کد خبر: ۳۹۸۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

سعید جلیلی: همانطور که سردار سلیمانی تحریم می‌شود، سینمای مقاومت را هم بایکوت می‌کنند

عضو شورای امنیت ملی گفت: منطق زور در سند راهبردی امنیت کشور امریکا به امضای رییس جمهور فعلی که باهوش و مودب خوانده می شود رسیده که در آن نوشته نه تنها باید رهبری امریکا را داشته باشیم بلکه باید رهبری جهان را در یک قرن آینده داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
پنجمین روز از جشنواره مقاومت سعید جلیلی عضو شورای امنیت ملی در برنامه گفتمان فرهنگی انقلاب و دید گاه های راهبردی گفت: سوال اول و مهم این است که مقاومت برای چه و به چه قیمت و هزینه ای؟ اگر پاسخ صحیح نداشته باشیم نمی توانیم پاسخ سوالات را ارائه کنیم.
وی ادامه داد: شاهدیم 5 قدرت، حق وتو را به خود می دهند اگر کسی از این قدرت ها شکایت داشته باشد باید به همین قدرت ها رجوع کند!

* منطق زور در سند راهبردی امنیت کشور امریکا به امضای رییس جمهور فعلی که باهوش و مودب خوانده می شود رسیده

به گزارش فارس، جلیلی ادامه داد: 70 سال گذشته مناسباتی تشکیل دادند که در برابر آنها قرار گرفتن ونطام سلطه برنمی تابد و از منطق قدیمی تبعیت کردند منطق زور در سند راهبردی امنیت کشور امریکا به امضای رییس جمهور فعلی که باهوش و مودب خوانده می شود رسیده که در آن نوشته نه تنها باید رهبری امریکا را داشته باشیم بلکه باید رهبری جهان را در یک قرن آینده داشته باشیم و به وضوح نوشته ولو به قیمت استفاده از سلاح هسته ای باید رخ دهد.

جلیلی خاطر نشان کرد: سینمای مقاومت اینجا اهمیت می یابد که این تزویر را نشان می دهد . هیتلر رسما از تبعیض نژادی حرف می زد امروز همان رفتار با تزویر انجام می دهد. امروز بیشترین سلاح هسته ای را دارد و ازمایش هسته ای اجرا می کند و با سلاح هسته‌ای و تولید آن مقابله می کند یا مدعی حقوق بشر است اما آن را نقض می کند.

نماینده رهبری در شورای امنیت ملی گفت: در شرایط فعلی، سینما قوی ترین سلاح در جنگ فرهنگی است و سینما سلاح راهبردی این جنگ است. این سلاح است که مجال نمی‌دهد رفتارهای مزورانه دیده شود و سینمای مقاومت بهترین سینما در مقابل سینمای سلطه است.

وی در ادامه گفت: مناسبات حاکم در سال‌های گذشته بر اثر مقاومت مردم شکسته شد. نظام سلطه خواست شاه بماند، اما مقاومت مردم شاه را از کشور بیرون کرد. همه سلطه‌گران خواستند صدام پیروز میدان باشد، اما اراده مردم مانع آن شد. خرمشهر آزاد شد، در پی آن جنوب لبنان، جنگ‌های 33 روزه، 8 و 51 روزه نشان داد مقاومت در مقابل سلطه، بازی سلطه‌گران را بر هم می‌ریزد.

* نگرانی دشمن از سینمای مقاومت کمتر از هسته‌ای شدن نیست

سعید جلیلی در ادامه گفت:‌ اهمیت سینما بر نمایش این مقاومت، بسیار ارزشمند است. ابزار جنگ نرم در مقابل نماد سلطه، نمایش نقاط قوت است. نباید اجازه دهیم نقاط قوت‌مان را بپوشانند و اصل مبارزه را زیر سوال ببرند و آن را تحقیر کنند. همان سالی که پیام نوروزی به ملت ایران می‌دهند، فیلم 302 را می‌سازند و سابقه تاریخی ملت را تحقیر می‌کنند. 

نگرانی دشمن از سینمای مقاومت کمتر از هسته‌ای شدن نیست. هنر هفتم در خط اول مبارزه قرار گیرد می‌تواند سینمای سلطه را مغلوب کند. کار اصلی سینمای مقاومت، نمایش حقیقت است، نمایش متهم و مجرم سلاح هسته‌ای، نقض حقوق بشر است. سینما سلاح راهبردی جنگ فرهنگی است که می‌تواند پیام انقلاب را با یک زبان جهانی منتقل کند. هنری جاودانه است که دوشادوش حقیقت حرکت کند، نگران و تسلیم نشود.

وی در ادامه به سربازان جنگ نرم اشاره کرد و گفت: امروز دوشکا، دوربین است، فرمانده کارگردان و قرارگاه تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سینمای مقاومت، این سینما سرداران خود را نیاز دارد، قاسم سلیمانی‌ها هیچ‌گاه مورد استقبال سلطه قرار نمی‌گیرند و برای آنها کف و سوت نمی‌زنند بلکه آنها را تحریم می‌کنند و این عرصه نیز این چنین است. برای فرماندهان جنگ نرم کف و سوت نمی‌زنند. جشنواره‌های جهانی آنها را تحریم می‌کنند زیرا از حقیقت دفاع می‌کنند.

جلیلی به انتخاب فیلم ضدایرانی برای حضور در اسکار اشاره کرد و گفت: چرا انگلیس فیلمی را که ضدایرانی و علیه انقلاب اسلامی است را به عنوان نماینده اسکار کشورش ارائه می‌دهد؟ زیرا می‌فهمد که در این شرایط باید با سینما پیامش را برساند. هیچ‌گاه «بازمانده»، «آژانس شیشه‌ای» و «یتیم‌خانه ایران» در جشنواره‌های غربی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و برای آنها کف نمی‌زنند و این سینما را به رسمیت نمی‌شناسند، زیرا این سینما اجازه نمی‌دهد امنیت ملی ایران را بی‌بی‌سی تعیین کند. سینمای مقاومت در برابر سینمای سلطه ضرورت دارد تا بتواند حرکت بزرگ ملت را به درستی به نمایش بگذارد.

وی در خاتمه تأکید کرد: نقاط قوت ما شهید رسول کوچکی، شهید فهمیده است، امیدواریم اخبار نگران‌کننده درباره کتاب‌های درسی دانش‌آموزان رفع شود. ما باید نقاط قوت خود را ببینیم تا بتوانیم با اراده‌ای محکم در مقابل نظام سلطه مقاومت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین