کد خبر: ۳۹۸۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

بیشترین آسیب ارتوپدی حوادث رانندگی: دررفتگی مفصل زانو

نایب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت: دررفتگی مفصل زانو بیشترین آمار آسیب های ارتوپدی مربوط به حوادث رانندگی به ویژه حوادث مرتبط با موتورسواران را شامل می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمد رازی اظهار کرد: دررفتگی مفصل زانو سبب پارگی و آسیب شدید ناحیه پشت زانو (پوپلیته) و قطع جریان خون از زانو به اندام پایینی می شود و این خطر وجود دارد که با قطع جریان خون در اندام تحتانی، چنانچه شدت عارضه زیاد باشد و به موقع رسیدگی نشود، موجب قطع اندام تحتانی از مفصل زانو یا بالای مفصل شود.

نایب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه دررفتگی زانو ممکن است موجب کشیده شدن اعصاب اطراف زانو به سمت پایین شود و در صورت شدت این کشیدگی فلج اندام تحتانی را ایجاد کند.

رازی با اشاره به اینکه در کشور ما شمار دررفتگی مفصل زانو به دلیل حوادث رانندگی به خصوص تصادفات مربوط به موتورسیکلت ها زیاد است، یادآور شد: بی نظمی ترافیکی توسط موتورسیکلت سواران در شهرهای بزرگ مانند تهران بسیار زیاد است به طوری که عابران پیاده، حتی در پیاده روها امنیت ندارند و لازم است تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بی نظمی موتورسیکلت سواران در اتوبان ها و در عبور از دوربرگردان ها به صورت یکطرفه ایجاد تصادف می کند و علاوه بر مرگ و میر، صدمات بسیاری ایجاد می کند که دررفتگی مفصل زانو از جمله این صدمات است، افزود: این آسیب ها مشکلات بسیاری برای سلامت و زندگی افراد ایجاد می کند که ممکن است حتی تا آخر عمر نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، رازی ادامه داد: یکی از راه هایی که مسئولان شهری برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت ها به پیاده روها انجام داده اند، تعبیه میله هایی با فاصله کم است که یک فرد چاق یا فردی که ساکی به همراه دارد، برای عبور از این مکان ها دچار مشکل می شود؛ بنابراین باید تدبیر دیگری اندیشیده شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین