کد خبر: ۳۹۸۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

فهرستی از بدعهدی های آمریکا در سازمان ملل به وزرای 5+1 اعلام شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: درحاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فهرستی از بدعهدی ها و کارشکنی های آمریکا به وزرای امور خارجه کشورهای 5+1 اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، علی شمخانی عصرسه شنبه در حاشیه بیست و هفتمین محفل انس پیشکسوتان دفاع مقدس درمحل مسجد ولی عصر(عج) تهران درجمع خبرنگاران افزود: در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با توجه به دیدارهایی که با وزرای خارجه کشورهای 5 + 1 صورت می گرفت، تصمیم براین شد که فهرستی از بدعهدی ها، کارشکنی ها و لفاظی های آشکار و پنهان آمریکا علیه اجرای تعهدات برجام به اطلاع وزرای این کشورها ارائه شود و این کار انجام شد.

وی ادامه داد: این فهرست شامل مسائل مختلفی مانند عدم فروش هواپیما، بحث صدور ویزا یا ارتباطات بانکی و مالی بود.
شمخانی گفت: ما باید بدانیم که با طرف بدعهدی رو به رو هستیم و همپالگی های اروپایی آمریکا نیز از او پیروی می کنند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی درباره FATF نیز اظهارکرد: شورای عالی امنیت ملی در این باره جمع بندی فنی دارد اما کارشناسی های شورای عالی امنیت ملی زمانی که به تایید رهبر معظم انقلاب برسد، مصوبه است.

وی افزود: موضوع FATF موضوع پیچیده ای است و هنوز نیازمند جمع بندی بیشتر هستیم، ضمن اینکه برای این کار باید استراتژی و دستورالعمل اجرایی نوشته شود.
شمخانی گفت: ما در کشور به اندازه کافی برای شفاف سازی امور بانکی، مقابله با پولشویی و مقابله با تامین منابع مالی ترای تروریسم در کشور قانون داریم و به طور قطع بر خلاف برخی کشورهای منطقه که حامیان آشکار و پنهان تروریست هستند، در این مورد نظام اجرایی قوی داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین