کد خبر: ۳۹۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

شریعتمداری: دولت با 75 هزار وعده مالی محقق نشده ازدوره گذشته مواجه است

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با 75 هزار وعده مالی محقق نشده به جا مانده از دوره گذشته مواجه است که این رقم در استان قزوین به یک هزارو 800 وعده می رسد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز سه شنبه در مراسم گشایش مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری (سامانه 111) در قزوین افزود: دولت تدبیر و امید نیز اگر این رویه را ادامه می داد به عنوان دولتی که با ایجاد طرح های نیمه تمام آمد و رفت، شناخته می شد.

شریعتمداری با بیان اینکه این دولت به جای ایجاد طرح های جدید، به پالایش طرح های نیمه تمام پرداخته است، اظهار کرد: در این میان طرح هایی که در زندگی مردم ایفای نقش کرده و در مدت زمان کمی تکمیل و بهره برداری شوند، انتخاب شدند.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با اختصاص منابع مالی از ردیف های مختلف تلاش کرده است تا برای تکمیل و تحویل طرح های نیمه تمام به مردم اقدام کند.

** توزیع قطره چکانی منابع مالی به طرح ها در دولت تدبیر و امید متوقف شد

معاون اجرایی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در این دولت توزیع قطره چکانی منابع مالی محدود کشور به طرح های نیمه تمام و کوبیدن طبل آغاز اجرای طرح های جدید متوقف شد.
شریعتمداری در ادامه به تلاش دولت برای بهره گیری از منابع غیردولتی از جمله منابع نهادهای عمومی و بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: در همین راستا از ماه گذشته تاکنون 10 هزار میلیارد ریال تعهد مالی به منظور اجرای طرح های هم راستا با سیاست های دولت اخذ شده است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود 10 برابر اعتبارات دولتی از این طریق بتوان اعتبار صرف تکمیل طرح های نیمه تمام و اولویت دار کرد.
معاون اجرایی رئیس جمهوری در ادامه به انجام نظرسنجی از سوی دولت از مردم هر استان پیش از سفر رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: قبل از هر سفر 2 نمونه نظرسنجی از شهروندان هر استان در 2 مقطع زمانی مختلف اخذ می شود تا نظرها، درخواست ها و پیشنهادهای مردم دریافت و مورد بررسی قرار گیرد.

**اشتغال مهم ترین درخواست قزوینی ها از دولت

وی اظهار کرد: در نظرسنجی های انجام شده از سوی دولت از شهروندان قزوینی مشخص شد که 41 درصد درخواست ها و مطالبه های آنان مربوط به موضوع اشتغال است که البته این مساله مشکلی عمومی و در سطح کشور مطرح است.
شریعتمداری اضافه کرد: یکی از اهداف مذاکرات هسته ای که منجر به عقد سند برجام شد، بهبود شرایط کسب و کار در کشور و رونق سرمایه گذاری و در نتیجه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت ها و تنگناهای مالی مختلف در حوزه اشتغال گام های موثری برداشته است، افزود: بر اساس آمارهای تامین اجتماعی در این مدت بیشتر از 600 هزار شغل ایجاد شده که البته متناسب با نیاز کشور نبوده و باید بیشتر به این حوزه پرداخت.
معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: مقرر شده است تا پایان عمر دولت یازدهم در راستای حمایت از بخش تولید و اشتغال به هفت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود که با تحقق این موضوع بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری در کشور مرتفع خواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به سفر پیش روی رئیس جمهوری به قزوین اشاره کرد و گفت: این سفر بدون شک منشاء خیر و برکت برای این استان خواهد بود.
معاون رئیس جمهوری یاد و خاطره شهدای قزوین از جمله شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی را گرامی داشت و گفت: رئیس جمهوری شناخت خوبی از شهدای این استان از جمله این شهید بزرگوار دارند و نقل می کردند در یک مقطع زمانی که چند روزی با ایشان همراه بودند، وی هرگز نماز شب خود را ترک نمی کرد.

وی یاد و خاطره سردار آزادگان مرحوم حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی را نیز گرامی داشت و گفت: وی اسوه تقوا و اخلاق در بین آزادگان سرافراز کشور بود.
شریعتمداری همچنین به راه اندازی مرکز سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) در هر استان پیش، حین و پس از سفر رئیس جمهوری اشاره کرد و آن را هدیه و خدمتی از سوی دولت تدبیر و امید برای مردم عنوان کرد و افزود: این سامانه برای تسهیل در دریافت نظرها، پیشنهادها و درخواست های مردم راه اندازی شده و شهروندان می توانند با تماس با تلفن 111 با این مرکز ارتباط برقرار کنند.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی فردا (چهارشنبه) در سی و یکمین سفر استانی خود میهمان مردم قزوین است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین