کد خبر: ۳۹۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
در آستانه نشست مشورتی اوپک:

زنگنه: نظام سهمیه بندی در اوپک باید احیا شود/ عربستان پیشنهاد رسمی به ایران نداده است

وزیر نفت با بیان حمایت ایران از همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای ثبات در بازار نفت گفت: در میان مدت و دراز مدت باید سهمیه بندی اوپک احیا شود و چاره ای جز این نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (سه شنبه) پیش از آغاز رسمی پانزدهمین نشست مجمع بین المللی انرژی (آی یی اف) در مرکز همایش های بین المللی الجزیره (سالن عبدالطلیف رهال) و در جمع خبرنگاران درباره محورهای نشست مشورتی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) افزود: ممکن است پیش و ضمن برگزاری نشست مشورتی اعضای اوپک در الجزیره مسائل مختلفی مطرح شود.

وی با حمایت از ایفای نقش اوپک در بازار نفت، اضافه کرد: عده ای در دو سال گذشته اوپک را از کار انداختند و در عمل این سازمان به یک مجمع بدل شده است.

به گفته وزیر نفت، اوپک باید برای درآمد پایدار و حداکثر کردن درآمد اعضایش اقدام هایی انجام دهد اما در دو سال گذشته در عمل این نهاد بین المللی اثرگذاری خود را از دست داده است.
وی درباره اینکه آیا عربستان پیشنهادی برای تثبیت تولید نفت ایران در سطح سه میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز داده است، گفت که این کشور به طور رسمی به ما پیشنهادی نداده است.
وزیر نفت با تاکید بر این که ما برای شرکت در مجمع بین المللی انرژی در الجزایر شرکت کردیم نه برای نشست اوپک، افزود: فرصتی هم برای گفت وگو در نشست مشورتی اوپک در الجزایر فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، در حاشیه پانزدهمین نشست مجمع بین‎المللی انرژی که در روزهای ٢٦ تا ٢٨سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر) در الجزایر برگزار می شود، قرار است اعضای اوپک گردهم جمع شوند تا طرح فریز نفتی (تثبیت تولید نفت) را بررسی کنند.

در صورت موافقت تولیدکنندگان نفت، قرار است با هدف ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از عرضه نفت مازاد، میزان تولید در سال 2016 و نیمه نخست سال 2017 ثابت باقی بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین