کد خبر: ۳۹۸۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹

ساخت قطارهایی با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در چین

چین در تازه ترین برنامه فناوری توسعه شبکه ریلی پرسرعت خود در حال ساخت قطارهایی است که سرعت آنها به ۵۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.
آفتاب‌‌نیوز : چین در تازه ترین برنامه فناوری توسعه شبکه ریلی پرسرعت خود در حال ساخت قطارهایی است که سرعت آنها به ۵۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

به گزارش ایرنا این خبر در حالی مطرح می شود که چین هم اکنون در حال اجرای خطوط ریلی به طول سه هزار کیلومتر برای شماری از کشورها نظیر روسیه، ترکیه، اندونزی و تایلند است.

فناوری جدید به چین امکان می دهد که ترن های خود را براساس خطوط ریلی که در سراسر جهان ساخته می شوند، مطابقت داده تا بتواند از آنها در کشورهای دیگر بهره برداری کند.
به همین سبب بسیاری بر این باورند که ساخت قطارهای پر سرعتی که بتواند با ریل های مختلف دنیا همخوانی داشته باشد یکی از راهبردهای چین برای تسخیر بازار ساخت خطوط تندرو ریلی است.

نسل جدید قطارهایی که چین در حال ساخت آنها است به دو بخش تقسیم می شود که قطارهای مسافربری سرعتی معادل ۵۰۰ کیلومتر و مدل های باربری آن نیز سرعتی برابر ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهند داشت.

تارنمای هنگ کنگی «ساوت چاینا» می نویسد که چین می خواهد قطارهای پر سرعت را به قدری توسعه دهد که در هر منطقه جغرافیایی و در هر شرایط اقلیمی بتوان از آنها استفاده کرد.

روزنامه می افزاید که با این حساب قطارهای ساخت چین در هر شرایطی و در هر نقطه ای از دنیا قابلیت حرکت خواهند داشت.

البته هم اکنون قطارهای تندرو چین در بخش هایی از شمال شرق این کشور که درجه دمای آنها در فصل زمستان به زیر ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد در حرکت هستند و در بالاترین نقطه از فلات تبت هم خطوط ریلی از این دست ایجاد شده است.

دولت چین اعلام کرده است که اکنون کل خطوط ریلی پر سرعت این کشور به ۲۰ هزار کیلومتر می رسد که معادل ۶۰ درصد از کل خطوط ریلی تندرو موجود دنیاست که داشتن این مقدار خط آهن این کشور را در مقام نخست جهان قرار داده است.

همچنین مسافت کل راه آهن چین تا پایان سال 2015 به بیش از 120 هزار کیلومتر می رسید که در این زمینه در مقام دوم جهان قرار دارد.

چین برنامه ریزی کرده است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی با سرمایه گذاری کلان 421 میلیارد دلاری، طول این خطوط را به ۳۰ هزار و تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۴۵ هزار کیلومتر رسانده و شبکه ریلی وسیعی در سرتاسر کشور احداث نماید.

این سرمایه گذاری در جریان برنامه سیزدهم پنج ساله این کشور انجام می شود که از سال جاری میلادی تا 2020 ادامه خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین