کد خبر: ۳۹۸۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴

وزرای نفت اوپک برای تعیین سقف تولید به توافق رسیدند/زنگنه: اوپک تصمیم استثنایی گرفت

خبرگزاری رویترز می‌گوید کشورهای عضو سازمان اوپک برای محدود کردن سطح تولید خود به توافق رسیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزرای نفت کشورهای عضو اوپک توافق کرده‌اند که سطح تولید را زیر سقف ٣٢.٥ نگه دارند. این به معنی کاهش ٧٠٠ هزار بشکه‌ای تولید روزانه اوپک نسبت به سطح تولید کنونی است.

رویترز به نقل از دو منبع در اوپک می‌گوید که این سقف تولید از ماه نوامبر اجرایی می‌شود. هنوز وزیران نفت این کشورها به طور رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

وزرای نفت اوپک برای تعیین سقف تولید به توافق رسیدند/زنگنه: اوپک تصمیم استثنایی گرفت


الجزیره، پایتخت الجزایر، از روز دوشنبه میزبان نمایندگان کشورهای عمده صادرکننده نفت بوده است. در ماه‌های اخیر نشست‌های مشابه اوپک برای تعیین سقف تولید به نتیجه‌ای نرسید.

به گزارش بی بی سی، ایران پیشتر ضمن اعلام موافقت با لزوم محدودیت تولید اوپک، اعلام کرده بود که تولید خود را تا زمان رسیدن به سطح پیش از تحریم‌ها کاهش نخواهد داد. این موضع با انتقاد مقام‌های عربستان سعودی همراه بود.

زنگنه: اوپک در نشست الجزایر تصمیم استثنایی گرفت

وزیر نفت ضمن ابراز خرسندی از نتیجه نشست مشورتی اوپک گفت: امروز یک تصمیم استثنایی در اوپک گرفته شد.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) پس از بیش از چهار ساعت حضور در نشست مشورتی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در الجزایر گفت: اوپک پس از ٢ سال و نیم برای مدیریت بازار به اجماع رسید.

وی افزود: وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک تصمیم گرفتند به پیشنهاد دبیرخانه اوپک، تولید این سازمان را تا سقف تولید ٣٢.٥ تا ٣٣ میلیون بشکه در روز تعیین کنند و دبیرخانه موظف شد با مشورت اعضا، سهم تولید کشورها را پیشنهاد کند.

وزیر نفت تصریح کرد: دبیرخانه اوپک همچنین به رایزنی های خود با کشورهای غیر عضو اوپک برای ایجاد ثبات در بازار نفت ادامه می دهد.

محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر و رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در آغاز نشست مشورتی این نهاد بین المللی در الجزایر گفته بود: کشورهای عضو اوپک درباره لزوم تلاش‌ها برای کمک به تثبیت بازارهای جهانی نفت خام و کاهش نوسان قیمت‌ نفت، توافق نظر دارند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران امروز پیش از آغاز نشست مشورتی اعضای اوپک با بیان این که گفت‌وگوهای الجزایر زمینه ساز توافق خواهد بود، اعلام کرده بود: توافق همه اعضای اوپک با برخی کشورهای غیر عضو اوپک لازمه چیره شدن بر مشکلات است.

وزیر نفت، افزایش تقاضا و کاهش ذخایر نفت در بازار را طی سه ماه آخر سال جاری میلادی و سه ماه نخست سال ٢۰١٧ زمینه ساز تقویت قیمت‌ها در بازار دانست و تصریح کرد: ما از اعضای اوپک انتظار داریم از بازگشت ایران به بازار نفت و کسب سهمیه تولید، پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی حمایت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین