آمار و ارقام حریف خود را به حاشیه براند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- لحظه موعود فرارسید. میلیون‌ها امریکایی شاهد مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی بودند. در این میان، قطعا مناظره برای ایرانیان نیز حائز اهمیت بوده چرا که دو نامزد دیدگاه‌های متفاوتی درباره برجام داشته اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ زمانی که هیلاری کلینتون درباره بحث امنیت آمریکا درباره همکاری‌های بین‌المللی صحبت کرد، ترامپ حرف او را قطع کرد و گفت چه همکاری؟ همکاری با برخی از این کشورهای خاورمیانه موجب بحران فعلی در خاورمیانه است. 

بازندگان و برندگان مناظره کلینتون و ترامپ چه‌کسانی بودند؟/حمله ترامپ به ایران و برجام

ترامپ افزود: به همین توافق ایران نگاه کنید. در حالی‌که ایرانی‌ها در بدترین شرایط بودند، ما این امتیازات را به آنها دادیم و به‌زودی آنها دوباره یک قدرتی می‌شوند. هیلاری اما از موضع خود در قبال توافق هسته‌ای دفاع کرد. او مدعی شد زمانی او وزیر خارجه شد که به‌خاطر سیاست‌های دولت بوش، ایران بیش از هر زمانی و تنها هفته‌هایی تا تولید سلاح اتمی فاصله داشت. کلینتون افزود: او یک اتحاد جهانی علیه ایران فراهم کرد و بعد توسط جان کری، توافق هسته‌ای با ایران به امضا رسید. در پاسخ، ترامپ گفت این توافق اصلا خوب نبود. ما می‌دانیم ایران و کره‌شمالی همکاری دارند، چرا از ایران نخواستیم در قبال توافق، کره‌شمالی را تحت فشار بگذارد. چرا از ایران نخواستیم دست از یمن بردارد. هیلاری کلینتون هم در پاسخ گفت، دونالد، تو قصد داری رئیس‌جمهور شوی و باید از واژه‌ها با دقت استفاده کنی. همین چندی پیش در ماجرای مزاحمت ملوان‌های ایرانی برای آمریکایی‌ها، گفتی اگر ایران ملوان‌های ما را اذیت کند، چنان می‌زنم‌شان که پودر شوند. این خلق و خوی یک فرمانده کل قوا نیست. 

در بخشی از مناظره که مسئله ایران در آن مطرح شد، دونالد ترامپ با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین شرکای کره شمالی است، افزود: توافق هسته‌ای با ایران نامناسب بوده و ایران را به اندازه کافی تحت فشار نگذاشته است. او همچنین گفت «به نظر می‌رسد» ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد پرداختی به ایران برای آزادی زندانی‌های آمریکایی بوده است.

اما برندگان و بازندگان این مناظره کدام طرفین بودند؟ روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی هیلاری کلینتون را بزرگترین برنده مناظره می‌داند. این روزنامه می‌نویسد:«کلینتون در این مناظره کامل نبود. در برخی از مواقع بیش از اندازه رباتیک و مصنوعی عمل می‌کرد. با این حال او یک سرو گردن از ترامپ بالاتر بود. جای تعجبی ندارد که او به خوبی آماده بود تا با استفاده از آمار و ارقام حریف خود را به حاشیه براند. او در زمینه پرسشی که درباره مسائل مالیاتی مطرح کرد عالی ظاهر شد. او از ترامپ پرسید که من طرح مالیاتی تو را نگاه کردم ایده جدیدی نداری. این طرح به نفع تو و خانواده‌ات است. وقتی کلینتون از ترامپ انتقاد کرد که چرا مالیاتش را منتشر نکرد، ترامپ گفت من وقتی منتشر می‌کنم که تو ایمیل‌هات را منتشر کنی. کلینتون درباره خودداری آقای دونالد ترامپ از منتشر کردن جزئیات پرداخت‌های مالیاتی‌اش گفت: «شاید او به اندازه‌ای که می‌گوید ثروتمند نیست. شاید به اندازه‌ای که می‌گوید خیرخواه نیست.»  این روزنامه در نهایت می‌نویسد کلینتون در تمام جبهه ها خوب ظاهر شد. 

بازندگان و برندگان مناظره کلینتون و ترامپ چه‌کسانی بودند؟/حمله ترامپ به ایران و برجام

این روزنامه به شوخی اشاره می‌کند که صفحه نمایش سالن برگزاری مناظره نیزیکی از برندگان بود و توانست به خوبی چهره و حالت‌های صورت کلینتون و ترامپ را در جریان مناظره نشان دهد. 

این روزنامه اشاره می‌کند که ترامپ نشان داد که برای بحث آمادگی لازم را ندارد. این روزنامه می‌نویسد: «پاسخ او درباره اظهارنامه مالیاتی خوب نبود. اظهارات او درباره موضعش پیرامون جنگ عراق نیز جالب نبود». 

روزنامه «ایندیپندنت» با انتشار مطلبی اشاره کرده است که عدم شفافیت ترامپ درباره انتشار و اعلام علنی مسائل مالیاتی‌اش در هم شکستن سنتی ۴۰ ساله در سیاست امریکا است و در این باره می‌نویسد: «به نظر می‌رسد ترامپ چندان به اصول و سنت‌های انتخاباتی پایبند نیست. اکنون دیگر چیز خصوصی‌ای وجود ندارد. بیل اشنایدر تحلیلگر سیاسی شبکه سی ان ان و استاد مدعو دانشگاه یو سی ال ای می‌گوید که مردم امریکا انتظار دارند نامزدها درباره پرونده‌های پزشکی و مسائل مالیاتی‌شان شفاف و علنی عمل کنند. او اشاره می‌کند که پنهان‌کاری این‌چنینی مربوط به قرن بیستم است زمانی که روزولت رییس‌جمهوری سابق امریکا می‌خواست بیماری جدی‌اش را از اکثر امریکایی‌ها پنهان کند». 

این روزنامه اشاره می‌کند که که چهار سال پیش میت رامنی نامزد جمهوریخواهان درباره عدم ارائه اطلاعات مالیاتی دو ساله خود درباره ثروت شخصی‌اش مورد انتقاد قرار گرفت. پس از آن بود که او، همسرش و پل رایان جمهوریخواه مسائل مالیاتی شان را به طور علنی منتشر کردند. این موضوع به زمان کنوانسیون‌های حزبی در سال ۱۹۵۲ میلادی باز می‌گردد. در آن زمان گفته شد که ریچارد نیکسون کمک‌های مالی به کارزار انتخاباتی را پنهان نگهداشته است». 

این روزنامه اشاره می‌کند که احتمالا افشای اظهارنامه مالیاتی ترامپ نشان می‌دهد او کمک کمتری به موسسات خیریه برخلاف آن چه خود ادعا می‌کند را انجام داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
7
1
رای ما دکتر احمدی مقدم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
عقل که نباشد جان در عذاب است.
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
ترامپ و هیلار آنقدر فرقی ندارد برای ایران
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین