کد خبر: ۳۹۸۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

رایزنی فرهنگی با 80 کشور مهمترین دستاورد دولت یازدهم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رایزنی فرهنگی با 80 کشور دنیا برای ترویج آرمان های اسلام و انقلاب مهمترین دستاورد دولت است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ؛ علی اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه سنندج افزود: علاوه بر رایزنی فرهنگی در اکثر کشورها، حمایت های اجتماعی از هنرمندان و تولید آثار فاخر آنان از دیگر سیاست های کاری این وزارتخانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگی است.
وی اظهار کرد: این وزراتخانه فعالیت های گسترده ای در حوزه مذهبی و دینی داشته که می توان به فعالیت 22هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد، فعالیت در حوزه های مختلف قرآن و عترت در حوزه قرآنی اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هیات فرهنگی دولت تا کنون به 26 استان سفر کرده تا از نزدیک با مشکلات و چالش های فرهنگی استان ها آشنا و نسبت به رفع آن با همکاری مسئولان اقدام شود.
کاراندیش اضافه کرد: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان نشان از جایگاه فرهنگی و هنری آن در کشور است و تمامی مشکلات شهرستان ها جمع بندی و فردا پنجشنبه با حضور وزیر بررسی می شود.

امام جمعه سنندج نیز در این آیین گفت: مرم استان کردستان از ابتدای شروع نهضت امام خمینی (ره) همراه مردم ایران برای پیروزی آن جانفشانی کرده اند.
ماموستا عبدالرحمن خدائی افزود: توسعه فرهنگی از مهمترین برنامه های پیش روی سازمان ها و نهادهای کردستان است که طبق تاکیدهای رهبری و برنامه های دولت این برنامه ها می تواند ضرورتی بر توسعه این استان باشد.

به گفته وی بیکاری از چالش های توسعه کردستان بوده و لازم است مسئولان در این راستا توجه بیشتری به این استان داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کاروان فرهنگی دولت تدبیر و امید به استان کردستان سفر کرده و در شهرستان سنندج حضور دارد.
کاروان فرهنگی دولت تدبیر و امید، متشکل از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه وارد استان کردستان شدند تا هر کدام از آنان علاوه بر حضور در یکی از شهرستان های استان از نزدیک با مسائل و امور حوزه فرهنگ در این شهرستان ها آشنا شوند.

دیدار با امام جمعه سنندج، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، نشست صمیمی با کارکنان شاغل و بازنشسته فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و خانواده آنان و بازدید از طرح های عمرانی از جمله برنامه های معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج است.

در این سفر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کامیاران، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر در سقز و علی مرادخانی معاون هنری وزیر در مریوان و سروآباد حضور دارند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیواندره و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر در دهگلان و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور نیز به بیجار سفر کرده اند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فردا پنجشنبه در کردستان حضور خواهد یافت تا عصر همان روز در آئین اختتامیه تئاتر خیابانی مریوان شرکت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین