کد خبر: ۳۹۸۴۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

"چهارشنبه تاریخی"؛ سنای آمریکا درباره وتوی اوباما علیه قانون ضد سعودی رای‌گیری می‌کند

مجلس سنای آمریکا فردا (چهارشنبه) درباره ابطال وتوی باراک اوباما علیه قانونی که به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر اجازه شکایت از عربستان سعودی را خواهد داد، رای گیری خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رای گیری که به دنبال تشکیل جلسه مجل سنا در روز دوشنبه توسط میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان مجلس سنا تعیین شد اولین اقدام قانونگذاران آمریکایی برای ابطال وتویی خواهد بود که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۲۳ سپتامبر علیه قانون موسوم به "قانون عدالت علیه حامیان تروریسم" (جستا) استفاده کرد.

برای ابطال موفقیت آمیز این وتو باید حمایت دو سوم از قانونگذاران هم در مجلس سنا و هم در مجلس نمایندگان آمریکا که در دست جمهوری خواهان هستند، وجود داشته باشد.

قانون جستا در حالی در مجلس سنا و در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد که از مدت‌ها پیش آمریکایی‌ها مظنون بودند به این که هواپیماربایان حملات ۱۱ سپتامبر تحت حمایت دولت عربستان سعودی قرار داشتند.

۱۵ نفر از مجموع ۱۹ هواپیماربای ۱۱ سپتامبر تبعه عربستان سعودی بودند.

اوباما به هنگام وتوی این لایحه هشدار داد که کشورهای دیگر خواهند توانست با استفاده از این قانون دیپلمات‌های آمریکایی، اعضای ارتش یا شرکت‌ها را هدف شکایت قرار دهند و یا حتی علیه سازمان‌های خارجی که از آمریکا، کمک، تجهیزات و یا آموزش دریافت کرده بودند، اقدام کنند.

مک کانل گفت، رای گیری روز چهارشنبه بعد از دو ساعت بحث و مناظره مجزا میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها صورت خواهد گرفت اما از زمان دقیق آن خبر نداده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
وتوی اوباما واقعا احمقانه بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
یازده سپتامبر با کارگردانی و تهیه کنندگی عربستان در تاریخ به ویژه همسایه هایش بارها تکرار شده .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین